| کد خبر: 254466 |

◄ یادمان زنده یاد حسین قربانی پیشکسوت راهداری

حسین قربانی از فعالان حوزه راه و ترابری در استان سیستان و بلوچستان که بیش از 35 سال در این حوزه فعالیت کرده بود، درگذشت.

تین نیوز

حسین قربانی از فعالان حوزه راه و ترابری در استان سیستان و بلوچستان که بیش از 35 سال در این حوزه فعالیت کرده بود، درگذشت.

به گزارش تین نیوز ، ملک محمد راهوار از همکاران و آشنایان آن مرحوم، در دلنوشته ای در مورد زنده یاد حسین قربانی عنوان کرد: متاسفانه بزرگ مرد راه و ترابری استان سیستان و بلوچستان که بیش از ۳۵ سال در پست های مختلف از ماشین آلات تا معاونت فنی اجرایی، معاونت راهداری و مدیرکل راه و ترابری خدمت کرده بود، درگذشت.

وی افزود: زنده یاد قربانی خدمات ارزشمندی در سطح استان از شمال تا جنوب در بخش ساخت توسعه و نگهداری و ارتقای رتبه راه ها اعم از شروع بزرگراه در استان، تبدیل روستایی و دسترسی به راه فرعی،  تبدیل  راه فرعی به اصلی و بزرگراه انجام داد و گام های بزرگی برداشت.

به گفته وی، استخدام اکثر نیروی های بومی و منطقه ای از زحمات این فقید سعید به همراه سایر مدیران و معاونان و کارکنان زحمتکش راه و ترابری سابق در زیرساخت راه و منابع انسانی در استان بوده است.

او افزود: زنده یاد قربانی پدری مهربان و دلسوز برای همه کارکنان بودند و مرتب در تماس ها جویای حال همه کارکنان و وضعیت راه های استان می شدند و علاقه زیاد به  آمدن به استان داشتند که به دلیل مشکلات جسمی و بیماری، موفق به این کار نشد. خدا رحمتش کند و جنت فردوس جایگاهش و خداوند به فرزندان به ویژه مهندس بابک و خانواده،خاندان و دوستان و ارادتمندانش صبر جمیل عنایت کند.

جمعیت طرفداران ایمنی راه ها نیز در پیامی درگذشت زنده یاد حسین قربانی را تسلیت گفت.

در این پیام از زنده یاد قربانی به عنوان عضو ارشد، ارزشمند و پیشکسوت راهداری کشور یاد شده است که آثار ماندگاری در حوزه عمران، آبادانی و سازندگی در جای جای کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان از خود به جا گذاشته است.

نامه پیام تسلیت

حسین قربانی

 تین نیوز مراتب تسلیت خود را به خانواده آن مرحوم عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی در این مصیبت آرزو می نماید.

تذکر مهم: از افرادی که مرحوم را می شناختند و از سوابق، خدمات و فعالیت های مرحوم اطلاعاتی دارند، دعوت می کنیم مطالب خود را برای درج در صفحه یادمان زنده یاد حسین قربانی برای ما ارسال کنند.

همچنین چنانچه دوستان و علاقمندان مرحوم مطلب یا یادداشتی در مورد شخصیت ایشان دارند، لطفا در قسمت کامنت های این صفحه (صفحه یادمان زنده یاد)، نظرات و یادداشت های خود را بنویسند.

ضمنا چنانچه تصاویری از ایشان در دسترس دارید که می تواند در این صفحه منتشر شود، برای ما ارسال نمایید.

یادداشت های دوستان و آنایان مرحوم حسین قربانی را در زیر ملاحظه کنید:

 

سلام علیکم

.. متاسفانه بزرگ مرد راه وترابری استان سیستان و بلوچستان که  بیش از ۳۵ سال در پست های مختلف از ماشین آلات تا معاونت فنی اجرایی معاونت راهداری  و مدیرکل راه وترابری خدمات ارزشمند ی در سطح کل استان از شمال تا جنوب، در بخش ساخت توسعه ونگهداری و ارتقاع رتبه راهها، اعم از شروع بزرگراه در استان، تبدیل روستایی و دسترسی به  راه فرعی، تبدیل فرعی به اصلی وبزرگراه، گام های بزرگی برداشتن ‌و استخدام اکثر نیروهای بومی ومنطقه ای، از زحمات این فقید سعید  به همراه سایر مدیران و معاونین و کارکنان زحمتکش راه وترابری سابق، در زیر ساخت راه و منابع انسانی در استان را انجام دادند، و پدری مهربان و دلسوز برای همه کارکنان بودند و مرتب در تماس ها جویای حال همه کارکنان و وضعیت راه های استان می شدند و علاقه زیادی به  آمدن به استان داشتند که بدلیل مشکل قند، شیمی درمانی و اخیرا بدلیل شکستگی نتوانست.

