| کد خبر: 131802 |

تعیین‌تکلیف نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی پایتخت ضروری است

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف کرایه حمل نقل عمومی پایتخت از سوی مسئولان شهری، گفت: محاسبات مسئولان شهری برای هر گونه افزایش نرخی باید انسان محور باشد.

 

به گزارش خانه ملت ، طیبه سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه اولویت شورای شهر تهران باید تعیین تکلیف کرایه های حمل ونقل عمومی باشد، گفت: مسئولان شهری و فرمانداری هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف کرایه های حمل ونقل عمومی اقدام کند تا مسافران و رانندگان با مشکل مواجه نشوند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ا فزایش نرخ کرایه ها ی حمل ونقل عمومی 96 باید عادلانه و متناسب با درآمد قشر متوسط باشد، گفت: در تعیین نرخ کرایه ها عدالت اجتماعی باید رعایت شده و هر گونه افزایش نرخی باید عادلانه باشد.

 

محاسبات مسئولان شهری برای هر گونه افزایش نرخ کرایه های حمل ونقل عمومی پایتخت باید انسان محور باشد

وی با بیان اینکه محاسبات مسئولان شهری برای هر گونه افزایش نرخ کرایه های حمل ونقل عمومی پایتخت باید انسان محور باشد، یادآور شد: مسئولان شهری باید به گونه ای نرخ حمل ونقل عمومی را تعیین کنند که به مردم فشار مضاعفی وارد نشود؛ در این رابطه بهتر است نرخ کرایه ها ثابت بماند و یارانه ای که به صورت مستقیم به مردم پرداخت می شود را در این جهت هزینه کرد تا دولت و مردم با مشکل مواجه نشود.

 

انتقاد از کمبود وسایل حمل ونقل عمومی در پایتخت

این نماینده مردم در مجلس دهم، از کمبود وسایل حمل ونقل عمومی در پایتخت انتقاد کرد و با بیان اینکه سیستم حمل ونقل عمومی در پایتخت با مشکلات فراوانی روبرو است، تصریح کرد: تعداد وسایل حمل ونقل عمومی در کلانشهر تهران باید به حد مطلوب برسد نه ایده آل؛ باید به گونه ای گام برداشت که سهم مترو از حمل ونقل عمومی افزایش یابد.

 

طرح های بلندمدتی برای گسترش حمل ونقل عمومی کلانشهر تهران تدوین شود

سیاوشی با بیان اینکه طرح های بلندمدتی برای گسترش حمل ونقل عمومی کلانشهر تهران باید تدوین شود، ادامه داد: با توجه به استفاده قشر ضعیف و متوسط جامعه از وسایل حمل ونقل عمومی و همچنین آلایندگی هوای تهران گسترش و بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی ضروری به نظر می رسد.

 

بسیاری از شهرهای حومه تهران با کمبود وسایل حمل و نقل عمومی روبرو هستند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه بسیاری از شهرهای حومه تهران با کمبود وسایل حمل ونقل عمومی روبرو هستند، گفت: شهروندان با مشکل کمبود وسایل حمل ونقل عمومی مواجه بوده و وقت آنها در صف طویل ناوگان شهری تلف شده و از این وضعیت بسیار ناراضی هستند.

 

تاکید بر لزوم تسهیل روند نوسازی حمل و نقل عمومی پایتخت

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر لزوم تسهیل زمینه و روند نوسازی حمل ونقل عمومی پایتخت، گفت: متاسفانه عدم همکاری دستگاه های ذی ربط باعث شده نوسازی ناوگان تحقق نیابد و به کندی طی شود این در حالی است که نوسازی خودروهای فرسوده منجر به بهبود وضعیت زیست محیطی پایتخت می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.