◄ FC اتوبوس پاک و مولد برق اورژانسی تویوتا
تیننیوز| تویوتا با توجه به بازار رو به گسترش خودروهای سلول سوختی در جهان، اعلام امیدواری کرد تا اتوبوس سلول سوختی تویوتا با نام FC در اوایل 2017 به بازار ارائه شود.
به گزارش تیننیوز، این اتوبوس قادر خواهد بود تا 77 مسافر را با خود جابهجا کند. مهندسان تویوتا 10 تانک هیدروژن با فشار 700 بار برای FC طراحی کردهاند که در مجموع 600 لیتر هیدروژن را در خود جای میدهد. 2 موتور الکتریکی چرخهای این اتوبوس را به حرکت در میآورند. این دو موتور در مجموع 303 اسب بخار قدرت و 670 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند.
اما این اتوبوس غیر از کاهش تولید گازهای گلخانهای مزیت دیگری نیز دارد. در صورت بروز بلایای طبیعی این اتوبوس میتواند به عنوان یک مولد برق 235 کیلو وات ساعت فعال شود و انرژی لازم برای برخی خدمات ضروری و اورژانسی را تولید کند.
در حالی که تویوتا اعلام کرده است که این محصول به شهرداریهای ژاپن فروخته میشود، اما اخبار حاکی از آن است که فروش بینالمللی این اتوبوس هم به زودی آغاز خواهد شد. در درجه اول شهرداری توکیو بیش از 100 دستگاه از FC را برای حملونقل پاک در المپیک 2020 توکیو نیاز خواهد داشت.
تویوتا در برنامهای در نظر دارد تا از هیدروژن به عنوان یک منبع پاک و قدرتمند انرژی برای آینده استفاده کند. تویوتا میریا FCV یکی دیگر از خودروهای هیدروژنی تویوتا است که سال قبل معرفی شد. همچنین طرح لیفتراک هیدروژنی و سلولهای سوختی هیدروژنی ثابت برای استفاده در منازل نیز در برنامه کار تویوتا است. این یک روش یک پارچه تسریع زندگی مبتنی بر هیدروژن است. با این کار میتوان تولید گازهای گلخانهای را به شدت کاهش داد.
اگر این چشمانداز تویوتا به ثمر برسد، توکیو تبدیل به شهری سازگار با محیط زیست میشود. این مسئله قادر است از توکیو یک ابرستاره در المپیک 2020 بسازد.
تنها سوالی که مطرح است، روش تولید هیدروژن ارزان برای تمامی این مصارف است. سوالی که هنوز پاسخ قطعی آن یافت نشده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.