| کد خبر: 129510 |

◄ اذعان به وجود مشکلات در حمل‌ونقل عمومی / هفته‌ای که در آن حمل‌ونقل عمومی متاثر از انتخابات بود

تین نیوز

یک روی دیگر انتخابات منعکس شدن مشکلات در بخش‌های مختلف و اذعان مدیران به آنها است، کسانی که در طول مدت مدیریت خود از پرداختن به آن به هر علتی خودداری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، هفته گذشته به مانند چند ماه اخیر اما پررنگ‌تر، اخبار حمل‌ونقل عمومی متاثر از انتخابات بود و شعار به این منظور بیش از گذشته به گوش رسید اما، شهردار محترم تهران در دو مناظره خود حتی نیم اشاره‌ای نیز به آن نکرد.

براساس این گزارش تحلیلی، حمل‌ونقل عمومی و جایگاه مهم آن بر کسانی که به تازگی داوطلب حضور در شورای اسلامی شهر تهران شده‌اند بیش از نمایندگان پارلمان فعلی، اثبات شده و برنامه خود را بر همین اصل استوار کرده‌اند که در بدو ورود خود به صحن شورا، این مهم را با همراهی دیگر نمایندگان در دستور کار خود قرار دهند.

این روزها شنیده می‌شود هر یک از کسانی که قصد ادامه کار و یا ورود به پارلمان شهری را دارند با نیم نگاهی به مشکلات حمل‌ونقل عمومی، پایه برنامه‌های خود را بر آن استوار می‌کنند، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ید طولائی که در عضویت و تصدی این پست دارد نیز این روزها علیرغم کم‌توجهی چندین ساله به بخش حمل‌ونقل، می‌گوید اتوبوس‌های شهر تهران نزدیک به بحران شده‌اند.

این گفته درست و منطقی است زیرا، دیگر رمقی در بدنه اتوبوسرانی شهر تهران نمانده و رفته رفته این بخش از حمل‌ونقل عمومی رو به افول می‌رود، بخشی که سال‌‌ها است مسئولان آن داد از کمبود اتوبوس در آن می‌زنند، حال چه شد که به یک‌باره عضور دیرپای شورای شهر، یادی از این پیران خسته شهر کردند.

اما برخی در این میان به مقوله ترافیک هم گذری داشته و نگاه وسیع‌تری نسبت به مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک تهران داشته‌اند و آن‌را در برنامه خود برای افزودن به طرفداران خود گنجانده‌اند.

این روزها مهم‌تر از هر چیز پرداختن به حل بحران ترافیک است که مستلزم شناخت نارسایی‌ها و کمبودها نقاط ضعف و قوت وضعیت فعلی است و باید اقدامات انجام شده درافزایش بزرگراه‌ها ، روگذرها و زیر گذرهای جدید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

در بررسی‌های کارشناسی متوجه شده‌ایم که معابر جدید ایجاد شده نه تنها مشکلی را حل نکرده است  بلکه حتی باعث افزایش ترافیک نیز شده است زیرا، با ساخت هر معبر جدید اشتیاق شهروندان برای سفرهای درون شهری بیشتر شده و همین اشتیاق بار ترافیکی را افزایش داده است پس راهکاری که خود مشکل است در تهران به‌کار گرفته شده و پس از سال‌ها به آن رسیدیم که تهرانی که در آن با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم حاصل آزمون و خطائی است که دیگر قابل تغییر نیست.

تجربه چند سال اخیر نشان داده که دیگر در میزان توسعه و پیشرفت در خدمات رسانی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی متاسفانه نه تنها پیشرفتی در توسعه و بروز رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نداشته‌ایم، بلکه در حال حاضر شبکه حمل‌ونقل عمومی در تهران کارایی لازم را ندارد، از جمله ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی که فرسوده هستند و مدیریت آن دچار مشکلات اساسی است.

به گزارش این شبکه خبری، هر چند هفته گذشته متاثر از تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد بسیاری از داوطلبان شورای شهر در فضای مجازی بود اما، شنیدن شعارها و اهداف آنها خالی از فایده هم نیست چه این‌که لااقل این ذهنیت در مردم ایجاد می‌شود که مشکل وجود دارد اما، عزم ملی و راسخی در این‌باره وجود ندارد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.