| کد خبر: 60954 |

صابری خبر داد:

صادرات فراورده های نفتی از بندر تجاری لنگه دو برابر شد / جابجایی ۲۲۰هزار تن انواع کالا طی چهارماه

تین نیوز | مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از صادرات 117 هزار 520 تن فرآورده های نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز  از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری با اشاره به اینکه این فرآورده ها مازوت، نفت کوره، قیر و بنزین بود که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد، افزود: 36 هزار و 711 تن از این فرآورده ها از طریق بندر لنگه نیز تاکنون ترانزیت شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع 220 هزار و 43 تن کالا در بندر لنگه تخلیه و بارگیری شد.

صابری گفت: طی 4 ماهه سال جاری، 117 هزار و 520 تن کالای غیرنفتی هم از این بندر به خارج از کشور صادر شد و 54 هزار و 991 تن کالای غیر نفتی نیز به بندر تجاری لنگه وارد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده، 36 هزار و 711 تن کالا به ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شد.

به گفته وی، خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف عمده کالاهایی بود که به امارات متحده عربی ،کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

این مقام مسئول گفت: طی این مدت، یک هزار و 609 فروند شناور به این بندر تردد داشتند که در بخش شناورهای بالای هزار تن رشد 34 درصدی را شاهد بودیم. 

صابری جابجایی مسافر در مسیر دریایی بندرلنگه به مقصد بنادر جنوبی حوزه خلیج فارس در این مدت را 20 هزار و 424 نفر سفر اعلام کرد.

وی در پایان از تخلیه و بارگیری 40 TEU کانتینر در این بندر طی سال جاری خبر داد و گفت: این میزان عملیات کانتینری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 100درصدی داشته است.

لازم به ذکر است، بندر لنگه بعنوان اصلی‌ترین بندر غرب هرمزگان علاوه‌ بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند. موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ی خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.

داشتن حداقل فاصله دریایی با امیر نشین‌های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.