| کد خبر: 130102 |

یونانی‎ها به صف خریداران VLCC پیوستند

تین نیوز

شرکت Capital Maritime & Trading Corp یونان برای ساخت 8 فروند کشتی نفتکش غول‎پیکر (VLCC) با شرکت کشتی‎سازی صنایع سنگین کره جنوبی وارد مذاکره شده است.

 

به گزارش مارین تایمز، منابع بازار کشتی‎های نفتکش اعلام کرده اند که ثبت این سفارش که ارزش آن به 650 میلیون دلار می‎رسد، کمک شایانی به شرکت کشتی سازی سامسونگ برای خروج از بحران می کند.

 

این منابع خبر دادند که شرکت کپیتال ماریتایم یونان یادداشت تفاهمی (LOI) را برای ساخت قطعی 4 فروند کشتی نفتکش VLCC نوع Tier III امضا کرده و در مراحل نهایی مذاکره با  کشتی سازی سامسونگ است.

 

خبرها حاکی از آن است که این مذاکرات از طریق کارگزاری Clarksons در حال پیگیری است و ساخت 4 فروند کشتی VLCC دیگر به صورت غیرقطعی در شرایط  قرارداد درج خواهد شد.

 

ثبت این قرارداد در ادامه روزهای شلوغ شرکت کپیتال ماریتایم است. این شرکت یونانی پیش از این تعدادی کشتی کیپ‎سایز را در 3ماهه پایانی سال 2016 و 5 فروند از کشتی های کانتینری کشتیرانی ورشکسته هانجین را خریده بود.

 

اقدام کشتیرانی یونان از این جهت اهمیت بیشتری می یابد که طی هفته گذشته BW Group برمودا برای نخستین مرتبه در 55 سال گذشته به کشتی سازی سامسونگ سفارش ساخت VLCC داد و راه را  برای بازگشت این کشتی ساز کره جنوبی هموار کرد.

 

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ساخت 31 فروند کشتی نفتکش VLCC سفارش داده شده است. سفارش این  تعداد کشتی نفتکش جدید نگرانی ها از عرضه مازاد تناژ ناوگان جهانی  کشتی های نفتکش را افزایش داده است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.