| کد خبر: 108235 |

رئیس جدید میراث‌فرهنگی و گردشگری از وزارت کشور می‌آید؟

تین نیوز| خبر ابلاغ حکم زهرا احمدی‌پور به‌عنوان رئیس جدید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در حالی روز گذشته در فضای رسانه‌ای کشور پیچید که تا زمان تنظیم این خبر هیچ یک از مقامات این سازمان خبر مذکور را به‌صورت قطعی تایید نکرده و در خبرگزاری سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری نیز مطلبی دال بر رسمی بودن این خبر منتشر نشد.
 
در همین باره،‌ مدیر روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عصر دیروز گفت: «هنوز این خبر به‌صورت رسمی اعلام و حکمی هم در این رابطه ابلاغ نشده است.» به گفته حمید ضیایی‌پرور، از سه‌شنبه گذشته که مسعود سلطانی‌فر از سازمان میراث‌فرهنگی به وزارت ورزش نقل‌مکان کرده، کارمندان این سازمان نیز در بلاتکلیفی و بی‌خبری به‌سر می‌برند. او البته با اشاره به اینکه صحت خبر انتصاب احمدی‌پور را از یک منبع موثق در ریاست جمهوری پیگیری کرده است، تصریح کرد: «آن منبع نیز نه این خبر را تایید کرد، نه تکذیب و صرفا گفت ان‌شاءالله.»

البته خود احمدی‌پور در گفت‌وگو با رسانه‌ها انتصابش را تایید کرده و گفته است که هنوز حکمی برای وی ابلاغ نشده و مشغول جلسه و رایزنی با مدیران و معاونان سازمان است. در همین حال، معاون گردشگری کشور نیز در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ما این خبر را رد یا تکذیب نکرد. زهرا احمدی‌پور که اکنون به‌عنوان مديركل تقسيمات كشوري وزارت کشور انجام وظیفه می‌کند، دارای درجه دكتراي جغرافياي سياسي از دانشگاه تربیت مدرس و البته دانشیار این دانشگاه است. او پیش از این و در دوره اصلاحات، مشاور معاون سیاسی وزارت کشور، عضو کمیته داخلی تدوین برنامه پنج ساله سوم، معاون ورزش بانوان سازمان تربيت‌بدني و سرپرست دفتر ارتقای امور هيات‌‌علمي دانشكده علوم‌انساني بوده است و هیچ‌گونه فعالیتی در حوزه‌های تحت‌اختیار و مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی ذیل سابقه کاری و تحصیلاتی وی به‌چشم نمی‌خورد.

این در حالی است که در روزهای گذشته،‌ فعالان سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، ‌هر یک در نامه جداگانه به شخص رئیس‌جمهوری، بر معیارهای تخصصی شخص انتخابی از سوی رئیس دولت تاکید کردند و نظرات و پیشنهادهای خود را با وی در میان گذاشتند. همچنین در این میان، برخی از تشکل‌ها در قالب پیشنهاد، شخص مورد نظر خود را معرفی کردند. انتصاب زهرا احمدی‌پور، ‌فردی که تا همین دیروز نامش در میان گزینه‌های احتمالی مطرح‌شده وجود نداشت، می‌تواند این پرسش را با قوت هرچه تمام‌تر مطرح کند که معیار انتخاب رئیس سه حوزه مهم میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از سوی رئیس‌جمهوری، آن هم در شرایطی که تغییر رئیس این سازمان اقدامی به اندازه کافی شوک‌آور محسوب می‌شد،‌ چیست؟
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.