ارسال نظر
-
صندلی ای که دلنشین تر از این حرفاست: چند روزی از برگزاری انتخابات انجمن مهندسی صنایع دریایی می گذرد. انتخاباتی تاریخ ساز در کل طول عمر انجمن که باعثشد از ۷ نفر عضو هیات مدیره ۶ نفرشان تغییر کرده و سبب تغییرات اساسی در هیات مدیره انجمن گردد. این تغییر اساسی در هیات مدیره یک پاسخ واضح و صریح را بلند فریاد می زد: تغییر! همگی خواستار تغییر در مسیر گذشته انجمن بودند و اعضای حقیقی و حقوقی با رای خود این را بلند فریاد زدند. ولی گویا هیات مدیره گذشته این تغییر را به مذاق خوش ندانسته و از از آن روز تا کنون مدام در حال سنگ اندازی هستند تا کورسوی امیدی به نگهداری صندلی گذشته داشته باشند. در ابتدا این گروه در روز انتخابات با زیرسوال بردن طیف جدید سعی در خدشه دار کردن وجه این طیف در قبل از رای گیری کردند که موفق نشدند و برعکس، آنها با اکثریت قاطع پیروز شدند. پس از برگزاری انتخابات، می بایستی همان روز نسبت به ارسال نتیجه انتخابات به وزارت علوم اقدام می کردند که تا کنون این کار را انجام نداده اند. هیات مدیره قبلی ۸ روز بعد از انتخابات از اعضای جدید برای برگزای جلسه ای برای انتخاب رئیس انجمن دعوت نمود در ابتدا با برگزاری انتخابات مخالفت نمودند ولی با اصرار تیم جدید انتخابات در همان روز جلسه(۸ روز پس از انتخابات) برگزار گردید و جالب اینجاست که نفرات قبلی هیات مدیره نیز در این جلسه کاندیدای ریاست انجمن شدند. پس از رای گیری و رای نیاوردن نفرات قبلی هیات مدیره انجمن و برنده شدن قاطع افراد جدید، حتی از امضاء صورتجلسه خودداری نمودند. پس از مایوس شدن از شانس برنده شدن در ریاست هیات مدیره انجمن این گروه نسبت به زیر سوال بردن عضویت اعضاء جدید اقدام نموده و سعی در باطل کردن انتخابات دارند. نکته جالب اینکه بعد از برگزاری جلسه رای گیری برای انتخابات رئیس جدید و مایوس شدن از ریاست دوباره، این افراد از ورود هیات مدیره جدید به انجمن خودداری نموده اند و به عبارتی انجمن را تا اطلاع ثانوی به تسخیر خود درآورده اند. گویا صندلی هیات رئیسه انجمن بسیار شیرین تر از این حرفهاست
-
روایتی از یک انتخابات
یکی از نشانه های پیشرفت جوامع، حضور نهادهای مردم نهاد به عنوان ساختارهای مکمل ولی مهم برای اداره جامعه و کمک به نهادهای حاکمیتی جهت پیشبرد اهداف و آرمان های جامعه است. مشخصه بارز این نهادها چرخش مسئولیت و مدیریت در این نهادها با مراجعه به آراء اعضای آنها است.
انجمن مهندسی دریایی یک سازمان مردم نهاد است که در سال 1377 به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقاء علم و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های مربوط به علوم صنایع دریایی تشکیل گردید. در طول این 20 سال، انتخابات هیات مدیره این نهاد هر دو سال با جمع شدن اعضاء در پی فراخوان عمومی صورت می گرفت و همه چیز با سلام و صلوات به پایان می رسید.
تا اینکه در انتخابات مردادماه 95 اتفاق تازه¬ای افتاد. طی فراخوان عمومی، اعضاء زیر یک سقف جمع شدند و پس از خوش و بش کردن، معرفی برنامه های کاندیداهای هیات مدیره از تریبون عمومی شروع شد و کسانی که سال¬ها در ساختار هیات مدیره انجمن جاخوش کرده بودند، سعی کردند فضا را برای انتخاب مجدد خود فراهم کنند.
