| کد خبر: 267412 |

◄ اعلام هدفگذاری جدید کمیسیون ایمنی راه ها برای نصب سپهتن بر ناوگان عمومی جاده ای

کمیسیون ایمنی راه های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با توجه به مصوبات آخرین نشست کمیسیون ایمنی راه ها که 30 دی ماه برگزار شد، وعده داد کامیون و تریلی ها به سامانه سپهتن مجهز شوند.

به گزارش تین نیوز، سید کمال هادیان فر  در این زمینه توضیح داد : نصب دوربین در راه های کشور به صورت BOT از طریق بخش خصوصی با فراخوان سازمان راهداری و نهایی شدن سامانه سپهتن که ۳۸۶ هزار کامیون و تریلی را تحت پوشش قرار دهد، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی این مطلب را در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بیان کرد و  گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه جابه جایی جاده ای بار و مسافر تصادفات است.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است.

هادیان فر با بیان اینکه رشد وسایط نقلیه و ترددها در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و ۱۴۴۰ شهر کشور را شاهد هستیم، افزود: کمیسیون ایمنی راه های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

وی به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه پرحادثه اشاره کرد و گفت: ۸۷۷ نقطه از این نقاط، پر تصادف است و مصوب شده است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از منابع مولدسازی حداقل ۴۰۰ نقطه را اصلاح و برطرف کند.

به گفته هادیان فر تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصلاح و برطرف شده و مابقی نقاط نیز باید تا پایان سال اصلاح و برطرف شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش بینی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    این دستگاه کارایی اش چیه

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    ایمنی در راه وجاده را باید با امنیت دادن به تیرپارگ ها ومجتمع های رفاهی بین راهی توقف کامیونها وتریلی ها ایجاد نمود وقتی یک راننده از شرق ایران به غرب ایران خصوصا گمرکات غربی مقصد باشد در طول مسیر به علت نبود تیرپارک امن که مورد دستبرد دله دزد قرار نگیر و با خیال آسوده دوسه ساعت استراحت کند به چنین تیرپارک وپایانه ای تیرپارک امن میگویند جدای از کنترل تخلفات رانندگی که با دستگاه جی پی اس وسایر دوربینهای جاده ای امکان پذیراست اما به نظر بنده ایجاد امنیت و ایجاد مجتمع های رفاهی با اخذ تعهد از بهره بردار مجتمع ها میتوان به امنیت کافی وعالی در جاده دست یافت به گونه ای که رانندگان مجبور نباشند صدها کیلومتر بدون استراحت وبا چشمان خواب آلوده رانندگی کنند .تیرپارک امن از سپهتن وجی پی اس مهمتر و لازم ترست.