| کد خبر: 43579 |

نظرها و خبرها◄ قیمت بلیت هواپیما در کشور ما کمتر از بهای این خدمات در دنیا است / رازهای سقوط آنتونف

تین نیوز | با وجود آن که احمد جباری رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اواخر بهمن ماه از نهایی شدن گزارش سانحه هوایی آنتونوف ۱۴۰ تا پایان امسال خبر داده اما با گذشت حدود دو هفته از آخرین ماه سال هنوز خبری از این گزارش نیست و ابهامات پرونده سقوط آنتونف هنوز برطرف نشده است.

1- گزارش سانحه آنتونوف ۱۴۰ تا پایان امسال نهایی می‌شود/ لزوم تعیین تکلیف هما
تین نیوز | شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...احمد جباری رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش سانحه هوایی آنتونوف ۱۴۰ تا پایان امسال نهایی می‌شود،  گفت: بعد از وقوع سانحه، کمیته‌ای در مجلس این پرونده را بررسی کرد و همزمان با دستور وزیر راه و شهرسازی کارگروهی شامل دو نماینده مجلس، نمایندگان سازمان هواپیمایی و کارشناسانی خارج از مجموعه وزارت راه وشهرسازی به منظور بررسی این حادثه تشکیل شد... 
مطلب کامل

نظر |سقوط آنتونف و قصوری با بیش از 1.5 دهه قدمت
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۸در مورد این مطلب:
دوستان و بزرگان به نام مصلحت مانع از اجرای عدالت بوده و دائما مفاد انکس سیزده مبنی بر عدم تنبیه مقصر و ارائه روش های بازدارنده و ممانعت از بروز و تکرار مجدد سانحه را هدف بررسی رخداد قلمداد می نمایند. اما در مسئله آنتونف بحث قصوری با بیش از یک و نیم دهه قدمت مطرح است که در صورت عدم برخورد قضایی تکرار آن در هواپیمای 150 نفره غیر قابل انکار خواهد بود...

نظر | پروژه آنتونف تمرینی بود برای سلامتی پروژه موجود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۶در مورد این مطلب:
سازمان هواپیمایی در کمیسیون سانحه اعلام کند ضعف موتور و اشکال RED 2000 عدم نمایش علام اخطار موتور در کابین و Feather نشدن ملخ و دمای 38 و عدم اعتنا به محدودیت حرارت در ابلاغیه بیستم مهر 92 یعنی ماه ها قبل از سانحه و چندتا صورت جلسه جنجالی و عدم تمدید... AOC یکساله و تنزیل آن به دو ماه در مرحله اول و فشار تیم منتخب ... در تمدید یکساله AOC و فراموشی مکاتبات و وقایع ماه های قبل و از همه مهمتر OP1 با امضای گاسپادین دوداکف اوکراینی مبنی بر وجود لرزش در موتور از دست رفته دو روز قبل از سانحه و تعویض غیر قانونی سنسورهای موتور و....... بالاخره این سانحه با سناریوی مشکل خلبان و برج و ....... که نشد
انشاالله در هواپیمای 150 نفره جبران خواهد شد آنتونف مرحوم تمرین بود برای سلامتی پروژه موجود.

2- نگرانی از ادامه روند افزایش قیمت بلیت هواپیما
تین نیوز | شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...احمد جباری رئیس کمیته حمل ‌و ‌نقل مجلس با اشاره به نگرانی‌های به‌وجود آمده برای مردم به علت روند ادامه‌دار افزایش بی‌رویه قیمت بلیت هواپیما گفت که اجرای یک جانبه قانون آزادسازی قیمت‌ها و بی‌توجهی به ارتقای کیفیت خدمات و ایمنی پرواز درست نیست بنابراین امیدواریم در سال جدید بازهم افزایش قیمت نداشته باشیم... 
مطلب کامل

نظر | قیمت بلیت هواپیما در کشور ما کمتر از بهای این خدمات در دنیا است
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۱-۲۱ در مورد این مطلب:
قیمت بلیت هواپیما در کشور ما کمتر از بهای این خدمات در دنیا است گرچه کیفیت ارائه خدمات پایین است ولی با وجود تحریم و گرانی سختی تامین قطعه که ساخت داخل نیست و نمی تواند باشد چون در این عرصه سرمایه گذاری تکنولوژیکی واقعی نشده با مخارج تطابق ندارد.
در این مورد بدانید در تمام دنیا هواپیما مختص کسانی است که ارزش مادی وقت آنها از پول گران تر باشد. 
در هیچ جای دنیا همه سطوح مردم هواپیما سوار نمی شوند اگرچه کیفیت ارائه خدمات نیز با کشور ما بسیار فرق داشته و یک شرکت خصوصی با وجود نظارت نهادهای حاکمیتی و پیگیری آنها چنین رشد چند ده برابری مالی ندارد و فساد ناشی از نفوذ شرکت های خاص بر سیستم نظارتی تعریف نشده و خط اصلی کشور با شش دهه قدمت به این فضاحت نیفتاده و سیاسیون هیچ کشوری در تاسیس خط هوایی اصرار قومی ندارد و این امور به علت اهمیت با عنایت به منافع ملی به وجود می آید. تاسیس شرکت های جدید یا ساخت فرودگاه ها جدید معمولا با سفارش سیاسیون با اعمال نفوذ آنان است که ....

