| کد خبر: 33139 |

چرا سهم جرائم راهنمایی به راهور تهران اختصاص پیدا نمی کند؟

تین نیوز |   در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا علیرضا دبیر رییس کمیسون برنامه و بودجه طی تذکری به شهرداری تهران گفت: بر اساس بند ج ماده 86 برنامه پنج ساله شهرداری ملزم به دریافت تاییدیه حمل و نقل برای پروژه های بزرگ مقیاس شهرسازی است. همچنین طبق بند پ ماده 16 برنامه پنج ساله شهرداری باید مطالعات عارضه سنجی ترافیکی را برای کاربری های خاص که منجر به اثرات عمده ترافیکی می شود؛ انجام دهد.

به گزارش تین نیوز از مرکز ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران دبیر ادامه داد: نتیجه عمل نکردن به این موضوع به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم است که امروزه در مجتمع های تجاری بزرگ مقیاس و فرامنطقه ای شاهد آن هستیم و ضروری است یاد آوری کنم که معاونت شهر سازی شهرداری به همراه معاونت حمل و نقل و ترافیک باید این مجوز را قبل از اینکه پروژه به کمیسیون ماده 5 ارائه شود تهیه کنند.  
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین در خصوص موضوع دیگری اظهار داشت: با توجه به رسیدن زمان بررسی بودجه سال 94 ، شهرداری تهران باید لایحه ای را به منظور ارائه پیشنهاد به دولت در خصوص حمل و نقل عمومی شهر تهران به شورا ارائه می کرد اما به دلیل تاخیر شهرداری، من از کمیسیون عمران می خواهم این موضوع را در غالب طرح به شورا ارائه دهد.
 
دبیر همچنین در خصوص سهم راهور تهران از جرائم راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: طبق قانون 70 درصد جرائم راهنمایی و رانندگی سهم شهرداری ها و 30 درصد سهم راهور شهر تهران است که در سال 93 هیچ سهمی از این بابت به شهرداری تهران پرداخت نشده است.
 
   وی تصریح کرد: همچنین طبق اطلاعات رسیده ظاهرا سهم 30 درصدی راهور در اختیار ناجا قرار گرفته اما از این سهم هم هنوز مبلغی به پلیس راهور تهران اختصاص پیدا نکرده است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از فرمانده ناجا درخواست کرد این موضوع را پیگری کند و گفت: طبق روال، بودجه جاری راهور تهران بزرگ را شهرداری می دهد اما این موضوع نباید مانع پرداخت سهم راهور از جرائم راهنمایی و رانندگی شود چرا که راهور مشکلات زیادی در شهر تهران دارد که با کمک این بودجه می تواند بار این مشکلات را کاهش دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.