| کد خبر: 152833 |

نظر یک کاربر تین‌نیوز:

◄ ردپای انجمن‌ها در مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای

نیمی از مشکلات حمل‌ونقل به نا کارآمدی انجمن‌ها مرتبط است، انجمن‌هایی که به‌نام کامیونداران هستند اما مشاهده می‌شود که از هفت نفر هیئت مدیره آن دو نفر آن فاقد کامیون بوده در صورتی که یکی از قوانین کاندیدا شدن برای حضور در انجمن، مالک بودن است

تین نیوز

انتشار اظهارات یک فعال بخش بار جاده‌ای در تین‌نیوز که در یک گروه مجازی متشکل از رانندگان کامیون و کامیونداران نوشته بود « حمل‌و‌نقل جاده‌ای بار، در حال حاضر مهم‌ترین پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و صاحبان کالا، صادر کنندگان، واردکنندگان و مصرف‌کنندگان است اما برخی سیاست‌های غیرکارشناسانه، این صنعت را روز به روز بیش‌تر از قبل به حاشیه رانده و در آینده نه‌چندان دور به ورشکستگی می‌کشاند.» واکنش یکی از کاربران تین‌نیوز را به دنبال داشت.

به گزارش تین‌نیوز، کوروش فلاحی فعال بخش بار جاده‌ای چندی پیش گفته بود: از برخی مسئولان مرتبط با این حوزه تقاضا دارم با اتخاذ سیاست‌های بلندمدت وتخصصی با دید وسیع‌تری به این موضوع بنگرند تا هرچه زودتر این صنعت احیا شود. برای برون‌رفت از این ناهنجاری، چند راهکار از جمله توزیع عادلانه بار که باید از طریق سالن اعلان بار و طبق نوبت زیر نظر انجمن‌های صنفی کارآمد اجرا شود، پیشنهاد می‌شود. 

به گفته وی «تعیین کرایه بر اساس تن‌کیلومتر و تاسیس شرکت‌های تعاونی و تقویت تعاونی‌های موجود نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی از سوی فعالان این بخش برای برون‌رفت از مشکلات موجود است.»

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز، یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود نوشت: پیشنهادهای ارایه شده بسیار عالی است اما در مورد این پیشنهاد که «سالن اعلان بار و طبق نوبت زیر نظر انجمن‌های صنفی کارآمد فعالیت کنند» این پرسش مطرح می‌شود  که سالن‌های اعلام بار زیر نظر کدام انجمن باشند؟ انجمنی که موروثی است یا انجمنی که زمان رای‌گیری با ندیدن قوانین یا باندبازی یا... تشکیل می‌شود؟
این کاربر تاکید کرد: نیمی از مشکلات حمل‌ونقل به ناکارآمدی انجمن‌ها  مرتبط است، انجمن‌هایی که به‌نام کامیونداران هستند اما مشاهده می‌شود که از هفت نفر هیئت مدیره آن دو نفر آن فاقد کامیون بوده در صورتی که یکی از قوانین کاندیدا شدن برای حضور در انجمن، مالک بودن است.

این کاربر در ادامه پیام خود یادآور شد: همچنین در اساسنامه انجمن تایید شده که هیچ‌گونه حقوقی به هیئت مدیره تعلق نمی‌گیرد ولی آخر هر ماه حق جلسه و حق ایاب و ذهاب و.... و اگر بازرس انجمن توضیحی بخواهد کسی پاسخ گو نیست.آیا این است انجمن صنفی مدافع حقوق رانندگان؟

وی در مورد پیشنهاد تاسیس شرکت‌های تعاونی نیز در پیام خود نوشت: چرا همان تعاونی‌ها که از قبل بود و هنوز هم وجود دارد وارد عمل نمی‌شوند؟

این کاربر در پایان پیام خود همچنین توضیح داده که در مورد اثبات سخنانش در مورد انجمن صنفی مدارک موجود است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 1 0

    سلام. ..ممنون از نشر پیامی که اینجانب ارسال کردم. ...ان شاءالله همیشه موفق و پیروز باشید

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.هر کدام از این دوعزیز از دیدگاه خود درست فرمایش داده اند ..اما سئوال بنده این است.
    مگر متولی قانونی این صنف درحال حاضر همین انجمنها نیستند؟

    چرا وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی مسئول برگزاری انتخابات اینگونه انجمنهای مردم نهاد نیست؟
    پس چرا وظایف خود را درست انجام نمیدهد که انجمنها از منتخبین عامه صنف مربوطه باشد ؟
    در اینصورت مشکل عمده صنفها را همین وزارتخانه و ادارات زیر مجموعه درست کرده اند..
    بنده به کرات خواستار اصلاح قانون انتخابات انجمنها شده ام تا تمام اعضا بتوانند در انتخابات شرکت کنند اما متاسفانه گوش شنوایی نیست
    باتشکر موسوی

