| کد خبر: 169723 |

صدور بلیت یکطرفه به مقصد صربستان و گرجستان برای اتباع ایرانی ممنوع شد +سند

صربستان در جنوب شرق اروپا نخستین کشور از این قاره است که دروازه‌های خود را به روی ایرانی ‌هایی که همواره برای سفر به اروپا با چالش ویزا روبه‌رو بوده‌اند، گشوده است.

تین نیوز

صربستان در جنوب شرق اروپا نخستین کشور از این قاره است که دروازه‌های خود را به روی ایرانی ‌هایی که همواره برای سفر به اروپا با چالش ویزا روبه‌رو بوده‌اند، گشوده است.

 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، دولت صربستان از شهریور ماه سال گذشته ویزای خود را برای اتباع ایران لغو کرد و بلافاصله پس از این تصمیم، گروه‌هایی از کشورمان درحالی راهی این کشور شدند که انگیزه‌ای غیر از گردشگری داشتند و سفرشان همزمان با اجرای ماجرای لغو روادید در این کشور، دردسرهایی را برای ایران درست کرد.
صربستان در جنوب شرق اروپا نخستین کشور از این قاره است که دروازه‌های خود را به روی ایرانی‌هایی که همواره برای سفر به اروپا با چالش ویزا روبه‌رو بوده‌اند، گشوده است و طبق آمارهای رسمی، از زمانی که ویزای صربستان برای ایرانی‌ها لغو شده تا روزهای پایانی اسفند ماه سال ۹۶ نزدیک به ۷ هزار تن به این کشور سفر کرده‌اند که قطعا در 4 ماهه اول امسال، این رقم افزایش چشمگیر داشته است.

 

صدور بلیت یکطرفه به مقصد صربستان و گرجستان برای اتباع ایرانی ممنوع شد +سند

 

اما این چالش های به وجود آمده، آبروی کشورمان را در معرض خطر قرار داده به گونه ای که حرمت‌الله رفیعی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نیز موجی از سفرهای بدون بازگشت که به صربستان راه افتاده را تایید می‌کند و می‌گوید:‌ صربستان برای کاهش میزان ماندگاری غیرقانونی مسافران و جلوگیری از پناهندگی،اقداماتی را انجام می‌دهد و بعضا شنیده‌ام پاسپورت مسافران برخی پروازها را تا زمان خروج از این کشور در فرودگاه نگه می‌دارد تا جریان سفر آزاد به این کشور خدشه‌دار نشود.
 
به خاطر بروز همین مشکلات، هواپیمایی ایران‌ایر به عنوان یکی از ایرلاین‌های فعال در مسیر ایران به صربستان، در جدیدترین بخشنامه خود خطاب به آژانس های مسافرتی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، متذکر شده صدور بلیت یکطرفه در مسیر بلگرد (پایتخت صربستان) و تفلیس (پایتخت گرجستان) مجاز نمی باشد.

ایران ایر در عین حال متذکر شده در صورت تمایل مسافر به صدور بلیت یکطرفه، داشتن بلیت تایید شده برگشت از سایر خطوط هوایی الزامی است و مسافران ایرانی می توانند بدون نیاز به ویزا به مدت 30 در بلگراد، 45 روز در گرجستان، 30 روز در بیروت و 60 روز در ترکیه اقامت داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.