◄مهماندار معترض ماهان: شرایط سختکاری ادامه دارد
تیننیوز| یکی از مهمانداران شرکت هواپیمایی ماهان در تماس با تیننیوز از شرایط سخت کاری در این شرکت خبر داد و عنوان کرد: از بازرسان اداره کار تقاضا دارم چندین بار به صورت نامحسوس به پروازها مراجعه کرده و از مهمانداران درباره شرایط کاری سوال کنند و ظاهر امر را رویت کنند.
دلآرام فاطمینژاد، مهماندار شرکت هواپیمایی «ماهان» در گفتوگو با خبرنگار حوزه هوایی تیننیوز با بیان اینکه شرایط مهمانداران در این شرکت بسیار سخت است عنوان کرد: بنده مدت سه سال است که در این شرکت مشغول به کار هستم که با توجه به سختی کار، زانو و کمر من در پروازها آسیب دید اما ماهان مسئولیت آن را نمیپذیرد و در پی اخراج من هستند.
وی در رابطه با اخراج خود از شرکت عنوان میکند؛ با اینکه مشکلات جسمی من در این شرکت رخ داده است، اما منتظر هستند تا من استعفاء بدهم.
این مهماندار معترض اظهار کرد: زمانی که برای اعتراض به شرکت مراجعه میکنیم به ما توهین میشود که شما را از خیابانها جمع کردهایم و لقمه نانی جلوی شما میاندازیم و شما حق اعتراض ندارید.
فاطمینژاد ادامه میدهد؛ مسئولان این شرکت همواره به شان و منزلت مهمانداران توهین میکنند و همواره ما را تهدید به توبیخ و اخراج میکنند.
این مهماندار به استراحت کم بین پروازها اشاره کرد و تصریح کرد: طبق قوانین باید بین دو پرواز بین 8 تا 12 ساعت برای مهمانداران استراحت در نظر گرفته شود اما این موضوع برای مهمانداران ماهان رعایت نمیشود.
وی به شرایط سخت کار در این شرکت اشاره میکند و میگوید؛ برای مثال اگر مهمانداری در سال سه مرتبه دچار سرماخوردگی شود ماهان برای این شخص کمیسیون پزشکی تشکیل میدهد و سپس وی را اخراج میکند.
این مهماندار معترض «ماهان» با اشاره به اینکه سال گذشته کیف پروازی برای مهمانداران این شرکت ممنوع شد، بیان کرد: سال گذشته یک جلسه تشکیل شد و یکی از مسئولان این شرکت به مهمانداران انگ دزدی زد و پس از آن بازرس از سوی این شرکت فرستاده شد و تمام کیف مهمانداران را حین پرواز چک میکرد که این کار غیر قانونی بود، و پس از این ماجرا، کیف پروازی را از ما گرفتند.
وی با بیان اینکه اگر مهماندار از کادر پروازی و مسافران خاطی شکایتی داشته باشد به آن رسیدگی نمیشود، گفت: داشتن قراردادهای سه ماهه این شرکت با مهمانداران باعث شده در صورت کوچکترین مشکلی مهماندار را به راحتی اخراج کنند.
فاطمینژاد گفت: از بازرسان اداره کار تقاضا دارم چندین بار به صورت نامحسوس به پروازها مراجعه کرده و از مهمانداران درباره شرایط کاری سوال کنند و ظاهر امر را رویت کنند.
وی به پروازهای غیراستاندارد اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که چراغ بستن کمربندها روشن باشد مسافران و مهمانداران به هیچ عنوان حق اینکه از جای خود بلند شود را ندارند و در صورت خسارت بیمه هیچگونه مسئولیتی را قبول نمیکند اما مهمانداران را وادار میکنند که جلوی مانیتورهای هوایی بایستند.
فاطمینژاد ادامه میدهد؛ زمانی که هواپیما به ارتفاع امن نرسیده باشد ما طبق قوانین اجازه بلند شدن نداریم ولی به علت اینکه سرویسهای غیر استاندارد برای ارائه لحاظ میشود ما مجبور هستیم از جای خود بلند شویم. حتی اخیرا به خلبانان بخشنامهای ارسال شده که در شرایط مناسب چراغ بستن کمربندها را زودتر خاموش کنند که این موضوع متضاد قوانین بینالمللی است.
این مهماندار «ماهان» با بیان اینکه از مسئولان تقاضا دارم با توجه به شرایط سختکار فکری به حال سلامت مهماندارها بکنند، تصریح کرد: ما مهمانداران فقط و فقط به علت علاقه به پرواز و صد البته مشکلات مالی مجبور هستیم تن به تحقیر و شرایط سخت کار بدهیم.
پایگاه خبری «تیننیوز» درباره صحت و سقم این موضوعات نظری ندارد و آمادگی انتشار پاسخ از سوی شرکت هواپیمایی ماهان را دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.