| کد خبر: 130456 |

احتیاط فورواردها در استفاده ازخط کشتیرانی یانگ مینگ

تین نیوز

علیرغم طرح بازسازی مالی اخیر در کشتیرانی یانگ مینگ تایوان، فورواردهای کالا که ترس از تکرار هرج و مرج مانند آنچه به دنبال ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی در سال گذشته به وجود آمد را در خود احساس می کنند، نسبت به استفاده از خط کشتیرانی مذکور بسیار هوشیار و محتاط هستند.

 
به گزارش مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه فورواردهای کالا به دلیل ترس از تکرار هرج و مرج دیگری مانند آنچه در پی ورشکستگی هانجین کره جنوبی در سال گذشته افتاد، نسبت به استفاده از بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری تایوان هوشیارانه و محتاط عمل می کنند، به نقل از منابع فورواردهای کالا در آسیا نوشت:
 
از ماه گذشته، زمانی که کشتیرانی یانگ مینگ تایوان با به تعلیق درآوردن تجارت سهام اش به مدت دو هفته نگرانی های زیادی را متوجه خود ساخت، برخی از فورواردهای کوچک در آسیا، به ویژه آنهایی که به صورت بالقوه در معرض این تهدید قرار دارند که به دنبال هر ورشکستگی احتمالی در آینده، برای کالا و کانتینرهایشان دردسرهایی ایجاد شود، ترجیح می دهند تا جایی که امکان دارد از خطوط کشتیرانی به جز یانگ مینگ استفاده کنند.
 
 
از سوی دیگر، کشتیرانی یانگ مینگ گفت: با توجه به پیشرفت در طرح بازسازی مالی، تجارت سهام در این کشتیرانی در چهارم می ماه جاری در بازار بورس تایوان از سرگرفته شد و ارزش آن به دوبرابر پیش از تعلیق در 20 ماه آوریل سال جاری میلادی رسیده است، علاوه بر این، انتظار می رود مرحله دوم طرح بازسازی مالی در ماه ژانویه سال جاری میلادی تکمیل شده وهویت سرمایه گذاران و جزئیات پیشنهاد نیز اعلام خواهد شد.

 

تحلیلگران بر این باورند، احتمال کمی وجود دارد که سرنوشت کشتیرانی یانگ مینگ مانند کشتیرانی هانجین شود، چرا که انتظار میرود دولت تایوان به این مسئله ورود کند و در صورت نیاز وثیقه را نیز فراهم خواهد کرد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: شرکای ائتلاف – کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان، K Line MOL, NYK ژاپن و یانگ مینگ تایوان - صندوق مال مستقلی را ایجاد کرده اند، با این منظور که اگر هر خط کشتیرانی به ورطه ورشکستگی سقوط کرد، امنیت کارگو حفظ شود.

 

مدیر عامل پلتفورم تعیین نرخ معیار کالا Xeneta نروژ این سوال را مطرح کرده است که آیا خط کشتیرانی تایوان از نظر مالی ثابت می ماند و به چه آسانی اعضای کنسرسیوم در برابر احتمال ورشکستگی هر یک ار اعضا در آینده، مقاومت خواهند کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت تایوان سخن از سرمایه گذاری یک میلیارد و 900 میلیون دلاری در بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری کشور خود به میان آورده و خود کشتیرانی یانگ مینگ نیز کسب سرمایه 54 میلیون دلاری را از شش سرمایه گذار خصوصی اعلام داشته است، گفت: در مورد تضمین یانگ مینگ برای بازگشت به سودآوری در سال جاری میلادی، سوال وجود دارد.

 

"Berglund"  کشتیرانی یانک مینگ از فاش کردن هویت شش سرمایه گذار خصوصی امتناع می ورزد و از سوی دیگر، به درستی گفته شده است که شش سرمایه گذاری نه میلیون دلاری به سختی کشتیرانی یانگ مینگ را پابرجا نگاه می داشتند.

 

این گزارش در پایان نوشت: تحلیلگران مالی معتقد هستند، در سال جاری میلادی، دست کم 300 میلیون دلار مورد نیاز است تا بتوان کشتیرانی تایوان را از اتمام منابع مالی، دور نگاه داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.