| کد خبر: 133009 |

◄ مسیر پر پیچ و خم حمل‌ونقل/ از انتخابات یازدهم تا دوازدهم

حسن روحانی 30 فروردین 92 در جمع مردم شهرکرد با اشاره به ایجاد راه‌آهن در تمام نقاط کشور، گفته بود که از مجلس اول پیگیر راه‌آهن بوده‌ام و راه‌آهن نقش اساسی در تمام زمینه‌های اشتغال، تولید، خدمات و ... دارد.

تین نیوز

حسن روحانی که 29 اردیبهشت امسال با رای اکثریت مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، در 24 خرداد 92 نیز توانسته بود در  یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عنوان هفتمین رئیس جمهور کشورمان را از آن خود کند.

در این انتخابات روحانی توانست پس از رقابت با سعید جلیلی، محسن رضایی، سید محمد غرضی، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس جمهور منتخب سکاندار اداره دولت یازدهم شود. ضمن این‌که غلامعلی حداد عادل نیز از دیگر نامزدهای این انتخابات بود که چهار روز قبل از انتخابات به نفع دیگر کاندیداهای اصولگرایان از صحنه رقابت کناره‌گیری کرده بود.

حسن روحالی چهار سال پیش و در دوره قبل انتخابات ریاست‌ جمهوری در برخی سخنرانی‌های تبلیغاتی خود به موضوع حمل‌‌ونقل نیز پرداخته بود از جمله این‌که در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفته بود: برای امنیت بیشتر نیازمند توسعه و گسترش صنعت و بخش کشاورزی و بهره‌برداری از منابع دریایی در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر از زاهدان حسن روحانی 21 خرداد 92 در جمع مردم زاهدان در مسجد طالقانی اظهار کرده بود:  اگر فقط یک مرکز برای سوختگیری کشتی‌ها در دریای عمان ایجاد شود بخش مهمی از اشتغال و بیکاری استان را حل خواهد کرد.

 همچنین حسن روحانی یکشنبه 19 خرداد 92 در سفر انتخاباتی خود به ساری با حضور در مسجد جامع این شهر  به موضوع انجمن‌های صنفی پرداخته بود که می‌توان انجمن‌های حمل‌ونقلی را نیز در زمره آنها دانست.

به گزارش مهر، حسن روحانی در جمع مردم ساری با بیان این که باید امور را به خود مردم واگذار کرد، افزوده بود: در تمام امور با مردم انجمن های حرفه‌ای با نظامات صنفی مشورت خواهد شد. در دولت تدبیر و امید دیگر خود رایی و خود شیفتگی نخواهد بود و همه کارها با مشورت نخبگان اساتید و صاحب‌نظران انجام خواهد گرفت.

همچنین به گزارش مهر،  در بخش دوم مناظره فرهنگی اجتماعی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که 15 خرداد 92 از صدا و سیما پخش شده بود ، حسن روحانی اشاره‌ای نیز به حمل‌ونقل کرده و گفته بود: در حال حاضر ایران نزدیک به 5/3 میلیون نفر بی‌کار دارد، اگر برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شود که تنها 10 میلیون نفر گردشگر وارد کشور شود، مشکل اشتغال در کشور برطرف خواهد شد.

روحانی با اشاره به این مطلب که ایران چهارمین کشور از لحاظ جاذبه گردشگری در دنیا است، بیان کرده بود: در صنعت توریسم باید زیربناهایی چون هتل، حمل‌و‌نقل و ... مورد توجه قرار گیرد، در این زمینه علاوه بر حضور سرمایه‌گذار داخلی از سرمایه‌گذار خارجی نیز باید استفاده کرد. البته تنها مشکلی که در این زمینه وجود خواهد داشت، مسائل بانکی و مالی به دلیل تحریم‌هایی است که درگیر آن هستیم، به همین دلیل دولتی که بر سر کار می‌آید باید برنامه مناسبی برای حل این مشکل داشته باشد.

جمعه  10 خرداد در بخش دوم مناظره اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری که به صورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش شد،  نیز هر یک از 8 نامزد حاضر توضیحات خود را درباره تصویری که از ترافیک پایتخت نمایش داده شد، ارایه دادند که حسن روحانی در توضیح تصویر ترافیک پایتخت، از سه عبارت «اتلاف وقت، اتلاف انرژی و آلودگی محیط زیست» نام برد و راه حل آن را «توسعه امکانات حمل‌و‌نقل عمومی» دانست.

حسن روحانی عصر پنج شنبه 30 فروردین  92 نیز در جمع مردم شهرکرد با اشاره به ایجاد راه‌آهن در تمام نقاط کشور، گفته بود: از مجلس اول پیگیر راه‌آهن بوده‌ام و راه‌آهن نقش اساسی در تمام زمینه‌های اشتغال، تولید، خدمات و ... دارد.

به گزارش مهر وی تاکید کرده بود: برای این‌که بتوانیم تولید را رشد و رونق دهیم باید امکانات زیربنایی را فراهم کنیم.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.