خصوصیسازی از آن عبارتهایی است که از شدت نیاز به ضرورت تحقق، تکرارش هیجان زیادی را در اقتصاد کشور ایجاد میکند. عبارتی است که سالهاست ورد زبان سیاسیون و فعالان اقتصادی است. اقتصاددانهای ما نیز از آن سخن میگویند.
هفته گذشته «تین نیوز» بهعنوان نخستین شبکه خبری تخصصی _ تحلیلی صنعت حمل ونقل با توجه به پایان دوره سه ساله مدیریت آقای محمد راستاد در سازمان بنادر و دریانوردی، اقدام به نظرسنجی از مخاطبان تخصصی خود کرد تا عملکرد او را ارزیابی کنند.
کار رسانه چیزی جز طرح پرسش و مطالبهگری نیست. پرسشهایی که باید مدام بهروز شوند و پرسیده شوند. حتی زمانی که به نظر میرسد پاسخی مطرح شده است، این پاسخ زمینهای برای طرح پرسشی تازه است. هدف غایی چیزی نیست جز رسیدن به پرسشهای نهایی و بنیادین که میتوانند راهگشای ما در چالشها باشند.
جدال امر سیاسی و امر تخصصی یکی از بارزترین ویژگیهای صنعت در کشور ماست. جدالی تأسفبار که البته متعلق به امروز و دیروز نیست و هرچه زمان میگذرد پررنگتر نیز میشود.
کار رسانه دشوار است؛ خاصه اگر مستقل باشد و خاصتر اگر تخصصی باشد. وقتی در هیئت یک رسانه مستقل و تخصصی ظاهر میشوید، لابد قرار بر این است که گرهی از کاری باز کنید. لابد نمیخواهید بر مدار مناسبات سیاسی بچرخید که اگر میخواستید راهش مشخص بود و چگونگیاش هم مشخص.
هر شهروندی در طول روز ناگزیر در بخش حملونقل حضور خواهد داشت. با این وضع، پرسشی مهم سربرمیآورد و آن اینکه چرا باوجود این درجه از اهمیت وزیر راهوشهرسازی در ستاد ویژه مقابله با کرونا حضور ندارد؟
حمل کالاها توسط اتوبوسهای مسافربری بین شهری در کشور به ویژه در استان اصفهان به تاکید مسافران و کارشناسان علاوه بر این که خلاف قوانین بوده بلکه یکی از عوامل وقوع تصادفات جادهای است که باید جلوی این معضل اساسی گرفته شود.
در غرفه موسسه مطبوعاتی تین در نمایشگاه ریلی انجام شد