اما خواست اعضاء چیز دیگری بود! تغییر اساسی و خانه تکانی در هیات مدیره برای بهبود کارکرد انجمن فراتر از شعار و پاورپوینت های رنگین.
انتخابات برگزار گردید و همان طور که پیش بینی می شد، خواست تغییر اساسی در ساختار هیات مدیره در نتیجه آراء تجلی یافت. نتیجه آراء در تابلو سالن کنفرانس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مورخ 26/5/96 در حافظه انجمن مهندسی دریایی ایران ثبت گردید و نوید بخش مسیری نو و خونی تازه در جسم فربه و پر و سر و صدای این نهاد بود.
اعضاء جدید که حال مسئولیت اجتماعی سنگینی بر دوش خود احساس می کردند، با قوت قلبی و امیدی در مورخ 3/6/95 در محل دفتر قانونی انجمن گرد هم جمع شدند تا کار خود را شروع کنند. باطبع و به رسم همه تشکل ها، اولین جلسه اختصاص به تغییرات در ساختار داخلی و نقش هر یک اعضاء جدید در اداره این نهاد بود. انتخابات رئیس هیات مدیره بین اعضاء جدید برگزار گردید و یک خواست دیگر برای تغییر در نتیجه آراء تجلی یافت و رئیس هیات مدیره جدید فردی به غیر از فرد پرتکرار هیات مدیره سال¬های گذشته بود. ولی به ناگاه ورق برگشت و بسان ضرب المثل معروف به زیر میز زدن برای به هم زدن بازی شروع گردید...
کارشکنی در تجلی اراده و خواست جامعه دریایی شروع شد، انتخاباتی که در حضور صدها نفر از فعالین دریایی برگزار شده بود و آنهایی که خود مجری و برگزار کننده آن از نظر کمی و کیفی بودند سعی کردند در صحت آن تشکیک ایجاد کنند. پیگیری های متعدد و مکرر برای تحکیم نتیجه انتخابات ادامه یافت و نهایتاً وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به عنوان بخش نظارتی نتیجه انتخابات را طی نامه های متعدد از جمله نامه شماره 102904/3/3/3 مورخ 15/5/96، نام شماره 116791/3 مورخ 1/6/96 ، نامه شماره 123032/3/3/3 مورخ 8/6/96 و نامه شماره 129406/3/3/3 مورخ 15/696 با صراحت تایید کرد( تصاویر پیوست)، لیکن بازی خاتمه نیافت. اعضاء جدید با مراجعات و رایزنی های متعدد سعی می کنند موضوع به نحوی خاتمه یابد که نام و آوازه این نهاد آسیب نبیند.
ولی هنوز این سوال ابتدایی دلشمغولگی کسانی شده که خواستار تغییر در این نهاد بوده اند:
کجای دنیای و بر اساس چه منطقی انتخاباتی را که خود مجری و متولی و ناظر برگزاری آن بوده اند، بعد از روشن شدن نتایج بر آن گردن نمی نهند! کسانی که فراخ نای از سازمان های مردم نهاد دم می زنند، آنگاه که تضاد منافع پیش می آید و حمل بار امانت بر دوش آنها سنگینی می کند، بر عهد خود وفادار نبوده و پیمان می شکنند، عده ای که باید منش و رفتار آنها چراغ راه ، کم تجربگان و لنگر آرام بخش تندروها باشد؛ و در قالب گردن نهادن بر خرد، تصمیم و خواست جمعی ارزشهای بنیادین را در نهادهای مردمی نهادینه کنند؛ خود نتایج انتخابات را قبول نکرده، منتخبین اعضاء انجمن مهندسی دریایی را بازیچه قرار داده ، ساختمان ادارای انجمن را ملک شخصی خود دانسته بر در آن قفل یک منی زده و کارمندان حقوق بگیر انجمن را جزء قشون خود دانسته و آنها را در مقابل رای اعضاء به صف می کنند. کسانی که برای مکاتبات متعدد مراجع ذیصلاح قانونی ارزشی قائل نبوده و به پشتوانه و تکیه خود به مراجع قدرت توانسته اند برای بیش از یکسال در تجلی تصمیم جمعی قاطبه دریایی خلل ایجاد کنند....
