| کد خبر: 91407 |

◄صادرات محصولات کشاورزی به افغانستان از طریق بندر چابهار

تین‌نیوز| مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ از رایزنی با تجار افغانی برای صادرات محصولات کشاورزی از طریق بندر چابهار خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی، سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس و واردات محصولات شیلاتی از قبیل ماهی‌های صنعتی برای مصارف کارخانه‌های تن ماهی از طریق کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار فراهم است.

رضوانی افزود: بندر چابهار از فروردین ماه سال ٩٤ با نصب ٣ دستگاه تجهیزات به صورت موقت کار خود را آغازکرد که خوشبختانه در دی ماه سال گذشته با ١٤٤ دستگاه تجهیزات توانستیم ترمینال کانتینری و یخچالی را رسمآ مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی افزود: در صورت استقبال سرمایه‌گذاران ایرانی و سایر کشورها و فراهم شدن بازار می‌توان تعداد پست‌های تجهیزاتی را افزایش داد.  

سیاوش رضوانی اظهار داشت: تعداد کانتینرهای وارداتی از سال ٩٤ تاکنون هزار و ٤٤٨ teu  می‌باشد که از این میزان ٢٨٤ teu مربوط به سه ماهه نخست امسال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما با تجار افغانی در حال مذاکره رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی از طریق بندر چابهار هستیم و امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد زیرا این اقدام تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه برای صاحبان کالا و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر را در پی خواهد داشت.

رضوانی گفت: قبل از فراهم کردن تجهیزات برای کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار صاحبان کالامجبور بودن کانتینرهای یخچالی خود را از بنادر بوشهر و شهید رجایی تخلیه کنند و از آنجا به صورت زمینی وارد منطقه می‌شد که خوشبختانه با فراهم کردن تجهیزات برای کانتینرهای یخچالی، هم کوتاهی مسیر و کاهش هزینه برای صاحبان کالا به همراه دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.