| کد خبر: 163408 |

لطفی تاکید کرد:

حاشیه نشینی ۳۰ درصد جمعیت کلانشهرها/ شیوع جرائم ۳۰ گانه در مناطق حاشیه نشین

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اینکه ۳۰ درصد جمعیت کلانشهرها حاشیه نشین هستند، گفت: متاسفانه شاهد شیوع جرائم ۳۰ گانه در مناطق حاشیه نشین هستیم.

تین نیوز
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اینکه ۳۰ درصد جمعیت کلانشهرها حاشیه نشین هستند، گفت: متاسفانه شاهد شیوع جرائم ۳۰ گانه در مناطق حاشیه نشین هستیم.
 
به گزارش خانه ملت، لطفی،  با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کلانشهرها ح هستند، حاشیه نشین گفت: مهمترین دلیل شیوع حاشیه نشینی بی توجهی دولت ها به تامین امکانات رفاهی در روستاها و همچنین ساختار این مناطق است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه برای ساماندهی روستاها گام های جدی برداشته نشده است، افزود: حاشیه نشینی نتیجه بی توجهی به اقتصاد روستایی است؛ متاسفانه عدم توجه به تامین امکانات رفاهی برای روستاها و جاذبه های کاذب شهرها باعث شده روستاییان به دلیل بیکاری از سر اجبار و برای تامین معیشت به مهاجرت روی آورده و به دلیل عدم درآمد و اقتصاد کافی در حاشیه شهرها ساکن شوند.

وی ادامه داد: تناقضات فرهنگی در حاشیه شهرها باعث شده حاشیه نشینان نتوانند از انسجام فرهنگی مناسب برخودار شوند بنابراین بیکاری و تناقضات فرهنگی باعث شده شاهد افزایش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین باشیم.  

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برنامه نویسی برای آسیب های اجتماعی هیچ دردی از آسیب ها رفع نمی کند بلکه برای مدیریت و کنترل آنها باید بودجه لازم اختصاص داده شود، تصریح کرد: تا زمانی که بودجه متناسب با برنامه های کلان مانند برنامه ششم تامین نشود تحقق آن به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

لطفی افزود: متاسفانه با توجه به محدودیت مالی دولت برای پیشگیری از آسیب هایی مانند حاشیه نشینی نمی توان انتظار داشت کاهش سالانه 10 درصد جمعیت حاشیه نشین در طول سال های برنامه تحقق یابد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای دهم، با انتقاد از اینکه کنترل آسیب های اجتماعی به دلیل نبود متولی مشخص به هیچ وجه امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دستگاه ها در حوزه آسیب های اجتماعی موازی کاری می کنند بنابراین در این حوزه نتوانستیم به اهداف مد نظر مقام معظم رهبری برسیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه  اغلب جرائم 30 گانه در مناطق حاشیه نشین رخ می دهد، گفت: در این مناطق شاهد شیوع آسیب هایی مانند سرقت، اعتیاد، طلاق، زورگیری، باج گیری، کارتن خوابی و سایر هستیم که دلیل عمده این آسیب ها بی توجهی به روستاها و مهاجرت بی رویه روستاییان و همچنین ایجاد شهرک های صنعتی غیرکارشناسی شده در شهرهای بزرگ است؛ نیاز است برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان نسبت به احداث کارخانجات و شهرک های صنعتی در روستاها اقدام کرد تا معیشت و اشتغال روستاییان تحقق یابد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.