زیان یک میلیارد دلاری کامیونداران امریکایی در ترافیک
تین نیوز | هزینه و ضرر و زیان ناشی از تراکم ترافیک در صنعت حملونقل امریکا حدود ۵۰ میلیارد دلار در سال، بدون سرمایهگذاری عظیم در جادهها، بزرگراهها و زیرساختهای دیگر است و پیشبینی میشود این وضعیت روز به روز بدتر شود.
به گزارش فوربس، براساس پیشبینیهای انجمن مهندسان عمران امریکا، امریکا تا سال ۲۰۲۰م در بخش صنعت حملونقل به ۱/۷تریلیون دلار اعتبار نیاز دارد. براساس یک مطالعه از سیستم بزرگراه ملی که توسط موسسه تحقیقات حملونقل امریکا در سال ۲۰۱۴م بهدست آمده، کامیونداران ۷۲۸میلیون ساعت در ترافیک زمان صرف کردند که معادل ۲۶۴هزار و ۵۰۰ سفری است که راننده کامیون تجاری که در کل یک سال انجام میدهد.
جو راجکواز، مدیر امور دولتی انجمن حملونقل ایالات غربی میگوید: تاخیر هزینه پول و در نهایت افزایش هزینه حملونقل کالا مسئله بزرگی است. براساس گزارش عطری (American Transportation Research Institute)، هزینه تاخیر ناشی از تراکم ترافیک بیش از ۲۶هزار و ۶۲۵ دلار در هر کامیون است که معادل ۱۵هزار مایل سفر در سال میشود. این موسسه پژوهشی اعلام کرده که این مشکل چنان گسترده است که رانندگان کامیون در بیش از ۱۲ ایالت یک میلیارد دلار درآمد را به دلیل تراکم ترافیک از دست دادهاند که این رقم حتی در ایالت فلوریدا و تگزاس به ۴میلیارد دلار نیز میرسد. کتی مارو رابرسون تحلیلگر ارشد
لجستیک در موضوعات بینشی گفت: افزایش تجارت، در نتیجه توافقنامه تجارت آزاد امریکای شمالی، به مشکلات تراکم در امتداد مرزهای ایالات متحده با کانادا و مکزیک کمک میکند. برای رسیدن به این تقاضا، درحالحاضر شرکتها، محل انبارها و مراکز توزیع حملونقل نزدیک به تراکم مناطق شهری هستند. برای نمونه آمازون، درحالحاضر دارای بیش از ۱۰۰ مراکز تحقیق در سراسر ایالات متحده است که محل این امکانات بر پایه اینترنت است.
در همین حال تحویل محلی در حال افزایش است که به نوبه خود بار اضافی به سیستم جادهای اضافه میکند. دن موری، معاون رییس عطری(American Transportation Research Institute) گفت: این روند بدان معناست که کامیونها در حال بهدست گرفتن بسیاری از سفرهای کوتاه هستند. این شرایط باعث میشود که در پایان روز، مصرفکننده ملزم به پرداخت هزینه بیشتر بهدلیل افزایش هزینههای حملونقل شود. کامیونداران و تحلیلگران همواره این پرسش را مطرح میکنند که در این شرایط چگونه باید برای بهبود جاده با هدف کاهش ترافیک که سیاست را نیز در بر گرفته، اقدام کرد؟
آنها معتقدند که مالیات بر مصرف سوخت بدترین راهکار برای تامین بودجه ساخت راهها است. درحالحاضر صرفهجویی سوخت در خودروها و وسایل حملونقل عمومی در حال افزایش است که این روند منجر به کاهش درآمد مالیات بر مصرف سوخت میشود. در حالیکه افزایش تعداد سفرهای رانندگان منجر به سایش جادهها میشود، اما آنها کمکی به بودجه تعمیر و نگهداری خیابانها و بزرگراهها نمیکنند.