خدا رحمتش کند و جنت فردوس جایگاهش  و خداوند به فرزندان به ویژه مهندس بابک و خانواده، خاندان و دوستان و ارادتمندانش صبر جمیل عنایت کند.

التماس دعای خیر  با ذکر فاتحه به روح این بزرگ مرد عمرانی استان..

ملک محمد راهواره

 

انا لله و انا الیه راجعون

روحش شاد و یادش گرامی،
لازم میدانم ضمن عرض تسلیت فقدان مرحوم مهندس حسین قربانی به خانواده معزز ایشان و همکاران راه و شهرسازی،  به لحاظ ادای وظیفه  شاگردی (رئیس اداره حراست و معاون راهداری) یادی از گوشه ای از خاطرات خدمتی با ایشان بکنم .
مهندس قربانی بهترین ایام عمر پر از برکتش را صرف خدمت به مردم محروم استان سیستان و بلوچستان کرد، او به شغلش علاقمند و عاشق خدمت بود گرچه عشق او  به خانواده اش زبان زد بود، معهذا کارش در اولویت محسوب می شد و تقریبا تمام وقت مفیدش صرف کار می شد . 
او در  مدت خدمتش همکاری با مدیران عالی  استانی و کشوری زیادی با سلایق و روحیات متفاوت را تجربه کرد و چون هدفش صرفا کار و خدمت بود خیلی زود استعداد و توانمندیش مورد توجه قرار میگرفت و مدیری با هوش، موفق و سرآمد شناخته می شد. با توجه حساسیتهای سیاسی و مذهبی منطقه او در ارتباطاتش جانب اعتدال را رعایت میکرد لذا مورد احترام اقوام مختلف نیز بود.
صرف نظر از ممارست او در ایفای وظایف مدیریتی فردی صاحب نظر و خلاق بود وبه آموزش و ارتقای سطح کارکنان و مدیران زیر مجموعه اش اهمیت می داد. علاوه بر موفقیت های او در توسعه و نگهداری راه های استان،  که توصیف آن در این مقال نمی گنجد خدمات جانبی ایشان در زمینه های مختلف از جمله مدیریت بحران و کنترل سیلابهای بزرگ سیستان و امدادرسانی زلزله بم، اعزام اکیپ های راهسازی به مناطق جنگی در سالهای دفاع مقدس، ساخت و نگهداری راه های مرزی توجه به امور فرهنگی و ورزشی ازجمله احداث و نگهداری باشگاه ورزشی کارکنان،  مسجد و نمازخانه های بین راهی و .... از جمله دست آوردهای دیگر ایام خدمتی ایشان بود. 
امید است شناخت تجربه و روحیات خدمتی مدیران چون ایشان مورد توجه مدیران جوان ما نیز قرارگیرد .
برای شادی روحش صلوات  
با حترام
غلامرضا رضایی

 

با سلام

تسلیت می گویم خدمت خانواده محترم قربانی وهمکاران محترم روحش شاد ویادش گرامی خدمات ارزشمندی برای استان انجام داد هاند خداوند به همه دوستان صبر عطا بفرماید   

با احترام

حاج فراهی

 

درود خداوند بر بزرگ مرد آبادگر راه های استان،

مرحوم جناب مهندس قربانی زرکلامی. 

انصافا همانطورکه جناب مهندس حاج راهواره بیان نمودند حقیر در روزهای پایانی سال گذشته حضورشان رسیدم و تجدید دیداری نمودم و چند روز بعد در ماموریت استانی، از زابل به زاهدان در طول مسیر زنگ زدم و یادی از ایشان نمودم. مرحوم باتوجه به روحیه لطیف ومهربانش جویای حال جمعی از دوستان  بود و جالبتر اینکه به دلیل عشقشان به راه سازی و راهداری از وضعیت موجود محورها جویا بود. حقیر گزارش ها را به تناسب اندک اطلاعاتم که به دلیل دوری سالها از راه به مسکن و شهرسازی منتقل شدم به عرض شان رساندم، که فرمود من آن جاده ها عین فرزندانم دوست دارم زیرا محصول تلاش مجموعه همکاران اداره کل راه و ترابری استان است.
یادش گرامی ونامش به عنوان آبادگری بی بدیل جاوان باد.
هاشم زهی

