نظر یک کاربر تیننیوز:
◄ ردپای انجمنها در مشکلات حملونقل جادهای
نیمی از مشکلات حملونقل به نا کارآمدی انجمنها مرتبط است، انجمنهایی که بهنام کامیونداران هستند اما مشاهده میشود که از هفت نفر هیئت مدیره آن دو نفر آن فاقد کامیون بوده در صورتی که یکی از قوانین کاندیدا شدن برای حضور در انجمن، مالک بودن است
انتشار اظهارات یک فعال بخش بار جادهای در تیننیوز که در یک گروه مجازی متشکل از رانندگان کامیون و کامیونداران نوشته بود « حملونقل جادهای بار، در حال حاضر مهمترین پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و صاحبان کالا، صادر کنندگان، واردکنندگان و مصرفکنندگان است اما برخی سیاستهای غیرکارشناسانه، این صنعت را روز به روز بیشتر از قبل به حاشیه رانده و در آینده نهچندان دور به ورشکستگی میکشاند.» واکنش یکی از کاربران تیننیوز را به دنبال داشت.
به گزارش تیننیوز، کوروش فلاحی فعال بخش بار جادهای چندی پیش گفته بود: از برخی مسئولان مرتبط با این حوزه تقاضا دارم با اتخاذ سیاستهای بلندمدت وتخصصی با دید وسیعتری به این موضوع بنگرند تا هرچه زودتر این صنعت احیا شود. برای برونرفت از این ناهنجاری، چند راهکار از جمله توزیع عادلانه بار که باید از طریق سالن اعلان بار و طبق نوبت زیر نظر انجمنهای صنفی کارآمد اجرا شود، پیشنهاد میشود.
به گفته وی «تعیین کرایه بر اساس تنکیلومتر و تاسیس شرکتهای تعاونی و تقویت تعاونیهای موجود نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی از سوی فعالان این بخش برای برونرفت از مشکلات موجود است.»
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی تیننیوز، یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کاربر در پیام خود نوشت: پیشنهادهای ارایه شده بسیار عالی است اما در مورد این پیشنهاد که «سالن اعلان بار و طبق نوبت زیر نظر انجمنهای صنفی کارآمد فعالیت کنند» این پرسش مطرح میشود که سالنهای اعلام بار زیر نظر کدام انجمن باشند؟ انجمنی که موروثی است یا انجمنی که زمان رایگیری با ندیدن قوانین یا باندبازی یا... تشکیل میشود؟
این کاربر تاکید کرد: نیمی از مشکلات حملونقل به ناکارآمدی انجمنها مرتبط است، انجمنهایی که بهنام کامیونداران هستند اما مشاهده میشود که از هفت نفر هیئت مدیره آن دو نفر آن فاقد کامیون بوده در صورتی که یکی از قوانین کاندیدا شدن برای حضور در انجمن، مالک بودن است.
این کاربر در ادامه پیام خود یادآور شد: همچنین در اساسنامه انجمن تایید شده که هیچگونه حقوقی به هیئت مدیره تعلق نمیگیرد ولی آخر هر ماه حق جلسه و حق ایاب و ذهاب و.... و اگر بازرس انجمن توضیحی بخواهد کسی پاسخ گو نیست.آیا این است انجمن صنفی مدافع حقوق رانندگان؟
وی در مورد پیشنهاد تاسیس شرکتهای تعاونی نیز در پیام خود نوشت: چرا همان تعاونیها که از قبل بود و هنوز هم وجود دارد وارد عمل نمیشوند؟
این کاربر در پایان پیام خود همچنین توضیح داده که در مورد اثبات سخنانش در مورد انجمن صنفی مدارک موجود است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.