| کد خبر: 127372 |

۵ طرح مهم راه سازی در منطقه آزاد ماکو در حال اجرا است

تین‌نیوز| سازمان منطقه آزاد ماکو برای اتمام و تکمیل زیر ساختهای جاده ای 5 طرح مهم راه سازی به طول 100 کیلومتر اجرا می کند.

به گزارش فرینا، مسعود سمیعی، مدیر خدمات فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این طرح ها شامل محور ماکو به بازرگان به طول 5 کیلومتر و 600 متر، محور ماکو مرگنلر به طول 38 کیلومتر، محور پلدشت به مرگنلر به طول 21 کیلوتر، محور شوط تا پل عظیم کندی به طول 3 کیلومتر و 800 متر و محور کمربندی لجستیک است که 8 و نیم کیلومتر طول دارد.

سمیعی افزود: برای بهسازی و تعریض جاده های منطقه آزاد ماکو افزون بر 100 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
مدیر شهر سازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در رابطه گفت: 130 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین ظرفیت فعلی راههای ارتباطی است که این میزان با اجرای این طرحها تا پایان سال 97 به 220 هزار وسیله نقلیه سنگین خواهد رسید.

آرش صادقیان، راههای ارتباطی منطقه آزاد ماکو را بواسطه نزدیکی به مرز بازرگان و جمهوری خود مختار نخجوان برای بهسازی و تعریض نزدیک به 100 کیلومتر جاده اصلی انتقال یک و نیم میلیون تن بار ظرفیت دارد و با اجرای طرحهای جدید جاده سازی، این میزان به 4 میلیون و 200 هزار تن افزایش می یابد.

صادقیان افزود: با برنامه ریزی مسئولان و توسعه و ساماندهی جاده ها در منطقه آزاد ماکو خدمات بین راهی مرتبط با آنها هم در داخل محدوده منطقه آزاد تا پایان سال 1404 به 40 مجتمع با کیفیت استاندارد بین المللی افزایش پیدا خواهد کرد.
آماده سازی زیر ساختهای منطقه از اولویت های سازمان مطقه آزاد ماکو برای جذب و جلب سرمایه گذار است، که یکی از این اولویت ها فرودگاه منطقه آزاد از 26 فروردین بصورت روزانه پروازهای خود را به صورت رسمی آغاز می کند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.