 

با عرض سلام و احترام و قبولی طاعات و عبادات:
بنا به فرمایشات جناب حاج اقا راهواره، در ابراز همدردی و توصیف این مرد بزرگ و دلسوز و خدمتگزار مردم شریف استانمان،
بنده نیز همچون ایشان از نزدیک ترین نیروهای زیر مجموعه مرحوم بوده ام، و کاملا به توانمندی در مدیریت و داشتن روحیات واخلاق حسنه ایشان واقف و در جریان پی گیریهای شبانه روزی مرحوم مغفور در توسعه وساخت راههای استان بوده ام.
مرحوم طبق روال همیشگی شان پس از نایل شدن به افتخار بازنشتگی نیز چندین دفعه در ماه با بنده تماس میگرفتند و جویای احوال تک تک همکاران شده و از پیشرفت کارهاواعتبارات عمرانی  به مثابه پدری دلسوز ومهربان پرس و جو  میکردند، 
بنده به لحاظ  شرایط کاری با مدیران متعددی در استان و خارج از استان در ارتباط بوده ام ، چه در بخش راه و ترابری و چه سایر ارگانها، ولی ایشان یکی از مدیران قدرتمند، با لیاقت و قوی دراستان ما بودند.
حتی در کارهای اجتماعی و بحران ها همیشه پیش قدم بودند... 
روحشان شاد و یادشان گرامی باد، خداوند متعال بهشت برین را نصیبشان گرداند و به فرزندان و بازمانگان صبر و بردباری عنایت فرماید .
ملک محمد نجفی

 

خانواده محترم جناب آقای مهندس حسین قربانی

با عرض سلام و با کمال تاسف وتاثر  درگذشت جناب آقای مهندس قربانی خدمت شما بزرگواران تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم‌  مغفور رحمت واسعه الهی وبرای تمامی بازماندگان  گرامی  صبر و اجر آرزو دارم 

با احترام

هوایی و خانواده

 

باعرض سلام وادب و عرض تسلیت به همه همکاران و ‌دوستداران آن مرحوم. روحش شاد و یادش ماندگار 
ارادتمند شما
سیدمحمدگتمیر مطهری

 

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت جناب آقای مهندس قربانی را محضر همه عزیزان بالاخص خانواده محترم آن عزیز  تسلیت عرض میکنم .
روحشان شاد، یادشان گرامی باد .
 بمانا

 

انا لله وانا الیه راجعون 
با تأسف و تأثر، در گذشت دوست و همکار صادق و شریف، و مدیر دلسوز  وخدمت گذار به مردم در منطقه محروم کشور، مرحوم مهندس حسین قربانی را به کلیهٔ دوستان و همکاران گرامی ‌به ویژه خانوادهٔ محترم ایشان  تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت و رحمت واسعه وبرای بازماندگان محترم صبر و اجر آرزومندم. 
با احترام
رضا پیل پایه

 

برادر تلاشگر و دوست صادق و همکار صمیمیمان مرحوم مغفور مهندس قربانی در فرایندتصمیم گیری از شجاعت و متانت خاصی برخوردار بود، و یکی از اقدامات بسیار ارزشمندشان در چنین شرایطی ارزش تکرار و بازگوئی دارد،
اول وقت اداری روز محاکمه ذیحساب اداره کل در هیئت مستشاری دیوان محاسبات، شخصا در هیئت حاضر و اظهار کرده بود، من درشرایط ویژه استان و ضرورتهای منطقه ناگزیر از تصمیم بودم و ایراد ذیحساب را نپذیرفتم و خواهش کرده بود ذیحساب از اتهام برائت یابد. البته ذیحساب هم چنین موضعی گرفته و هیئت به رعایت ضرورت ها رای داده بود.
باورکنیم که خادمان صدیق را در راستای جلب خشنودی خدا و آسایش مردم، مرگی نیست و همواره زنده یاد بوده و دلیل افتخار خانواده شان خواهند ماند.

