سیاست های کاهش سرعت خودروها در شهرها
یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: سیاست های متنوعی در راستای کاهش سرعت اتومبیل ها در شهرها تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.
یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: سیاست های متنوعی در راستای کاهش سرعت اتومبیل ها در شهرها تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.
به گزارش تین نیوز ، فرزاد مؤمنی اظهار کرد: مفهوم سرعت ۳۰ در شهرها به منظور توجه ویژه به عابر پیاده یا تفکر توسعه شهر بر مبنای پیاده مداری مطرح شده است.
وی افزود: سیاست های متنوعی در راستای کاهش سرعت اتومبیل ها تا سر حد ۳۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد.
این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: مدیران و سیاست گذاران طراحی شهری تلاش دارند با خارج کردن مسیر حرکت اتومبیل از حالت مستقیم به مارپیچ سرعت تردد خودروها را کاهش دهند.
مؤمنی اضافه کرد: کاهش عرض حرکت سواره، افزایش عرض پیاده روها و تغییر مصالح کف خیابان نیز بر کاهش سرعت خودروهای شهری مؤثر است.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از روش هایی که در بسیاری از معابر درون شهری و برون شهری از آن استفاده می شود، ایجاد سرعت گیر است، این روش به صورت شش نقطه ای و در مقطع خاصی از مسیر، حرکت سواره را کند می کند.
این کارشناس ارشد شهرسازی تاکید کرد: لازم است به دلیل ترمزهای شدید اتومبیل ها و احتمال وارد آمدن خسارت به خودروها در مرحله نخست نصب سرعت گیرها به صورت تدریجی در فواصل ۱۰۰ و ۲۰۰ متری قبل از مقطع خیابان مورد نظر انجام و تابلوهای هشدار نصب شود.
مؤمنی گفت: در کشورهای پیشرفته به جای استفاده از سرعت گیرهای ثابت از سرعت گیرهای متحرک به صورت پمپی استفاده می شود و در صورتی که سرعت خودروها بیشتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت باشد، سرعت گیر جلوی حرکت سریع خودرو را می گیرد.
وی افزود: چنانچه سرعت اتومبیل کمتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت باشد، سرعت گیر با سطح خیابان همسطح می شود و هیچ آسیبی به اتومبیل وارد نمی شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.