| کد خبر: 25556 |

در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم مطرح شد؛

◄ تاکید روحانی بر استفاده از حمل‌ونقل ریلی / ضرورت اتصال هرچه زودتر راه‌آهن ایران به کشورهای همسایه

تین نیوز | رییس‌ جمهور با تاکید بر اهمیت ریل در کشور گفت:‌ حمل و نقل ما از طریق جاده جواب نمی دهد و حمل و نقل باید به دوش ریل بیفتد.

به گزارش تین نیوز، رییس‌جمهور در گفتگوی ویژه خبری با مردم در هفته جاری، درباره روند پیگیری طرح های نیمه تمام عمرانی، گفت: در بودجه امسال دنبال اتمام طرح های نیمه کاره هستیم و بنابراین است طرح‌هایی را دنبال کنیم که تا پایان سال به اتمام می‌رسند.

روحانی با اشاره به این‌ که 246 طرح مهم را می‌توانیم تا پایان امسال تکمیل کنیم، ابراز داشت: در زمینه ریل قدم های مهمی برخواهیم داشت، ‌بنادر جزو موارد مهم در این راستا هستند از جمله بندر چابهار، بندرعباس، بندر امام ،‌ خرمشهر و آبادان و حتی بنای ما بر این است که جاسک را برای صادرات نفت به بندر تبدیل کنیم چرا که سواحل مکران استعداد زیادی در این زمینه دارند.

وی همچنین به اهمیت مسئله ریل در کشور اشاره کرد و ابراز داشت:‌ حمل و نقل ما از طریق جاده جواب نمی دهد و حمل و نقل باید به دوش ریل بیفتد.

رییس جمهوری، تسریع در اتصال شبکه راه آهن کشور به راه آهن کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد و از وزارت راه و شهرسازی خواست نسبت به افتتاح راه آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان و تکمیل راه آهن خواف ـ هرات در چند ماه آینده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: موضوعاتی را نیز که در سفر به هر استان وعده داده‌ایم اجرایی خواهیم کرد، چون قرار ما این است که در سفرهای استانی وعده‌هایی به مردم بدهیم که قابل اجرا باشند و بررسی‌های لازم برای آن شده باشند.

روحانی از دستگاه های مسئول خواست با ارایه تسهیلات و تضمین بازار، بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در ناوگان ریلی تشویق کنند و زمینه های مشارکت خارجی در فعلیت بخشیدن به موقعیت ایران در ترانزیت ریلی منطقه را فراهم کنند.

گفتنی است؛ پیش از این در نشستی وزیر راه گزارشی در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی در کشور به رئیس جمهور داده بود که در آن طرح های این وزارتخانه برای توسعه شبکه راه آهن تا سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

در این گزارش، بر ارتقای ظرفیت حمل و نقل ریلی قطب های معدنی و صنعتی و اتصال راه آهن به بنادر کشور تاکید شده بود تا به این منظور پروژه های راه آهن برقی و سریع السیر و دو خطه کردن مسیرهای اصلی در اولویت تامین مالی و حمایت صندوق توسعه ملی قرار  گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.