| کد خبر: 262221 |

مدیرکل راهداری قم:

تشدید برخورد با ناوگان باری فاقد بارنامه در قم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم با تأکید بر تشدید برخورد با متجاوزین به حرایم راه و ناوگان باری فاقد بارنامه دراستان قم گفت: برخورد جدی با متجاوزان به حریم راه ها منوط به همراهی و پشتیبانی نیروی انتظامی است.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم با تأکید بر تشدید برخورد با متجاوزین به حرایم راه و ناوگان باری فاقد بارنامه دراستان قم گفت: برخورد جدی با متجاوزان به حریم راه ها منوط به همراهی و پشتیبانی نیروی انتظامی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد پورتیموری روز پنجشنبه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم صیانت از راه ها و حرایم آن ها و برخورد با قانون گریزان حوزه حمل ونقل عمومی جاده ای را منوط به همراهی و پشتیبانی نیروی انتظامی دانست.

وی اظهار کرد: گستره مسئولیت ها و فعالیت های متنوع راهداری و حمل ونقل جاده ای، پاره ای چالش ها را درپی داشته که جهت رفع و عبور از آن ها، ضمن درک متقابل، حمایت و همراهی بی دریغ دیگر دستگاه ها بویژه نیروی انتظامی، ضروری است.

پور تیموری افزود: گاهی شاهد تصویب قوانین و تخصیص اعتباراتی هستیم که متناسب با وضعیت راه، ترافیک محور، حمل ونقل عمومی، موقعیت جغرافیایی، اجتماعی وغیره استان ها صورت نمی گیرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با یادآوری این مهم که از مجموع ۳۳ نقطه مستعد حادثه احصا شده طی سال گذشته، ۲۳ نقطه آن مرتفع شده است، گفت: ماموریت اصلی راهداری و حمل ونقل جاده ای، تأمین ایمنی راه ها، کاهش حوادث، تسهیل سفرهای برونشهری است که دراین راستا با اجرای طرح هایی درقالب طرح راه بخشنده، نسبت به کاهش شدت خسارات وارده (درصورت خطای انسانی و یا نقص فنی خودرو)، به طور مستمر اقدام می شود.

وی ارتقا سامانه های نظارت و پایش جاده ای را درزمره اولویت های اداره کل متبوع برشمرد و تصریح کرد: با توجه به نقش مؤثر ملزومات ایمنی و تجهیزات جاده ای در هدایت ترافیک و کاهش حوادث محتمله از سویی و گرانی این اقلام از سویی دیگر، اتخاذ سازوکاری ویژه جهت صیانت و جلوگیری از سرقت و تخریب آن ها ضروریست.

نیروی انتظامی و راهداری و حمل ونقل جاده ای مکمل یکدیگرند

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار به ارتباط و همکاری مستمر نیروی انتظامی و راهداری و حمل ونقل جاده ای اشاره کرد و گفت: بی تردید این دودستگاه خدمتگزار، مکمل یکدیگرند.

سردار محمدرضا میرحیدری، خدمت به زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل البیت را توفیق دانست و تأکید کرد: زیرساخت های جاده ای درقم پاسخگوی نیاز استان درحوزه راه و حمل ونقل جاده ای نیست.

وی ضمن یادآوری مجدد بر ضرورت همراهی و تعامل هرچه بهتر نیروی انتظامی و راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطر نشان کرد: استان قم درجمیع سطوح اجتماعی، جغرافیایی، فرهنگی، سیاسی و غیره با دیگر استان ها قابل مقایسه نیست و باید متناسب با موقعیت آن نسبت به ارتقا زیرساخت ها اقدام کرد.

وی تبادل اطلاعات و داده های سامانه های نظارت جاده ای را امری بایسته خواند و گفت: ارتقا کمی و کیفی سامانه های نظارت و پایش جاده ای به طور جدی پی گیری شود.

میرحیدری، عوارضی آزادراه قم- تهران را گلوگاهی مناسب جهت استقرار عوامل انتظامی و پلیس راه دانست و تصریح کرد: ساختار این عوارضی مهم حفظ و نسبت به ساماندهی و بهسازی آن به گونه ای که مناسب ورودی شهر مقدس قم باشد اقدام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهندس مملکت 1 0

    تمام این دست آوردها مرهون زحمات انجمن صنفی جدید هست ک در قم تشکیل شده و آقای گلبان زحمات اون رو متقبل شدند...