| کد خبر: 127101 |

◄ معافیت از ارزش افزوده برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

تین‌نیوز| دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دلیل معافیت وسایل‌نقلیه هیبریدی تولید داخل را توجه ویژه مجلس به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: نمایندگان مردم به منظور تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، با رای اکثریت اقدام به تصویب طرح معافیت کامل خودروهای هیبریدی تولید داخل از پرداخت ارزش‌افزوده کردند.

وی در ادامه گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: کار مجلس تسهیل در اجرای قوانین و کاربردی کردن آنها است و سرفصل این‌کار نیز منویات رهبری است که نسبت به مسائل مختلف کشور اشراف کامل دارند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع کاهش عوارض بر تولید خودروهای هیبریدی تولید داخل کشور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی صورت گرفت، افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب این لایحه تلاش دارند تا واردات این قبیل خودروها را به کشور افزایش داده و رقابت میان تولید کنندگان داخلی  را افزایش دهند.

حسینی‌کیا با تاکید بر این مهم که با کاهش عوارض مانع از نظارت بر کیفیت و تعادل قیمت تولیدات داخلی خودروسازان از سوی وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی نخواهد شد، ابراز داشت: مقرر شد تا واردات خودرو با افزایش عوارض و مالیات با محدودیت همراه شود تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، صنعت کشور با تحول همراه شود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مصالح مردم به عنوان مصرف کنندگان اصلی این محصولات، توجه ویژه اعمال کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، روز گذشته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تمامی وسایل هیبریدی تولید داخل رابا رای نمایندگان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کردند تا در راستای اقتصاد مقاومتی گام دیگری برداشته باشند.

 
نمایندگان در جلسه علنی و در چارچوب بررسی لایحه هوای پاک، تبصره ماده 9 آن را با دو سوم آرا به تصویب رساندند که به موجب آن خودروهای برقی - بنزینی، موتورسیکلت و خودروهای الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.
 
براساس ماده 9 این لایحه، وزارت‌کشور با همکاری وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی گمرک جمهوری اسلامی ایران، موظف است زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری با اولویت شهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت را ظرف مدت پنج سال از طریق منابع درآمدی ماده 6 همین قانون از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات یا صفر نمودن سود بازرگانی واردات خودروهای برقی – بنزینی (هیبریدی) و خودروهای الکتریکی، موتورسیکلت برقی به انجام برساند.
 
براساس تبصره ماده 9 لایحه هوای پاک: خودروهای برقی – بنزینی، موتورسیکلت و خودروهای الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.