| کد خبر: 130727 |

◄ اجرای پروژه‌های جدید در فرودگاه‌های خراسان جنوبی

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۳۹۶ پروژه‌های جدیدی در فرودگاه‌های استان آغاز شد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تکمیل پروژه CCTV، بهسازی نمازخانه و اجرای عملیات فیبر نوری در طبس اشاره کرد.

هادی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، عنوان کرد: تکمیل پروژه CCTV و احداث زیرساخت‌های آن با صرف ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار درحال انجام است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد مستقبلین این فرودگاه به ویژه برای پروازهای زیارتی فراوان است، نمازخانه فرودگاه به مساحت حدود ۲۰۰ متر مربع را بهسازی کردیم. این پروژه در سال ۹۵ آغاز شده و در سال ۹۶ به پایان می‌رسد. اعتبار این پروژه ۲۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه فرودگاه طبس موقعیت استراتژیکی دارد و در این فرودگاه ترکیبی از تمامی دستگاه‌های کمک ناوبری فعال است، یادآور شد: سال‌ها بود که عملیات فیبر نوری در فرودگاه‌ طبس اجرا نشده بود تا فرودگاه طبس اطلاعات مربوط به رادار و سیستم ناوبری را از این طریق عرضه کند. البته این اطلاعات به وسیله شبکه مخابراتی کشور از طریق کابل‌های هوایی ارسال می‌شد.

وی گفت: در فرودگاه طبس اطلاعات مربوط به رادار و سیستم ناوبری به خطوط مخابرات ارسال می‌شد و سپس از آنجا به مرکز کنترل فضای کشور منتقل می‌شد. اجرای فیبر نوری در بخش داخلی فرودگاه طبس انجام شده و بخش بیرونی آن به طول ۱۷ کیلومتر تا مرکز شهر در حال انجام است.

به گفته سلامی، به این ترتیب ارایه اطلاعات از نظر ارتباطی، ناوبری و راداری مطمئن‌تر و ایمن‌تر می‌شود. بخش داخلی این پروژه با یکصد میلیون تومان انجام شد و بخش خارجی آن با ۱۷۰ میلیون تومان درحال اجراست.

وی عنوان کرد: توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بیرجند نیز یکی از برنامه‌های امسال ماست که طرح آن از سوی مشاور امین ارایه شده و در معاونت عملیات فرودگاهی و اداره‌کل بهسازی درحال بررسی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.