| کد خبر: 264869 |

◄ چهار مسیر ریلی در استان فارس ساخته می شود

ساخت چهار مسیر ریلی در استان فارس در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: ساخت چهار مسیر ریلی در استان فارس از جمله اتصال جهرم به شبکه ریلی، در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. 

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل 22 مهر در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان فارس گفت: با توجه به پهناور بودن استان فارس و ظرفیت های اقتصادی موجود در این استان،  چهار مسیر ریلی و ۳ هزار کیلومتر راه و بزرگراه در این استان ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: 

خروج از خط واگن حامل زغال سنگ در راه آهن لرستان

وی افزود: راه آهن شیراز بوشهر، راه آهن شیراز گلگهر، راه آهن شیراز اهواز و اتصال جهرم به شبکه ریلی در اولویت شبکه ریلی استان قرار دارد. 

خادمی اتصال جهرم به شیکه ریلی را موجب رونق شهرستان و بهره مندی از کارخانه ذوب آهن پاسارگارد اعلام کرد و افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس عملیات اجرایی قطعه ۲ این مسیر ریلی به طول ۲۷ کیلومتر آغاز شد تا در آینده شاهد احداث و بهره برداری از محور ریلی جهرم خفر کوار به طول ۱۲۲ کیلومتر باشیم. 

به گزارش تین نیوز، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس، عملیات اجرایی قطعه دو اتصال جهرم به شبکه ریلی به عنوان بخشی از طرح ریلی شیراز بوشهر آغاز شد.
این قطعه به طول ۲۷ کیلومتر بخشی از این محور ریلی جهرم خفر کوار به طول ۱۲۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی قطعه اول یه طول ۳۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصد در دست اجرا قرار دارد و مطالعات تکمیلی قطعه ۳ نیز در حال انجام است.

 با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی، اتصال جهرم به شبکه راه آهن کشور موجب سهولت دسترسی به کارخانه ذوب آهن پاسارگارد در این منطقه به سمت شیراز و بوشهر و در نهایت جنوب کشور است.

به منظور ساخت این مسیر ریلی ۹۸۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴۰۶ هزار متر مکعب خاکریزی، ۴۱ هزار متر مکعب بتن ریزی صورت می گیرد و در آن یک دستگاه تونل به طول ۲۰۰ متر، یک دستگاه گالری به طول ۲۱۱ متر و یک دستگاه پل به طول۵۱۰ متر احداث خواهد شد.

حداکثر سرعت طرح برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 9 0

    پخش کردن بودجه ناچیز بین 4 ابر پروژه ریلی , معنی و خروجی جز تولید 4 پروژه 25 ساله دیگر ندارد شما فکر کنید از هر طرفی , بعد از 3 4 سال یک 25 30 کیلومتری هم ساختید آیا می شود از این 25 30 کیلومتر ریل بهره برد ؟!
    منطق عمران و منطق اقتصاد اما می گوید که تمام بودجه و تمام امکانات باید روی مهم ترین پروژه در این منطقه یعنی ریل شیراز بوشهر متمرکز بشه تا بخشی دیگر از کریدور شمال جنوب تکمیل شده ریل به سواحل بوشهر یعنی بنحوی پایتخت انرژی مملکت برسد که فوق العاده مهم است در این صورت امید خواهیم داشت که تا 1410 ریل به بوشهر برسد این کاری که شما می کنید یعنی بوشهری ها , جهرمی ها و به سمت گل گهر و به سمت اهواز تا 1420 هم رنگ قطار را نخواهند دید خود ریل شیراز بوشهر حداقل 25 همت بودجه لازم داره خودتان حساب کنید که چنین عملکردی چقدر تبلیغاتی , سیاسی و حزبیه ضمن اینکه در سرتاسر کشور تعداد زیادی پروژه ریلی مهم با پیشرفت های بالای 50 درصد داریم از جمله :
    اردبیل میانه
    کرمانشاه اسلام آباد غرب خسروی
    رشت کاسپین
    اصفهان شهرکرد
    بیرجند یونسی
    و ...
    که چون در تامین بودجه مشکل دارند هر ساله عقب می افتند و در سال جدید با تورم جدید به پول های خیلی بیشتری برای تکمیل نیاز پیدا می کنند که می شوند چاه بلع بودجه و بعد شما دنبال استارت زدن ابر پروژه های چندین همتی بعدی هستید ؟! ببینید این کارها دیگر برای مردم هم شائبه برانگیز شده که چرا هی پروژه جدید خلق می شه چرا منابع متمرکز نمی شه که یک پروژه مثلا با همان 2 همت پیش بینی شده در زمان تعیین شده تمام شود و همان پروژه به روزگاری بیفتد که با 5 همت هم تمام نشه این ها برای مردم جای سوال است .

  • م.ا.علیخانی 1 0

    دربین راه اهن های مطرح در نیمه غربی ایران هیچ محوری نا کارامد تر از شیراز
    - بوشهر وجود ندارد.
    این محور مبتنی بر چه تقاضایی احداث
    میشود؟
    راه اهن شیراز- بوشهر و اصفهان- شیراز‌هردو در کریدوررغلط تعریف شده
    و فاقد توجیه فنی بوده وهستند
    ارتباط درست بوشهر به مرکز از شیراز
    نمیگذرد
    همانطور که دالان عبور درست عبور
    راه اهن اصفهان- شیراز در کریدور
    آزاد راه اصفهان - شیراز است٫‌
    طول راه اهن صد وسی
    کیلومتر بیشتر از آزاد راه و به همین دلیل این راه اهن جنبه دکوراتیو دارد.
    راه اهن شیراز-بوشهر هم مشکل کریدور دارد.

  • قلی 0 2

    اگر مسئولان درک و فهم داشتند که الان کشور درون دره ویرانی سقوط نکرده بود،

  • علیرضا رستاخیز 3 1

    وقتی در اتمام کمربندی شرق شیراز هیچ کاری صورت نمیگیرد طرح های جدید چه معنی دارد.