| کد خبر: 261804 |

مدیرعامل راه آهن وعده داد:

◄ احیای ۱۲ هزار ردیف شغلی در شرکت راه آهن

مدیرعامل راه آهن وعده داد در تلاش است ۱۲ هزار پست را که قبلا سوزانده شده بود، به راه آهن بازگرداند.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: مذاکرات فشرده ای انجام داده ایم تا بتوانیم آن ۱۲ هزار پست را که قبلا سوزانده شده بود، به راه آهن بازگردانیم.

به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی این وعده را 26 تیر ماه و در دومین گردهمایی خانوادگی مدیران و بخشی از کارکنان راه آهن برگزار شد ، مطرح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۸ تا ۱۰ سال قبل، بسیاری از پست های تخصصی راه آهن، در زمان مدیران عامل اسبق، غیرحاکمیتی اعلام شده که به همین علت، نزدیک به ۱۲ هزار پست تخصصی در راه آهن عملا از دست رفت.

صالحی اظهار کرد: این در حالی است که اکنون ما بیش از ۱۴ هزار نفر نیروی تجمیعی داریم که حدود هزار نفر از آن ها نیروی شریف خدماتی و مابقی، نیروهای تخصصی هستند که به شدت در راه آهن به آنها نیاز داریم.

وی با اشاره به مکاتبات متعدد دوسال اخیر راه آهن با سازمان امور استخدامی خاطرنشان کرد: مذاکرات فشرده ای انجام داده ایم تا بتوانیم آن ۱۲ هزار پست را که قبلا سوزانده شده بود، به راه آهن بازگردانیم.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: وعده نمی دهم که تا یک ماه بعد یا یک سال بعد این موضوع انجام می شود چرا که اختیار آن به دست ما نیست؛ اما به شدت پیگیر هستیم تا این پست های تخصصی به راه آهن بازگردند و ما به لطف الهی راه آهن را به مسیر درستش باز خواهیم گرداند.

صالحی با انتقاد از کسانی که به اسم خصوصی سازی، اقدام به اختصاصی سازی در راه آهن کرده اند، تصریح کرد: به امید خدا ما آن دست ها را کوتاه خواهیم کرد و پست های تخصصی کارکنان زحمتکش راه آهن را به آن ها باز خواهیم گرداند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    اين بحث چند ماه قبل نمي دانم چرا حالا مطرح مي شود. شركت تراورس كه وظيفه نگهداري خطوط ريلي را قبلا انجام مي داد خصوصي سازي شد و به علت اشكالاتي در واگذاري به راه آهن اعاده شد. آقاي صالحي اشتباها تصور مي كند مي تواند تمام پستهاي سازماني حذف شده را اعاده نمايد. اكنون شركت راه آهن امور نگهداري خط را با پيمانكاري واگذار مي كند و قانونا نمي تواند اين فعاليت را اماني انجام دهد. اگر هم بخواهد شركت تراورس را در حد كار ستادي براي نگهداري خطوط ريلي حفظ كند يعني شركت تراورس كارفرماي قراردادهاي نگهداري خطوط ريلي باشد، تعداد پست لازم در شركت تراورس از پستهاي سازماني شركت راه آهن كسر خواهد شد و تعداد پست لازم براي ستاد كارفرمايي نگهداري شبكه ريلي قطعا كمتر از 500 پست سازماني خواهد بود و لذا وعده اعاده 12000 پست سازماني كاملا نادرست است و تقريبا هيچ پست سازماني از اين طريق قابل اعاده نخواهد بود.

    • تین نیوز 0 0

      با سلام به آقای ناصریان، تین نیوز صفحه ای به نام وعده های مسئولین دارد که در این صفحه وعده های مسئولان مرور می شود. وزیر و معاونان وزارت راه و همچنین شهردار تهران از جمله مسئولانی هستند که وعده هایی که داده اند جهت یادآوری به خودشان و مخاطبان بازنشر می شود.

  • سید محمد راشدی 4 0

    آقای صالحی دنیا بسمت کوچک سازی و چابک سازی می‌ره شما دنبال گسترش نیروی انسانی و استخدام بیهوده هستی وقتی شغلی حذف شد روش مطالعه شده همینطور هردم بیل که حذف نشد ضمنا این تجربه سی ساله من هست ضمانت شغلی سرکشی بدنبال داره مثلا در تهران که بودم یک لکومغران 70دقیقه قطار رو خابوند برای آب جوش و چای شکمش وچون رسمی بود ابرام محمدی نتونست تو هم بهش بگه بهرحال استخدام رسمی یعنی مصیبت برای دستگاه درست کردن

    • ناشناس 1 0

      الان اگر آمار واقعی تعداد کارمندان در کشورهای سرمایه داری و امپریالیستی رو جناب راشد یک بررسی بفرمایید متوجه خواهید شد که خود آنها به این نسخه های واگذاری پایبند نبوده آمد چون این نسخه ها خیلی خسارت بار بوده است پس نیاز است آنها را یک بررسی بفرمایید چون این ادعاها دیگر رنگی ندارد.
      فارغ از اینکه خصوصی سازی خوب اجرا شده یا خیر
      نکته بعدی اگر آبجوش حق لکوموتیوران بوده و کسی به او نداده باید خفت اون کسی که حق را نداده چسبید چون مدیران راه آهن که اغلب درکی از اینکه علت ها را باید چاره کنند و به معلول‌ها نچسبند ندارند.
      و آخر اینکه
      حجم تنفر و عناد کوته فکرانه انباشته شده اغلب مدیران و اغلب به اصطلاح کارشناسان ناکارآمد از لکوموتیورانان با این متن شما ، به خوبی برای هر عقل سلیم و منصفی آشکار شد