| کد خبر: 69187 |

خرید شناور برای دریای خزر به صرفه تر از تولید است / ۸۰ درصد هزینه ساخت شناور را تسهیلات می دهیم

تین  نیوز | دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه از خرید شناور از خارج از کشور حمایت نخواهیم کرد، گفت: در حال حاضر توان ساخت شناور در شمال کشور برای آب های خزر وجود ندارد و خرید آن به صرفه تر از ساخت است.

 

عبدالکریم رزازان با اشاره با مقایسه هزینه های ساخت و هزینه های خرید شناور برای دریای خزر، اظهار کرد: در حال حاضر ساخت شناور برای آب های خزر صرفه و توجیه اقتصادی ندارد و در حالی که هزینه  ساخت شناور در شمال کشور چیزی حدود 16 میلیون دلار است که هزینه خرید همان مدل شناور اما دست سوم آن نهایتا 4 میلیون دلار تمام می شود.

وی ادامه داد: بنابراین خرید شناور از خارج برای دریای خزر به صرفه تر از ساخت آن  در داخل است و در حال حاضر هم توان ساخت با هزینه های اقتصادی و به صرفه شناور برای دریای خزر در صنایع داخلی وجود ندارد.  

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه تنها به درخواست هایی مجوز خرید از خارج داده می شود که توان تولید آن در داخل وجود ندارد،‌ ادامه داد:‌ علاقه ای به خرید و تامین شناور از خارج از کشور نداریم و در جنوب کشور هم 98 درصد شناورهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

رزازان با اشاره به ارائه تسهیلات به خریداران شناور های تولید داخل،‌ گفت: 80 درصد هزینه های خرید شناور تولید داخل را با ارائه تسهیلات پوشش می دهیم.  

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت یک شناور تولید داخل چیزی حدود 8 تا 10 میلیارد تومان است،  اظهار کرد: 20 درصد این مبلغ را متقاضی باید به عنوان سرمایه و آورده اولیه تامین کند و  80 درصد باقی مانده  را می تواند از تسهیلات ارزان قیمت سازمان استفاده کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.