رابرسون میگوید: شاید نباید مشکلات زیرساختی یک نگرانی سیاسی باشد اما دولت و تجارت علاقهمند به این موضوع هستند. شاید زمان برای تجارت و ارائه راهحل و تامین بودجه برای پروژهها آنها را بهطور مستقیم تحت تاثیر قرار داده است.
بخش زیادی از هزینه تعمیر جادهها و بزرگراهها بر دوش مالیات بر مصرف سوخت است. هزینه مواد ساختوساز و نگهداری از آسفالتها رو به افزایش بوده اما مالیات فدرال هنوز ۱۸ سنت در هر گالن است. کالیفرنیا سرآمد همه ایالتها در مصرف سوخت موتور است که در تابستان ۲۰۱۶م آغاز به طراحی یک برنامه آزمایشی برای مطالعه پایه تعیین مالیات استفاده از جادهها خواهد کرد.
رابطه ترافیک و خسارت خودروها
براساس گزارش فوربس، میزان خسارت ناشی از ترافیک در جادههای امریکا ارتباط مستقیمی با میزان خسارت وارد شده به خودروها دارد به طوری که در هر مایل که تعداد خودروهای در حال تردد به ۲۵هزار دستگاه میرسد میزان این خسارت به مرز ۵میلیون دلار میرسد و با افزایش تعداد خودروهای در حال تردد به ۵۰هزار دستگاه در مایل میزان این خسارت ۱۰ برابر افزایش مییابد و به مرز ۵۰میلیون دلار میرسد.
حال در شرایط افزایش ۳ برابری تعداد خودروهای موجود در یک مایل مسافت نسبت به تعداد پایه که ۲۵هزار دستگاه است، میزان خسارت ناشی از آن به صورت تصاعدی نسبت به میزان خسارت قبل افزایش مییابد چنانچه تعداد خودروها به ۷۵هزار دستگاه برسد میزان این خسارت از ۵۰میلیون دلار به ۵۰۰میلیون دلار افزایش مییابد. با این حال افزایش خودروها در هر مایل تا تعداد معینی به صورت تساعدی میزان خسارت را افزایش میدهد اما در شرایطی که ترافیک فشردهتر شود و تعداد خودروها به ۱۰۰هزار دستگاه در مایل میرسد، میزان خسارت کمی بیش از ۵۰۰میلیون دلار میشود نشان دهنده این است، چنانچه
میزان ترافیک از اندازهای عبور کند خسارت خودروها نیز ثابت باقی میماند و این مسئله مؤید نقش رعایت نکردن سرعت در خسارتهای رانندگی است.
البته همواره کیفیت نیز نقش محسوسی در آسیبها و در نهایت تصادفات جادهای دارد. بهطوریکه برپایه اطلاعات بهدست آمده از خودروسازان امریکایی، شرکت جنرال موتورز بهدلیل گزارشهایی از کشته مربوط به سوئیچ احتراق معیوب خودروهای خود در زمان تصادفات پس از گذشت ۱۱سال ناچار به فراخوان شد. با افزایش آمار کشتههای تایید شده تصادفات مربوط به این مشکل به ۵۶نفر رسیده بود و این خودروساز تا نیمه دوم ۲۰۱۵ میلادی که فراخوان ۳۴میلیون خودرو را داد، ۲۷میلیارد دلار برای تعمیر و هزینههای دیگر این فراخوانها پرداخت کرده است. بنابر اعلام صندوق پرداخت غرامتی
که از سوی جنرال موتورز تشکیل شده، این شرکت حداقل یک میلیون دلار برای کشتهشدگان، ۳۰۰هزار دلار برای همسر و ۳۰۰هزار دلار برای هر یک از افراد تحت سرپرستی هر قربانی و حداقل ۲۰هزار دلار برای درمان مصدومان، خسارت پرداخت خواهد کرد. همچنین تحقیقات کنگره، رگولاتورها و وزارت دادگستری امریکا درباره تعلل ۱۱ساله در اعلام مشکل سوئیچ احتراق توسط جنرال موتورز ادامه دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.