به گزارش خبرنگار تیننیوز:
◄ ابهام در ادامه حضور پلیس در مراکز معاینهفنی / بودن یا نبودن مساله این است
تیننیوز| مدیر مرکز معاینهفنی قهجاورستان ابهام حضور یا عدم حضور کارشناسان راهور در این مراکز را محصول عملکرد سازمان شهرداریها و دهیاریها اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، اصغر نجفی در توضیح این مساله، اظهار داشت: از سال 88 که مسئولیت نظارت بر مراکز معاینهفنی از پلیس راهور به شهرداریها سپرده شد، موضوع حضور یا عدم حضور کارشناسان پلیس در مراکز معاینهفنی مورد اختلاف قرار گرفت که در یک، دو ماه اخیر با اعتراض برخی مدیران مراکز نیز همراه شده است.
وی در ادامه سخنان خود در گفتوگو با این شبکه خبری، اختلاف نظر میان وزارتکشور و پلیس راهور را منشاء انتقال مسئولیت به شهرداریها دانست و گفت: از آن پس با تائید اصالت در مراکز شمارهگذاری، به خودی خود وجود کارشناسان راهنمائی و رانندگی در مراکز معاینهفنی از وجهه برخوردار نبود.
نجفی با بیان این نکته که «با جایگزین شدن مهندسان مکانیک و رفتن کارشناسان پلیس راهنمائی و رانندگی از مراکز معانیهفنی برخی مراکز با مشکلاتی روبرو شدند»، افزود: مراکزی که با حضور کارشناسان پلیس مشکلی نداشتند، هنوز هم خواهان برگشت این دسته از افسران راهنمائی و رانندگی به محل خدمت خود هستند.
این کارشناس صنعت معاینهفنی با اشاره به دستوالعمل سال 93 هیات دولت به منظور حذف کارشناسان پلیس راهور از این مراکز، ابراز داشت: ابلاغ این مصوبه باعث شد تا بسیاری از مراکز معاینهفنی اقدام به حذف افسران متخصص تائید اصالت خودرو و امور فنی آن کنند که به نظر میرسد کاری عجولانه بود.
وی با یادآوری این نکته که بسیاری از مراکز متعلق به کارشناسان پلیس راهور است، تصریح کرد: تنها در شهر اصفهان بین 80 تا 100 مرکز تحت تملک ماموران سابق و مالکان نظامی فعلی است که بهطور قطع نمیتوان حضور آنها را نادیده انگاشت.
نجفی با تائید نیاز به حضور متخصصان پلیس راهنمائی و رانندگی در مراکز معاینهفنی، گفت: وجود کارشناسان پلیس راهور به دلیل تخصص و تجربه در مراکز به نظر الزامی است زیرا، مهندسان جوان فارغ از بحث آکادمیک از تجربه کافی در امور فنی برخوردار نیستند.
مدیر مرکز معاینهفنی قهجاورستان از توجه خوب کارشناسان راهور در تائید یا رد سلامت خودرو، خاطرنشان کرد: با احترام به مهندسان جوان حاضر در مراکز معاینهفنی باید اذعان داشت، در نهایت این کارشناسان پلیس هستند که باید دلیل نقص فنی خودرو را ریشه یابی کرده و اعلام کنند.
نجفی با غیر کارشناسی دانستن حذف کارشناسان پلیس از چرخه معاینهفنی، اظهار داشت: نادیده گرفتن این قبیل افراد شاید لطمه بزرگی به ادامه حیات کارآمد مراکز وارد کند که شاید بازگشت به آن، هزینه گزافی را به همراه داشته باشد.
وی با ابراز گلایه از برخی اعمال سلیقهها در امور معاینهفنی، گفت: تا به این تاریخ دیده نشده که مرجعی از مهندسان مکانیک در خصوص تصادفات و نقص فنی خودرو درخواست اعمال نظر کرده باشد و همواره این کارشناسان پلیس بودهاند که نظرات فنی خود را به بهترین نحو ممکن ارائه کردهاند.
نجفی در پایان یادآور شد: ما در این بحث قصد به خطر انداختن جایگاه کسی را نداشته و در پی انجام کار به بهترین نحو ممکن هستیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.