اخبار مهم
- باز هم تمام تخم مرغ های بندر چابهار در سبد هندی ها ماند!
- هندی ها بالاخره قرارداد توسعه چابهار را امضا کردند؛ اجرای قرارداد زیر سوال!
- پاشنه آشیل توسعه دریامحور «اطلاعات آماری» است
- اتصال بندر صلاله عمان به جده عربستان از طریق جاده!
- 70 درصد اقتصاد دریا دانش بنیان و نوظهور است
- بلاتکلیفی نیروهای شرکتی سازمان بنادر
- جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
- نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
- 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!
- خیز کشور هند برای استفاده از حمل و نقل دریایی بجای حمل و نقل جاده ای
- تخلیه دو نگله 425 تنی در بندر شهید رجایی
- تعمیرات زیر آبی و به آب اندازی همزمان چهار فروند شناور در بندر شهید رجایی
- امروز ارتفاع امواج در خلیج فارس به بیش از ۱.۵ متر می رسد
- آزمایش اولین ابرکشتی تفریحی جهان با سوخت هیدروژن در هلند
- ایران در تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده است
- تنزل شدید کیفیت توافقات بین المللی ایران
- عالیجناب چابهار
- بندر شهید بهشتی با سرمایه گذاری هندی ها توسعه می یابد
- اجرای سه کیسون از پل خلیج فارس تا پایان سال 1403
- طرح چین برای جذب مسافران خارجی کشتی های کروز
- شکوفایی ظرفیت های مجتمع بندری نگین در سال ۱۴۰۳
- کانال پاناما به چرخه اصلی ترانزیت کشتی ها بازگشت
- تطبیق قوانین حمل و نقلی، عامل توسعه دریامحور
- کشتی های کروز وارد می شود
- تعمیرات زیرآبی همزمان ۴ فروند شناور در بندر شهید رجایی
- خاندوزی: از ظرفیت کشتی سازی مازندران برای ارزآوری استفاده می کنیم
- حوزه لجستیکی و حمل ونقل دریایی می تواند موقعیت خوبی برای ایران فراهم کند
- سهم پایین اقتصاد دریا در ایران/ میانکاله تهدید نیست
- رشد ۴۶ درصدی تجارت خارجی بندر امیرآباد با کشورهای حوزه CIS
- ۴ پروژه در بندر امیرآباد به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد تومان افتتاح شد
- واگذاری فعالیت های دریایی به بخش خصوصی
- افزایش استفاده از پوشش های نانویی در کشتی های تجاری
- توسعه راه بندر امیرآباد راهکار توسعه صادرات
- فیلم| نحوه عملکرد کشتی کانتینری
- آیا امپراتوری دریایی ایران در حال شکل گیری است؟!
- عملیات اجرایی بندر جدید لنگه تا پایان سال جاری
- اقدامات برای اجرای مصوبه نوسازی ناوگان شورای عالی صنایع دریایی ادامه دارد
- منشور راهبردی اهداف و اقدامات عملیاتی حوزه HSE در حوزه بنادر تشریح شد
- آفتاب توسعه مازندران از منطقه آزاد می تابد؟
- برنامه جامع تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغ شد
- فیلم| نحوه عملکرد کشتی کانتینری
- چه کشورهایی ناو هواپیمابر دارند؟ + عکس
- توسعه بندر چابهار نشان دهنده ظرفیت ترانزیتی ایران است
- هندی ها بالاخره قرارداد توسعه چابهار را امضا کردند؛ اجرای قرارداد زیر سوال!
