| کد خبر: 106628 |

◄برند، برند، برند!

تین‌نیوز|

برنامه نشست خبری داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صبح امروز در محل سازمان راهداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این نشست که معاونان کشاورزیان و خبرنگاران نیز حضور داشتند، رئیس این سازمان به ارائه گزارش عملکرد خود در این سازمان پرداخت.

کشاورزیان در این خصوص اظهار داشت: یک بخش از فعالیت‌های ما مربوط به بخش اقدامات روزمره و ثابت می‌شود که این فعالیت‌ها منوط به بودجه‌ای است که از دولت دریافت می‌کنیم و باکم و زیادشدن مبلغ بودجه در سطح انجام این فعالیت‌ها نیز تغییراتی ایجاد می‌شود، به‌عنوان‌مثال کالاهایی ترانزیت می‌شود و یا افرادی برای ثبت شرکت به سازمان مراجعه می‌کنند و مسائلی ازاین‌دست، این بخش از فعالیت‌ها ارتباط چندانی با شخص رئیس سازمان ندارد و هر شخصی که بر روی کرسی ریاست سازمان نشسته باشد تأثیری روی این فعالیت‌ها ندارد حتی به‌قول‌معروف اگر درب سازمان بسته هم باشد این فعالیت‌ها روند عادی خود را طی می‌کنند.

ما با ورود به سازمان راهداری می‌خواستیم علاوه بر انجام این امور فعالیت‌ها و اقدامات ماندگارتری را نیز انجام بدهیم، بنده همواره در پی ارائه ایده‌های جدید بوده‌ام و هستم، در مواردی هم ایده‌ها به‌خودی‌خود تازه نبود اما مقیاس انجام این کارها به‌نوبه خود جدید و بکر بود.

ما هرسال مبالغ معتنابهی برای عملیات راهداری، ماشین‌آلات، مصالح و تجهیزات خریداری می‌شود اما علی‌رغم این‌همه سرمایه‌گذاری انجام‌شده در صنف‌های مرتبط با راهداری واحدهای صاحب‌نام به‌عنوان ثروت ملی وجود ندارد.

به‌عنوان‌مثال هرساله مبالغ بسیاری برای خرید تجهیزات موردنیاز راهداری صرف می‌شود، ابزارهایی از قبیل ماشین‌های نمک‌پاش و نیوجرسی و گاردریل و امثال این‌ها خریداری می‌شود اما هیچ نتیجه مثبتی در پی ندارد، علت این موضوع را تا حدی می‌توان به ساختار معاملات و تا حدی نیز به تفکرات مدیریتی خود ما مربوط دانست.

ما مناقصه‌هایی برگزار می‌کنیم و به کسی که کم‌ترین مبلغ را درخواست کند پروژه می‌دهیم و پیمانکاران باکیفیت بسیار کم پروژه‌ها را انجام می‌دهند اما چند سالی که گذشت و افراد کمی در کارشان به تخصص رسیدند و سطح کیفیت بالا رفت قیمت‌ها هم قدری بیشتر می‌شود و ما بلافاصله یک شخص تازه‌کار دیگر را انتخاب می‌کنیم تا هزینه‌های کم‌تری انجام بدهیم.

اگر ما قدری هزینه بیشتر صرف کنیم شرکت‌های تخصصی در این حوزه به وجود می‌آید و تبدیل به یک سرمایه برای کشور می‌شود، در ضمن در این حالت هزینه‌ها به‌مراتب کمتر و کیفیت بیشتر خواهد شد، اما با درک غلط از سرمایه و هزینه کشور را از این سرمایه‌ها محروم کرده‌ایم.

تصور ما این است که درازای هزینه‌ای که می‌کنیم باید ثروتی نیز تولید کنیم نه اینکه هرکسی از راه رسید و چند ورق آهنی به ماشین جوش داد بشود تولیدکننده نمک‌پاش یا بیاید و یک غول پنج تنی بی‌کیفیت به نام نیوجرسی تولید کند که بعد از چند ماه فرسوده شود و بعد از چند ماه هزینه‌های مضاعفی روی دوش ما بگذارد.
ما باید به سمت برند سازی برویم، باید شرکت‌های عظیم تولید ادوات داشته باشیم که بتوانیم روی آن‌ها حساب بازکنیم و برای کشور مفید باشند.
تفکر اجرایی شده طی این مدت تولید ثروت از طریق تجهیزات و ماشین‌آلات بر اساس استانداردها و مطالعه و همچنین از طریق شرکت‌ها بر اساس بررسی، تجربه، تجهیزات بوده است به‌طوری‌که هدف اصلی این است که از فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌های جدیدی جهت تولید درآمد در کشور استفاده شود.
در اصل تأسیس شرکت‌های تولیدکننده ثروت ملی می‌توانند علاوه بر ارز‌آوری در منطقه رقابت کنند و برخی دیگر در سطح داخلی حداقل کالای باکیفیت برای استفاده عموم مردم تولید می‌کنند.
کشاورزیان با اشاره به برندسازی در پاسگاه‌های پلیس‌راه یادآور شد: پس از بررسی‌های گوناگون متوجه شدیم که در سراسر کشور فقط یک شرکت توان تولید کالاهای پیش‌ساخته پلیس‌راه با توجه به طرح موردنظر سازمان را دارد.
 
وی افزود: با مشاهده پاسگاه پیش‌ساخته پلیس‌راه شریف‌آباد می‌توان دریافت که سازه‌های این پاسگاه‌های متحدالشکل علاوه بر کارایی و تجهیزات دارای نماد یک سازه ایرانی و همچنین نشانی از یک ساختمان انتظامی را دارد.
این خبر ادامه دارد
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.