| کد خبر: 11756 |

◄ اخبار ریلی و مترو در هفته گذشته / از امضای تفاهم نامه ریلی بین ایران و افغانستان تا تصویب لایحه اصلاحات در راه‌آهن فرانسه

تین نیوز | امضای تفاهم نامه ریلی بین ایران و افغانستان ، تصویب لایحه اصلاحات در راه‌آهن فرانسه علیرغم اعتصاب ۱۴ روزه کارکنان و پیشرفت 40 درصدی متروی ورامین - تهران برخی از مهم ترین اخبار حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته محسوب می شوند.

 امضای تفاهم نامه ریلی بین ایران و افغانستان/ آموزش و توسعه خطوط ریلی افغانستان از سوی راه آهن ایران
مدير عامل راه آهن جمهوری اسلامي ايران با رئيس راه آهن كشور افغانستان به منظور گسترش تعامل در حوزه حمل و نقل ریلی و ترانزیت در خصوص آموزش های ريلی و اعزام كارشناس و مشاور به افغانستان تفاهم نامه امضا كردند.
 
تصویب لایحه اصلاحات در راه‌آهن فرانسه علیرغم اعتصاب ۱۴ روزه کارکنان
لایحه ایجاد اصلاحات در راه‌آهن فرانسه علیرغم اعتصاب ۱۴ روزه کارکنان این بخش،  در مجمع ملی این کشور به تصویب رسید که تصویب آن احتمالا منجر به ادامه اعتصاب‌ها خواهد شد.

مجمع ملی فرانسه  با 355 رأی موافق، 168 رأی مخالف و 27 رأی ممتنع، لایحه اصلاح وضع راه‌آهن این کشور را تصویب کرد.

پیشرفت 40 درصدی متروی ورامین - تهران/ زیرزمینی شدن مترو باعث افزایش 6 برابری هزینه ها می شود
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: شرکت مترو پذیرفته که اگر مصلحت شهر ورامین در رد شدن خط مترو از زیرزمین است، آن را انجام دهد اما اگر این اتفاق بیافتد احداث این پروژه از نظر زمانی 5 برابر و از نظر هزینه ای 6 برابر خواهد شد.

جابجایی 70 میلیون مسافر از طریق حمل و نقل ریلی با اجرای طرح جامع حمل و نقل

مشاور فنی طرح جامع حمل و نقل گفت: در بخش مسافر، پیش بینی ها به این صورت است که در بخش ریلی در سناریوی سوم این طرح جامع که همراه با توسعه است به 70 میلیون مسافر در سال می توانیم برسیم.

چهار کشته در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در هند
 مقامات محلی هند اعلام کردند در حادثه خروج یک قطار سریع السیر مسافربری از ریل در شرق این کشور ، دست کم چهار نفر کشته شدند.این مقامات احتمال خرابکاری را در این حادثه که  نزدیک چهاپرا واقع در فاصله 75 کیلومتری بیهار پتانا روی داد و منجر به واژگونی 11 واگن این قطار شد ، بعید ندانستند.

فناوری بومی قطار پرسرعت کره جنوبی
 
رئیس دانشکده مهندسی راه آهن رایزنی‌های این دانشکده را  در خصوص قطارهای پر سرعت با ترکیه، آکادمیک و علمی عنوان کرد و گفت: کره جنوبی دارای فناوری بومی قطار پر سرعت است و تصمیم وزارت راه، مبنی بر مذاکرات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با یک شرکت کره ای جهت ساخت و توسعه قطارهای پرسرعت یک انتخاب برتر است. 
 
تکذیب آتش سوزی قطار حادثه قطار سریع السیر یزد- تهران 
 در پی انتشار خبر آتش گرفتن قطار یزد - تهران،  روابط عمومی این اداره کل، این موضوع را تکذیب کرد و اظهار داشت: روغن داخل اگزوز یکی از واگن های قطارسریع السیر یزد - تهران، تنها موجب تاخیر 10 دقیقه ای قطار شد و آتش گرفتن قطار به هیچ عنوان صحت ندارد.

مشخص نبودن متولی اجرای پروژه قطار پرسرعت مشابه KTX 
 معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت گفت: علی‌رغم مذاکره مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با طرف کره‌ای، متولی اجرای پروژه قطار پرسرعت مشابه KTX در ایران، مشخص نیست.
 
بازدید مدیرعامل راه آهن از ایستگاه راه آهن تهران
مدیرعامل راه آهن،  از اداره کل راه آهن تهران بازدید کرد. دراین بازدید پورسیدآقایی ضمن حضور در محل اجرای عملیات بازسازی بلاك های ری- بهرام و بهرام- ورامین، از سایت راه آهن تهران نیز بازدید کرد. 

ثبت ركورد بالاترین میزان لاینینگ در خط 3 مترو برای اولین بار در کشور
 مدیرعامل شرکت مترو تهران از ثبت ركورد بالاترین میزان بتن ریزی اصلی دیواره تونل(لاینینگ) در  بخش شمالی خط سه مترو و برای اولین بار در طول تاریخ ساخت مترو در كشور خبر داد. 

بیمه شدن متروی تهران
بیمه ‌آسیا در اطلاعیه‌ای با اشاره به پوشش بیمه‌ای کامل شرکت متروی تهران، اعلام کرد: متروی تهران برای مدت یک سال تحت پوشش بیمه ‌های آتش ‌سوزی، درمان، اتومبیل، مسئولیت، باربری و مهندسی بیمه‌ آسیا قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.