| کد خبر: 129589 |

مدیر فرودگاه یاسوج خبر داد:

◄ بهره‌برداری از تطویل باند فرودگاه یاسوج در شش ماه نخست امسال

مدیر فرودگاه یاسوج ضمن اعلام پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تطویل باند، از بهره‌برداری از آن در ۶ ماه نخست امسال به شرط تامین اعتبارات خبر داد.

تین نیوز

تین‌نیوز | مدیر فرودگاه یاسوج از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه بهسازی عوامل پروازی این فرودگاه خبر داد و گفت: به شرط تامین اعتبارات مورد نیاز آن، در شش ماه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا امکان پذیرش انواع هواپیمای بدنه متوسط در این فرودگاه فراهم شود.

علی محسنیان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، توضیح داد: فرودگاه یاسوج دومین فرودگاه مرتفع ایران و در محاصره با کوه‌های اطراف آن است. تطویل باند فرودگاه امکان میزبانی از انواع هواپیماهای بدنه متوسط را برای این فرودگاه فراهم می‌کند. بنابراین از تیرماه سال ۹۴ پروژه بهسازی عوامل پروازی این فرودگاه آغاز شد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل در اجرای این پروژه تامین ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب مصالح مورد نیاز پروژه زیرنظر مهندسی مکانیک خاک است. در حقیقت تامین معادن بزرگ و گسترده کار بسیار دشواری است و هر روز با مسائل جدید و متعددی در حوزه بهره‌برداری از معادن مواجه‌ایم که سرعت کار را کاهش می‌دهد.

مدیر فرودگاه یاسوج ضمن قدردانی از همکاری استان برای تامین مصالح مورد نیاز این پروژه، تصریح کرد: اعتبار اجرای این پروژه ۲۳ میلیارد تومان است و پیمانکار برای بهره‌برداری از آن باید عزم جدی‌تری داشته باشد.

به گفته وی، اکنون طول باند فرودگاه یاسوج ۲۶۰۰ متر است و با اجرای ۶۰۰ متر تطویل باند، طول آن به ۳۲۰۰ متر افزایش می‌یابد تا امکان استقبال از انواع هواپیما برای مقاصد گوناگون فراهم شود.

تابوی زندان از سر راه فرودگاه یاسوج برداشته می‌شود

محسنیان با بیان اینکه زندان یاسوج مهمترین مانع در مسیر بهره‌برداری کامل از ۶۰۰ متر تطویل باند به شمار می‌آید، گفت: جابجایی زندان کار خاص و عظیمی است، برای این کار باید موافقت قوه قضاییه را هم اخذ کرد. اکنون انتهای باند فرودگاه منتهی به زندان یاسوج است که نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده سایر دستگاه‌های امنیتی برای انتقال زندان این شهر به جایی دیگر مجاب شدند. اکنون مسئولان استانی در پی جانمایی محل جدید زندان یاسوج هستند. همچنین رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور در مصاحبه رسمی خود ضمن پذیرش دغدغه ما برای جابجایی فرودگاه در مکانی دیگر، از قرار گرفتن این موضوع در دستور کار خود خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.