| کد خبر: 52004 |

اراک از اعتبارات مصوب ملی برای استقرار تأسیسات قطار شهری برخوردار می‌شود

تین نیوز | معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح قطار سبک شهری کلانشهر اراک پس از تکمیل مراحل عملیات مکان‌سنجی، ساخت و استقرار تأسیسات آن انجام می‌شود که در این راستا اعتبارات مصوب ملی به آن اختصاص یافته است.
 
مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در نشست کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به مطالبات مردمی درباره راه‌اندازی قطارشهری در اراک اظهار داشت: با پیگیری‌های مقیمی استاندار سابق و به استناد آلوده بودن هوای شهر اراک و نیاز به مترو به‌عنوان کاربردی‌ترین سامانه حمل‌و نقل عمومی، طرح قطار شهری اراک در تاریخ 12 شهریور 93 به تصویب هیئت دولت رسید.
 
وی افزود: طرح قطار سبک شهری به سبب بالا بودن میزان آلایندگی ناشی از شرکت‌های صنعتی با وجود 700 هزار جمعیت مصوب شد و اعتبارات مصوب ملی برای استقرار تأسیسات مترو برخوردار شد.
 
معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: اگر چه طرح قطار شهری از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور لغو شد اما در اوایل اردیبهشت‌ماه امسال در نشست شورای عالی ترافیک کشور مورد موافقت قرار گرفت و با تلاش استانداری مرکزی و همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست این طرح برای بار دوم مورد تائید اعضاء شورا قرار گرفت.
 
زندیه‌وکیلی با اشاره به تصویب این طرح گفت: تصویب طرح قطار شهری برای کلانشهر اراک در هیئت دولت حاکی از آن است که این طرح با اعتبارات ملی در یک مقطع زمانی مشخص اجرایی می‌شود و در این راستا برای انجام عملیات مکان سنجی در اختیار مشاوران خبره شهرسازی و معماری کشور قرار گرفته است.
 
وی افزود: پس از گذراندن مراحل کارشناسی شده بلافاصله عملیات ساخت و استقرار تأسیسات آن انجام می‌شود تا این مطالبه مردمی در اراک محقق شود و شاهد کاهش میزان آلاینده‌های این شهر باشیم.
 
معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: طرح جامع کلانشهر اراک نیز از سال گذشته در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار گرفته و تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت مطالعاتی داشته و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح تا پایان شهریورماه تکمیل و برای دریافت تأئیدیه نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع می‌شود.
 
زندیه‌وکیلی با اشاره به ویژگی‌های طرح جامع کلانشهر اراک گفت: این طرح می‌بایست تا افق 1405 به اتمام رسد و تمامی زمین‌های بلااستفاده این شهر مسکونی می‌شوند.
 
وی افزود: جمعیت این کلانشهر در 4 هزار هکتار ساکن هستند که براساس این طرح جامع جمعیت کلانشهر اراک در کانون عرصه 6 هزار و 200 هکتار زمین مستقر می‌شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.