 

درود بر روح بزرگ آقای مهندس قربانی
یادم هست که در زلزله بم یکی از اولین کسانی بودند که شخصا به همراه ماشین آلات سنگین به منطقه آمدند و چند روز را در چادر ماندند و بی ریا تمام تلاش خود را انجام دادند عشق به خدمت در وجودشان موج میزد روح بلندش قرین رحمت الهی باد

 

سلام خدمت همکاران

متاسفانه باخبر شدم آقای قربانی مدیرکل سابق راه و ترابری از دنیا رفتند. من این واقعه غم انگیز را به همه همکاران و تلاشگران عرصه راهسازی تسلیت عرض میکنم و از خداوند برای ایشان مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم

محمد حسین

 

انالله و انا الیه راجعون
خانواده محترم و عزیز قربانی سلام.
درگذشت سنگین  و غم انگیز آن مرد خدا را بشما تسلیت عرض می کنم. امیدوارم که خداوند روحشان را بخاطر یک عمر زحمات شبانه روزی و خدمت به مردم شاد گرداند. وزارت راه و همکاران او و فعالیت هایش را فراموش نخواهند نمود. 
آرزو دارم که خداوند به فرزندان و بستگان و دوستان و همکارانش در وزارت راه و ترابری صبر عنایت نماید.
علی اصغر گلشن

 

... وَ بشّر الصّابرین الذین إذا اصابتهم مصیبة قالوا إنَّا لله و إنّا إلیه راجعون.  
خانواده محترم مهندس قربانی - همکاران محترم مجموعه وزارت راه و شهرسازی :
بدون شک فقدان دوست و همکار عزیز ما آقای مهندس حسین قربانی بسیار تلخ و دردناک است.  
با نهایت تأثر رحلت این انسان وارسته و خدمتگزار را تسلیت عرض نموده ‌و از درگاه حضرت احدیت برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای خاندان محترم و بازماندگان ارجمند و همکاران گرامى که بحق در فقدان آن عزیز سوگوارند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت مینماییم. 
احمد مجیدی و خانواده

 

هوالباقی
فقدان نیروهای اصیل  کار بلد وعاشق خدمت در هر سازمانی ضایعه است
قربانی از خانواده اصیل وزارت راه و خدمتگزاری صادق و خستگی ناپذیر بود
یادش گرامی
ضایعه در گذشت جناب مهندس قربانی را به خانواده معزز، وابستگان و همکاران تسلیت می گویم.  انشاالله روحش قرین رحمت واسعه الهی قرار گیرد
ای کاش مسئولین در زمان حیات و نیاز تلاشگران با اصالت وزارت متبوع  توجه نمایند
روحش شاد
نژاد صفوی

 

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام
ضایعه درگذشت دوست و همکار عزیزمان مرحوم مهندس قربانی موجب تاثر و تاسف شدید دوستان گردید. از خداوند سبحان برای آن فقید سعید رحمت واسعه و برای خانواده معزز ایشان صبر و اجر خواستارم.
با احترام
تجویدی

 

خداوند مورد مغفرت و عنایتش قراردهد و رحمتش کند. مدیر توانمند و پرتلاش و دلسوزی بود

مسعود ملکی

درگذشت مدیر پرتلاش وپیش کسوت گرامی جناب آقای مهندس حسین قربانی را به خانواده محترم وهمکاران ارجمند تسلیت عرض مینمایم.
از خداوند متعال برای آن مرحوم امرزش وغفران الهی وبرای کلیه بازماندگان صبر وسلامتی مسالت مینمایم .
با احترام
وجدی

 

انالله واناالیه راجعون 
باکمال تأسف وتأثر در گذشت مدیری دلسوز ,صادق وخدمت گذار مردم در مناطق محروم کشور مرحوم مهندس حسین قربانی را به کلیهٔ همکاران گرامی ‌بویژه خانوادهٔ معزز ایشان از صمیم قلب تسلیت عرض نموده واز خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعهٔ الهی و برای سایر بازماندگان محترم صبر وشکیبائی مسئلت دارم 
با احترام
حلوائی

 

سلام
درگذشت استاد ارجمند جناب آقای مهندس قربانی را به خانواده محترم آن مرحوم و همکاران عزیز تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم وصبر برای بازماندگان مسئلت دارم مردم سیستان و بلوچستان همواره قدردان زحمات ایشان بودند و به‌ نیکی یاد می کردند.
انشالله بهشت برین جایگاه اش باشد
با احترام
باقرنیا

 

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت استاد ارجمند و مدیر پیشکسوت جناب آقای مهندس قربانی را محضر همه عزیزان بالاخص خانواده محترم آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض میکنم .خداوند روح آن بزرگوار را قرین رحمت و به بازماندگان صبر عنایت بفرماید.
انشاالله 