3- بهارستان توپ سهل‌انگاری سقوط آنتونوف را به زمین سازمان هواپیمایی شوت کرد
تین نیوز | دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...کشمکش بر سر یافتن علت سقوط هواپیمای آنتونوف140 همچنان ادامه دارد، یک سر این کلاف در سازمان هواپیمایی کشوری و سر دیگر آن درکمیسیون عمران در عمارت بهارستان است. درتازه ترین رخداد، عضو هیات رئیسه کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی، انگشت اتهام سقوط این هواپیما را به سمت رئیس سازمان هواپیمایی نشانه رفته و به صورت مستقیم، سهل انگاری سکاندار این سازمان را عامل اصلی سقوط مرکب آهنی پرنده برشمرده است. مهرداد بائوج لاهوتی اذعان داشته که با گذشت زمانی طولانی، تاکنون گزارشی شفاف و روشن در مورد سقوط آنتونوف دریافت نشده و مجلس همچنان برای یافتن حقایق این ماجرا پافشاری می کند...
مطلب کامل

نظر | چرا مشکلات آنتونف قبل از سقوط ریشه یابی نشد؟
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۱-۲۰ در مورد این مطلب:
اصلاح این هواپیما یعنی تغییر تایپ موتور به یک موتور با بیش از حد اقل 30 درصد قدرت بالاتر از موتور TV3_117 کنونی و چند سانحه به علت مشکل در این موتور، ده ها نفر را به کام مرگ فرستاد. (مشکل موتور در دشت ناز، اراک، اصفهان و در انتها 93/5/19 در تهران)
چرا این مشکل در اولین اتفاق ریشه یابی و با آن به گونه ای فنی و در خور یک محصول ملی برخورد نشد؟ شاید در همان سال های اول با مخارج بسیار کمتری حل این مشکل آسانتر بود و تلفات کمتر.

نظر | مسئولیت یعنی پاسخگویی نه فقط داشتن فیگور و ژست مدیریت!
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۱د ر مورد این مطلب:
مقصر اصلی کسانی بوده و هستند که به رغم تذکرات درست از سال اول عقد قرارداد به ضعف موتور اشاره و بارها تا مرحله ای پیش رفتند که موتور ایراد دارد ولی برخی دوستان ذی نفع در خصوص موتور TV 3- 117 تنها شعار ارتقای موتور را دادند که نه تنها اقدام عملی مثبتی در خصوص ارتقای این موتور ضعیف تبدیلی انجام نشد بلکه مانع از جایگزینی موتور TV 7 شدند.
امان از فردی که اول متولی قرارداد بود و در نقش بعدی خود نسبت به صدور سایر مجوزها اقدام و اسباب حیف و میل گسترده ثروت ملی، وقت و زمان مفید صنعت و جان مردم را باعث گردید.
مجلس محترم لطفا اگر پاسخگویی پیدا کردید سوال بفرمایید چرا شرکت سفیران، ایران ایرتور، آسمان، کیش ایر قرارداد سفارش خرید خود را یک طرفه لغو و هیچ ایرلاین دولتی یا خصوصی زیر بار این محصول نرفت؟
چرا شرکت هسا ایرلاین قدیم و سپاهان ایر امروز برای غلبه بر این معضل تاسیس و در اثبات این اشتباه پافشاری بر این مشکلات صحه گذاری نمودند؟
در آخر کشمکش کارشناسان قابلیت پرواز و صدور چندین نامه و صورت جلسه و مکتوب نمودن مشکلات و انکار مشکلات در تمدید و صدور AOC و کاهش زمان آن به دو ماه یا سه ماه در فروردین ماه سال جاری و ..... که جای طرح آن در اینجا به صلاح نمی باشد سوالات فراوانی است که عدم وجود مقام پاسخگو در زمان سانحه... کمی شبه بر انگیز است.
مسئولیت یعنی پاسخگویی نه فقط داشتن فیگور و ژست مدیریت!

نظر | وقتی متخصصین سازه هوایی راکبین اتوبوس معروف مدیریت ارشد در کشور نیستند
نظر منتشر شده درتاریخ ۱۳۹۳-۱۱-۲۲ در مورد این مطلب:
ثروت ملی کشور را فدای چند شعار دهان پرکن و عوام فریب نکنید حداقل از کسانی سوال کنید که چهار قدم از این راه طولانی را رفته و بی مدعا حاضر به ارائه کمک به این امور هستند ولی شما از ترس مواجهه با حقیقت حتی فرصت حضور به ایشان را نداده اید. چرا متولیان اولیه ساخت وسایل پرنده فارغ التحصیل رشته ساختمان بودند مگر این کشور متخصص سازه هوایی و ائیرو دینامیک نداشت؟ چرا داشت آن متخصصین راکبین اتوبوس معروف مدیریت ارشد در کشور نبودند. باز هم انقدر بی مهری بکنید تا این چهار نفر باقیمانده هم بروند دیگر نیایند صد البته که هدف شما هم همین است.
به مصراع دوم بازگردیم
از بهر طمع بال و پر خویش بیاراست
امام علی علیه السلام که امام بی بدیل عدالت و تقوی است مهمترین افت بزرگان را طمع نامیده بله طمع و حرص مال دنیا که منافع شخصی را به منافع ملی ترجیحه می دهد.
اللهم انی اعوذ بک من همزات الشیاطین

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر مقامی 0 0

    چنانچه نظریات طرفین موافق و مخالف پروژه آنتونف در همین سایت منعکس شود همگان بدون هیچ تعصبی به واقعت موضوع پی خواهند برد. خواهشمند است بخاطر رضای خدا و رفع ابهامات و مشکلات موضوع را پیگیری فرمایید.