- رئیس کمیته مدیریت بنادر و حمل و نقل دریایی ستاد اربعین منصوب شد
- باز هم تمام تخم مرغ های بندر چابهار در سبد هندی ها ماند!
- فردا هندی ها پای قرارداد ۱۰ ساله بندر چابهار می آیند
- آفتاب توسعه مازندران از منطقه آزاد می تابد؟
- آیا امپراتوری دریایی ایران در حال شکل گیری است؟!
- اجرای سه کیسون از پل خلیج فارس تا پایان سال 1403
- سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیون دلاری هند در توسعه بندر چابهار
- توجه سازمان بنادر به طرح های گردشگری دریایی هرمزگان
- واکنش هندی ها به همکاری ایران و هند در چابهار
- ۴ پروژه در بندر امیرآباد به ارزش بیش از ۲۵۵ میلیارد تومان افتتاح شد
- پاشنه آشیل توسعه دریامحور «اطلاعات آماری» است
- پایبندی دهلی نو به تعهدات خود در چابهار
- رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده ای در دوماهه اول ۱۴۰۳
- واگذاری فعالیت های دریایی به بخش خصوصی
- توسعه راه بندر امیرآباد راهکار توسعه صادرات
- ثبت بیش از ۴۵۰۰ شناور تفریحی در استان گیلان
- عملیات اجرایی بندر جدید لنگه تا پایان سال جاری
- بنادر بوشهر به تجهیزات مخابراتی ساحلی مجهز می شود
- قرارداد ایران و هند برای توسعه بندر چابهار امضا شد
- برنامه جامع تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغ شد
- خاندوزی: از ظرفیت کشتی سازی مازندران برای ارزآوری استفاده می کنیم
- عالیجناب چابهار
- کشتی های کروز وارد می شود
- سهم پایین اقتصاد دریا در ایران/ میانکاله تهدید نیست
- منشور راهبردی اهداف و اقدامات عملیاتی حوزه HSE در حوزه بنادر تشریح شد
- صرف شام کاپیتان، دلیل به گل نشستن کشتی نظامی آمریکا در بحرین!
- کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
- فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری
- فروش قسطی تریلی کره ای 44 تنی با اقساط 36 و 60 ماهه + جزئیات
- استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
- بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
- کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون/ معضل سهمیه گازوئیل ادامه دارد
- مسدود شدن کارت سوخت رانندگان کامیون در صورت دریافت بارنامه صوری
- فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
- فروش قسطی تریلی چینی با وام 2 میلیارد و 985 میلیونی و اقساط 60 ماهه + جزئیات
- آغاز تحویل کامیون های کشتیرانی با پیش پرداخت ۳ میلیاردی
- تخصیص سوخت ناوگان دیزلی براساس پیمایش
- نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
- انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
- احداث پل دوار عابر پیاده سه راه فردوسی شاهین شهر
- فیلم | تصادف به خاطر لایی کشی خودروی دولتی در نیایش
- طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
- مترو اسلامشهر و زمان 18 ماهه سوال برانگیز برای ساخت مترو این منطقه
- جلسات بی نتیجه برای رانندگان و کامیونداران/ بروزرسانی شاخص تن کیلومتر انجام نشد
- عکس| نمایی از طبقه بیزینس کلاس هواپیمای بوئینگ 747 هما در سال 1354
- ستم مضاعف به رانندگان کامیون: نه کرایه حمل کالا بروز رسانی شد و نه حق توقف کامیون ها تعیین شد
- چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
- پور سید آقایی : برای تاسیس تنظیم گر مستقل ریلی لابی کنید
- جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
- دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد
- مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
- چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
- شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
- زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم
- فیلم| معرفی خطوط جدید مترو تهران
- امضاهای برکناری مدیرعامل راه آهن واقعی بود/ افشای شکایت صالحی از مدیرعامل کارزار
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.