| کد خبر: 39303 |

معاون وزیر صنعت خبر داد:

◄ بهره‌مندی واردکنندگان موتورسیکلت هیبریدی از حداکثر معافیت مالیاتی

تین نیوز | رئیس حوزه خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت این وزارتخانه در ارتباط با صنعت موتور سیکلت گفت: نقش موتور سیکلت در حوزه حمل و نقل ایران انکار ناپذیر است.

گودرزی در اولین نمایشگاه موتورسیکلت، دوچرخه، اسکوتر، اسکیت، جت اسکی و صنایع و تجهیزات وابسته و اولین هم اندیشی صنعت موتورسیکلت، دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی ایران، با بیان اینکه صنعت موتور سیکلت در بخش سیاست گذاری تاثیر بسزایی دارد، افزود: به دلیل نقش تاثیرگذار این صنعت در گردش اقتصادی کشور، نهادینه کردن آن با فرآیند اقدامات کنونی در این حوزه به جایی نمی رسد.

به گفته وی در برنامه ششم توسعه کشور تولید موتور سیکلت آلاینده و فاقد استاندارد جایگاهی نداشته و تولید موتور سیکلت ایمن و پاک به ویژه برقی در دستورر کار قرار خواهد گرفت زیرا باید برای ارتقای سطح فنی موتور سیکلت در کشور گام های اساسی برداشته شود.

معاون وزیر صنعت در ادامه گفت: پرداختن به تولید موتور سیکلت های انژکتوری در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته و به طور قطع پس از مشخص و مدون شدن آن به تولید کنندگان ابلاغ خواهدشد. وزارت کشور نیز در این راستا نظر مثبت خود را اعلام و از این طرح حمایت نموده است.

وی با اشاره به این که موظف هستیم تا برنامه جامعی در تمامی بخش های صنعت تدوین کنیم، خاطر نشان کرد: چنانچه برنامه از پیش تعیین شده ای فراروی صنعت خودرو و موتور سیکلت کشور وجود داشته باشد بخش های دیگر نیز ناگزیر از پیروی از آن خواهند بود.

گودرزی با بیان اینکه یک سیاست واحد پاسخگوی نیاز صنعت کشور نیست، ابراز داشت: بهره گیری از تکنولوژی روز در صنعت بر اساس پیمان کیوتو، یک الزام بین المللی است که برای حفظ زمین از آسیب های ناشی از منوکسید کربن به تصویب رسیده است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه دولت حداکثر معافیت مالیاتی را برای وارد کنندگان انواع موتور سیکلت هیبریدی در نظر گرفته تا از این طریق بازار رقابتی در حوزه خرید و فروش این گونه موتور سیکلت ها به وجود آید.

گودرزی از ادبیات نارسای مقررات خروج موتور سیکلت های فرسوده انتقاد کرد و  گفت: توسعه استانداردها و تنوع محصول قطعا در برنامه آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت گنجانده شده و مشکل عمده خدمات پس از فروش موتور سیکلتها نیز از نظر مسئولان این وزارتخانه دور نمانده است. 

گفتنی است مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه موتورسیکلت، دوچرخه، اسکوتر، اسکیت، جت اسکی و صنایع و تجهیزات وابسته، و اولین هم اندیشی صنعت موتورسیکلت، دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی ایران، با حضور علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران، سردار رستمی معاون فنی مهندسی ترافیک راهور ناجا، گودرزی رییس اداره خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن وتجارت، فراهانی رئیس اسبق شورای اصناف ایران، بهروز زاده رییس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، ضیاء مقدم دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، سلیمی دبیر سندیکای تولیدکنندگان قطعات و مجموعه موتورسیکلت و دوچرخه ایران، محمد خادم منصوری رئیس اتحادیه دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، پیرهادی نائب رئیس اتحادیه دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، نیکپور مسئول کمیته اعضا و معاون اجرایی کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیران شرکت نمایشگاهی آرانو و بیش از 150 نفر از مدیران عامل صنعت موتور سیکلت، دوچرخه و قطعات و لوازم یدکی ایران 30 دی تا 3 بهمن 93 در محل سالن همایش های مصلی جنوبی برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.