| کد خبر: 48383 |

توضیح شرکت راه آهن درباره یک خبر

◄ فروش بلیت به عهده بخش خصوصی است نه راه‌آهن

تین نیوز | روابط عمومی راه آهن اعلام کرد: کل ناوگان بخش مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به بخش خصوصی واگذار شده و پیرو آن فروش بلیت به عهده مدیریت آژانس‌های مسافرتی بخش خصوصی است و ارتباطی به راه‌آهن ندارد.

به گزارش تین نیوز، روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به دنبال انتشار خبری در روز گذشته، 18 فرودین ماه تحت عنوان «احضار مدیرعامل راه‌آهن به تعزیرات» در یکی از رسانه های خبری به منظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه کرد.

متن این جوابیه ارسالی برای خبرگزاری مذکور شرح زیر است:
همان‌طور که مستحضرید کل ناوگان بخش مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به بخش خصوصی واگذار شده و پیرو آن فروش بلیت به عهده مدیریت آژانس‌های مسافرتی بخش خصوصی است و ارتباطی به راه‌آهن ندارد اما طبق ضوابط و مقررات موجود، بلیت‌های غیرهمنام از نظر شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار بوده و باطل است.

گفتنی است در زمان سوار شدن مسافر، مشخصات بلیت صادر شده باید با کارت شناسایی وی همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت از سوار شدن فرد مورد نظر جلوگیری خواهد شد.

همچنین با توجه به مکانیزه شدن سیستم فروش بلیت قطار، ظرفیت‌های موجود از طریق دفاتر فروش بلیت مستقر در ایستگاه‌ها و آژانس‌های مسافرتی واگذار خواهد شد.

با این وجود و به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و تشکیل بازار سیاه در زمان تبدیل بلیت‌های غیرهمنام به همنام، مبلغ مورد نظر دریافت می‌شود. همچنین در صورت تمایل به استرداد افرادی که بلیت به نام آنها صادر شده، طبق قوانین متناسب با زمان حرکت، بخشی از مبلغ پرداختی کسر و مابقی به فرد مذکور پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است تا پیش از مکانیزه شدن سیستم فروش بلیت، افراد سودجو همزمان با افزایش تقاضا در ایام پیک، نسبت به خرید بلیت و فروش آن با قیمتی بالاتر اقدام می‌کردند. بنابراین اجرای قوانین یاد شده در این زمینه از سوی شرکت راه‌آهن به منظور کوتاه کردن دست افراد سودجو و جلوگیری از تشکیل بازار سیاه بلیت است.

شایان ذکر است به محض اطلاع از این خبر در گفتگوی خبرنگار تین نیوز با محمدرضا ابراهیمی مدیر کل دفتر حقوقی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران این مقام مسئول گفت: هیچ احضاریه‌ای از سازمان تعزیرات حکومتی به شرکت راه آهن نرسیده است.

تصویر نامه ارسالی به این پایگاه در زیر به نمایش گذاره شده است.

 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.