| کد خبر: 13838 |

مدیر کل تنظیم و نظارت بر بازار راه آهن در گفتگو با تین نیوز خبر داد:

◄ پیش فروش بلیت های قطار بدون افزایش قیمت / تکذیب خبر افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار

تین نیوز| پیش فروش بلیت قطارها از تاریخ اول مرداد تا 31 مرداد افزایش قیمت نخواهند داشت. 
 
مرتضی جعفری مدیر‌کل تنظیم و نظارت بر بازار راه‌آهن در گفتگو با تین نیوز، با تکذیب خبر افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطار گفت: تا این لحظه ‌بررسی شرکت‌ها به پایان نرسیده و نتایجی هم به دست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نرسیده است، اما قطعاً به محض دریافت بررسی‌های تخصصی شرکت‌ها و ارائه فرم‌هایی که ما از آنها درخواست کرده‌ایم، موضوع افزایش نرخ‌ها در راه‌آهن بررسی خواهد شد.

مدیر‌کل تنظیم بازار راه‌آهن بیان داشت: به همین منظور در راستای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر به مردم  پیش فروش بلیت قطارها از تاریخ اول مرداد تا 31 مرداد افزایش قیمت نخواهند داشت.

مرتضی جعفری در ادامه در خصوص موضوع آزادسازی قیمت بلیت قطار گفت: موضوع آزادسازی قیمت بلیت قطار در آینده نزدیک اجرایی نخواهد شد اما احتمالاً افزایش قیمت‌های بلیت قطار پس از سفرهای تابستانی اعمال می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن چندی پیش در این‌باره گفته بود: ‌شرکت‌ها درخواست رسمی خود را برای افزایش قیمت بلیت به راه آهن ارائه کردند و راه‌آهن نیز وارد مرحله بررسی این درخواست‌ها شده است.

محسن پورسیدآقایی،‌ اشاره کرده بود: در بخش قطارهای باری، سیاست راه‌آهن جذب بار به سمت ریل و کاهش تعرفه‌ها است، بنابراین نه تنها افزایش قیمت رخ نمی‌دهد بلکه در راستای کاهش سوانح رانندگی، جلوگیری از تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی،‌ حفظ محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک جاده‌ها، به دنبال جذب بار از سیستم حمل و نقل جاده‌ای به سمت ریلی و کاهش تعرفه‌ها هستیم.

شایان ذکر است پیش فروش بلیت قطارهای مسافری داخلی حد فاصل تاریخ اول تا پایان مردادماه از ساعت 8:30 روز چهارشنبه مورخ 25 تیرماه آغاز می شود وطبق برنامه زمان بندی صورت گرفته فروش بلیت قطارهای مسافری بین المللی نیز از روز سه شنبه 24 مردادماه شروع می شود .

متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به سایت اینترنتی http://ticket.raja.ir و آژانس های مسافرتی دارای مجوز، و فروش موبایلی بلیت قطار (فقط در خط تهران - مشهد) اقدام به تهیه بلیت کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام آقای جعفری شما که بدون هیچگونه مقاومتی بلاخره افزایش را قبول خواهی کرد لطفا بدون واهمه آنرا هم اکنون اعلام بفرمایید. وقتی سامانه فروش بلیت توسط معاونت مسافری و شخص جنابعالی به شرکت رجا داده شده چرا مردم را مورد مسخره قرار میدهید وقتی متولی فروش بجای دولت دست بخش خصوصیه و اینهمه مشکلات را دارا میباشدکه خود جنابعالی به آن خوب واقفیپس یقینا شما به فکر رجا بوده که در آینده پس اتمام ماموریت مدیر عامل راه آهن برخواهید گشت به رجا چه توقعی از شما میشه داشت

  • محمد علی یواش رو 0 0

    اقای ناشناس همه جا الکی کامنت میذاری اسم این واون رو میبری صحیح نیست درسته که اقای جعقری داره بحثرییس قطارهارو از حاکمیتی به پیمانکاری عوض میکنه اما بلیط دست بالاتر ازاونه و ایشان مجری دستوراته بخاطر همین باید واقع بین بود

  • کارمند گیج 0 0

    سلام این آقای ناشناس چقدر آشناست!!؟؟