 

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمهٔ خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
روحش شاد  یادش گرامی
علی لطفی... گلستان

 

انا لله و انا الیه راجعون
ضمن تسلیت به خانواده و دوستانش ، ان شاء الله خداوند ایشان را غریق رحمت خود بفرماید. 
سیدمحمد سمیعی کاشی

 

رحمت الله علیه
عمری را در صادقانه در طول شبکه راههای کشور وبهبود تردد به مردم عزیز خدمت کرد.
از خدای متعالدرخواست مینمایم  از آن مرحوم قبول فرموده و مورد رحمتش قرار دهد انشالله  .
به باز مانگانش تسلیت عرض مینمایم   
عطارچیان

 

با کمال تأسف وتاثر در گذشت حزن انگیز آقای مهندس حسین قربانی را خدمت خانواده محترم ایشان ودوستان گرامی تسلیت عرض مینمایم. 
ارادتمند
کریمی روزبهانی

 

انا لله و انا الیه راجعون
خداوند رحمت کند و به بازماندگان صبر عنایت فرماید. 
سابقه همکاری در استان محروم س و ب را با ایشان داشتم. 
از شنیدن این خبر بسیار متاثر شدم.
امیر امینی

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه الراجعون  بازگشت همه به سوی خداست
خانواده محترم مهندس قربانی.در گذشت مدیری مدبر پر تلاش ودر خدمت مردم دیار محروم پدری مهربان  و دوستی با وفا زنده یاد مهندس حسین قربانی  به کلیه همکاران عزیز بویژه خانواده معزز ایشان از صمیم قلب عرض تسلیت دارم 
از خداوند متعال رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر وشکیبایی و سلامتی برای بازماندگان و کلیه اعضای خانواده محترم را از درگاهش طلب مینمایم
رسول بی پروا

 

خانواده معظم ومکرم مرحوم جناب آقای مهندس قربانی
باسلام وادب واحترام
و بشرالصابرین اذا اصابتهم مصیبه، قالوا انالله و انا الیه راجعون.
با کمال تاسف و تاثر درگذشت پدری فداکار و مدیری مدبر گرامیتان را خدمت آن خانواده محترم و معظم و
گرامی تسلیت و تعزیت عرض نموده از خداوند متعال برای آن مرحوم تازه سفرکرده، رحمت و مغفرت و علو درجات را از خداوند متعال خواستاریم، و برای جنابعالی و خانواده محترم و بازماندگان گرامی صبر، شکیبایی، سلامتی، موفقیت و طول عمر با عزت از خداوند متعال  مسئلت می نمایم، شریک غم و اندوه شما هستیم .
ارادتمند،
نجفی و خانواده
 
همچنین آقایان زیر با ارسال استیکر تسلیت به آن مرحوم ادای احترام کرده اند:
آقایان
غلامرضا سقندلی،
اربابی
بخشی
کامران
رحمت نارویی
محمود دشتی
باس کیخا
بهروز ریگی
علی آزاد
بهروز م
 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیامک احمدی پیمانکار استان 1 0

    انالله و انا الیه راجعون
    جناب آقای بابک قربانی و خانواده محترم
    با احترام
    فقدان بزرگ مرد پر تلاش در عرصه راهسازی، فرودگاه و خالق فقر زدایی از راه های خاکی و تبدیل به اصلی توسط مرحوم جناب آقای مهندس حسین قربانی دردناک است. اینجانب سیامک احمدی بعنوان پیمانکار راه های خاکی زابل و فرودگاه سراوان از سال 1367 الی 1379 افتخار داشتم که با رهنمودهای مرحوم و سایر همکاران گرامی ایشان آقای مهندس صابری و مهندس رضا زاده و حاجی آقا رهواره در منطقه انجام وظیفه نمایم که در این راستا مرحوم جناب مهندس حسین قربانی همیشه تلاش و کمک به فقر زدایی از راه های منطقه را گوشزد می کردند و شهادت میدهم که در سیل مهیب در منطقه در کنار استاندار محترم جناب آقای محمود حجتی در احداث کمپ کمک رسانی در پل شیله از هیچ کمک و تلاشی دریغ نداشتند و چقدر خالصانه در چادری که به همین منظور علم شده بود دلسوزانه و پدرانه فرماندهی می کردند.
    روح والای این بزرگوار در آرامش ابدی.
    با احترام
    سیامک احمدی و خانواده