  • محسنR 0 0

    با دورود:
    مشکل انجمن ها یک مشکل قدیمی ایست.حمل ونقل جاده ای با مشکلات جدیدی دست و پنجه نرم میکند.مشکلات جدید با ورود طرح نوبت مجازی آغاز شده .ببینید من از هیچ روش سنتی برای اداره حمل و نقل حمایت نمیکنم .و موافق ورود تکنولوژی به بخش حمل و نقل جاده ای هستم.ولی متاسفانه ورود تکنولوژی بهانه ای شده برای ثروت اندوزی عده ای خاص.به طور مثال آیا ورود نوبت مجازی به بخش حمل بار بنادر آخر تکنولوژیست .نه این ایجاد هرج و مرج است.کسانی که تمام این مشکلات از گوشه و کنار به دستشان میرسد حاضر به هیچ گونه اصلاحی هم نمیشوند این شائبه را به وجود می آورند که هدف از اجرای این طرح ایجاد همین مشکلات بوده تا گروهای خاصی از کنار این آشفتگی به سود های کلان دست یابند.عمده مشکلات طرح نوبت مجازی که حاضر به رفع انها نیستند جلوگیری از ورود کامیونهای شرکت نفت و کلا تانکرداران به بخش حمل تجاری ایست.دوم ورود کامیونها کلا با هر شکل بارگیر به بنادر جنوبی کشور .سوم امکان داشتن نوبت در یک زمان در بنادر جنوبی و چهارم کامیونهایی که در بخش حمل کالاهای ترانزیتی هستند میتوانند در پایانه هم نوبت بارگیری داشته باشند که با توجه به خواب پایانه بندرعباس که هم اکنون به حدود 20 روز میرسد کامیونهای بخش ترانزیت بعد از ورود به کشور بعد از چند هفته به نوبت بارگیری خود در پایانه هم میرسند .درست است که برخی بعد از بیان این مطالب با لبخندی ملیح در دلشان از کار خود احساس رضایت میکنند ولی دود این کار به چشم همه خواد رفت.


    با توجه به راه اندازی سیستم نوبت مجازی که باعث رفاه حال و شور و شعف و طراوت و شادابی رانندگان شده ونیز به گفته مکرر مسئولین باعث شده که رانندگان در کنار خانواده خود باشند. ما رانندگان این همه شادمانی و رفاه را که یک جا نصیبمان شده را میخواهیم با دیگر هموطنانمان که در شرکتهای حمل و نقل بنادر جنوبی کشور به زحمت مضاعف افتاده اند تقسیم کنیم.لذا از انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل داخلی و بین المللی و انجمن صنفی رانندگان بندرعباس و کانون انجمن صنفی رانندگان مستقر در تهران خواستار عملیاتی شدن موارد زیر که تمامی هزینه آن را رانندگان برعهده خواهند گرفت هستیم.
    1-نصب و راه اندازی سیستم نوبت پیامکی برای شرکتهای حمل و نقل. به طوری که تمامی شرکتهای مستقر در سراسر کشور در آن ثبت نام کنند و بعد از گرفتن نوبت مجازی برای بارهای خروجی بنادر بارنامه صادر کنند.و از این طرح میشود به عنوان یک طرح ملی یاد کرد.با این طرح زحمت صدور بارنامه از دوش باربری های مستقر در بنادر برداشته خواهد شد و آنان میتوانند در کنار خانواده خود باشند.
    2-همان طور که تمامی کامیونهای کاپوتاژ و غیر کاپوتاژ و باهر شکل بارگیری میتوانند در پایانه نوبت داشته باشند .تمامی شرکتهای حمل و نقل هم بتوانند بارنامه و هم cmrو هم کارنه تیر صادر کنند ،و دیگر فرقی بین شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی وجود نداشته باشد تا دوستانمان در شرکتهای حمل و نقل بتوانند در کنار خانواده خود باشند.چه طور میشود که از تداخل شرکت های حمل و نقل داخلی و بین المللی جلوگیری میشود ولی کامیونها هم میتوانند بار ترانزیت را حمل کنند ودر همان لحظه در پایانه هم نوبت داشته باشند.؟؟
    3-نصب و راه اندازی سامانه سپهتنش که شین آخر یعنی شرکت حمل و نقل .به طوری یک دوربین بر روی کارمندان ثبت بارنامه نصب شود تا اگر بارنامه خلافی صادر کردنند یا کمیسون اضافه ای دریافت کردنند سامانه آن را ثبت کند و شرکت حمل و نقل جریمه شودو دوستانمان در شرکتهای حمل ونقل بتوانند در کنار خانواده خود باشند.

    کسانی که مدام با افتخار از نوبت پیامکی صحبت میکنید آیا حاضرید این موارد را برای شرکتهای حمل و نقل راه اندازی کنید؟؟؟


    در مرحله آخر روی کلامم با همکارانم است
    1-فیگور انسانهای دلسوز و کار بلد را که سالهای زیاد برای رانندگان زحمت کشیده اند را به خود نگیرید .خداوکیلی اصلا بهتون نمیاد.
    2- نوشته ها و ذهن افراد که در شبکه های مجازی فعالیت میکنند را به نام خود ثبت نکنید. این حمل و نقل توان هزینه دادن برای معروف شدن شما را ندارد ، باشد که رستگار شوید