| کد خبر: 225381 |

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

◄ درآمد ایرلاین‌ها، کفاف حقوق پرسنل را هم نمی‌دهد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با مطرح کردن این مسئله که درآمد شرکت‌های هواپیمایی کفاف حقوق پرسنل را هم نمی‌دهد، عنوان کرد: به دولت پیشنهاد داده‌ایم عوارض 5 درصدی شهرداری روی بلیت‌ها حذف شود.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، مقصود اسعدی سامانی در نشست خبری که پیش از ظهر روز دوشنبه 22 دی ماه برگزار شد ضمن ابراز به این مسئله که در حال حاضر 4 نوع عوارض شامل عوارض شهرداری، هلال احمر، ایمنی و فرودگاهی از ایرلاین ها گرفته میشودعنوان کرد: ‌در حوزه عوارض شهرداری به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم تا شهرداری‌ها حساب شرکت‌ها را مسدود نکنند.

وی بیان کرد: با وجود افزایش تقاضا در حوزه حمل و نقل هوایی، پس از محدودیت‌های ورود و خروج از شهرها، اما ضرورت رعایت 60 درصد ظرفیت‌ها کماکان موجب شده است آمار انتقال مسافران بالا نباشد و در آبان 99 نسبت به آبان 98، 50 درصد کاهش مسافر داشته باشیم. 

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی می گوید: در ماده 46 و 47 قانون تعارض وجود دارد که شورای نگهبان هم بر آن ایراد گرفته به ازای یک مسافر دو بار عوارض شهرداری اخذ می‌شود که این تعارض باید برطرف شود این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی به پرداخت عوارض میلیاردی مکلف شده‌اند.

او می گوید: حتی شهرداری‌ها از شرکت‌های هواپیمایی که سال تأسیس آنها به تازگی است، بابت سالهای قبل، عوارض شهرداری مطالبه می‌کنند.

سامانی اظهار کرد:  شرکت‌های هواپیمایی درحالی‌که طبق قانون از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند، اما برای واردات هواپیما و قطعات ۹ درصد مالیات ارزش افزوده اخذ می‌شود.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی هزینه‌های ارزی را یکی دیگر از مشکلات ایرلاین ها عنوان میکند و می افزاید: هزینه خرید و اجاره هواپیما، خرید موتور و قطعه، هزینه نشست و برخاست، پارکینگ، ناوبری، آموزش خلبان، حق عضویت یاتا، هندلینگ و سوخت‌گیری در پروازهای خارجی از جمله هزینه های ارزی ایرلاین ها هستند. 

اسعدی سامانی تأکید کرد: با وجود آزادسازی نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌ها به افزایش 10 درصدی نرخ‌ها که مصوبه شورای عالی هواپیمایی است تمکین کرده‌اند، اما درآمد شرکت‌های هو اپیمایی واقعاً کفاف حقوق پرسنل را هم نمی‌دهد.

وی می گوید: در شرایط کنونی ایرلاین ها؛ اگر عمر موتورها به پایان برسد، در تأمین موتور و قطعات با مشکلاتی مواجه خواهند شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    وقتی تعداد حقوق بگیران پنج برابر و مازاد باشد و مدیریت کاملا غلط باشد ایرلاین مشکل دار می شود،در ضمن اگر واقعا این آقا درست می گوید،پس چرا همه بدنبال تاسیس ایرلاین هستند!!!؟؟؟ نه دوست عزیز،شما اشتباه می کنید،یا جرات بیان ندارید،یا اصلا نمی دانید یک ایرلاین چیست و چگونه باید مدیریت هزینه درآمد شود.لطفا به کلاسهای یاتا رفته و کمی علم روز مدیریت ایرلاین را بیاموزید و بی جهت اخبار غیر کارشناسی منتشر نفرمایید.مردم کودن نیستند!!!!