| کد خبر: 79517 |

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از طرح توسعه بندر شهید رجایی

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی از پروژه های سرمایه گذاری و طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد  و هیات همراه پس از حضور در مراسم افتتاح ١٣ پروژه دریایی و بندری هرمزگان که چهارشنبه، ٢١ بهمن انجام شد، ساعاتی پیش از چندین پروژه سرمایه گذاری واقع در اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی بازدید و با مدیران شرکت های سرمایه گذار از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

 بازدید از مراکز کنترل ترافیک دریایی(VTS) و جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر شهید رجایی از دیگر برنامه های بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بزرگترین بندر تجاری ایران بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از پیشرفته ترین ترمینال کانتینری کشور و همچنین آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی فاز ٣ طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد.

"ابراهیم ایدنی" مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید، فاز٣ طرح توسعه بندر شهید رجایی را از جمله مصوبات سفر سال ٩٢ رییس جمهور به استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: بخش نخست فاز٣، شامل ٤٤٢ متر ساخت اسکله به عمق ١٦ متر و لایروبی یک میلیون و ٦٥ هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر است که عملیات اجرایی آن از بهمن ماه سال ٩٣ آغاز شد.

به گفته ایدنی، این طرح با سرمایه گذاری ٧ میلیون دلاری از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت ١٨ ماه اجرایی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در مجموع شامل احداث ١٥ متر اسکله، ٥ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ٥٥ هکتار محوطه کانتینری می باشد، نیازمند ٥ میلیون دلار سرمایه گذاری است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای کامل فاز ٣ بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از ٦ میلیون به ٨ میلیون TEU افزایش می یابد.

لازم به ذکر است، به پاس خدمات ارزشمند در راستای اقدامات صورت گرفته در زمینه پدافند غیرعامل در بنادر کشور، یک جلد کلام الله مجید از سوی مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اهداء شد.

برگزاری نشست مشترک با مدیرکل و شورای معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پایان بخش برنامه های نخستین روز از سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان بود.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.