| کد خبر: 134400 |

◄ شهردار تهران باید به شهرسازی انسان‌محور و ریل‌پایه معتقد باشد

شهردار تهران باید به شهرسازی انسان محور و ریل پایه معتقد باشد و شهر را برای انسان‌ها بسازد نه برای خودروها.

تین نیوز

 اکنون و پس از اتمام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها، آن‌چه بیش از پیش مورد توجه محافل مختلف تخصصی به ویژه کارشناسان حوزه حمل‌ونقل قرار گرفته، انتخاب شهردار تهران است.

 

به گزارش تین‌نیوز، انجام نظرسنجی‌های متنوع، ارایه اسامی مختلف، گمانه‌زنی‌های گوناگون، پیشنهاد معیارهای مناسب و ... در مورد انتخاب شهردار تهران، همه و همه بیانگر اهمیت این انتخاب و تاثیری است که بر آینده شهر تهران دارد.

 

در این زمینه یکی از کاربران تین‌نیوز نیز نظر خود را در مورد ویژگی‌های شهردار تهران در پیامی به این شبکه خبری ارسال کرده است که در ادامه می خوانید.



این کاربر در پیام خود با تاکید بر این که نمی‌توان با رکود به‌جایی رسید، نوشته است: در این زمینه باید پروژه‌های مترو با قدرت جلو برود.
 

وی افزوده است: همچنین برای شهردار تهران توانایی مدیریت شهرسازی و مدرک و سوابق اجرایی موفق  لازم است.
 

به اعتقاد این کاربر شهردار تهران باید به شهرسازی انسان محور و ریل پایه معتقد باشد و شهر را برای انسان‌ها بسازد نه برای خودروها.

 

این کاربر همچنین معتقد است شهردار تهران باید پروژه‌های توجیه‌پذیر و کاربردی را اجرا کند و از اجرای پروژه‌های تبلیغاتی و فخر فروشانه مثل پل صدر و پلازا بپرهیزد.



به باور وی، شهردار تهران باید شایسته‌سالاری را اولویت سازمانی خود قرار دهد و با کوچک کردن شهرداری موجب کاهش هزینه‌ها و فساد شود.



این کاربر در بخش دیگری از پیام خود آورده است: نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی و کمک به ساخت‌وساز مجاز با طرح‌های تشویقی باید اولویت شهردار باشد.

 

به اعتقاد این کاربر برخوردهای قهری در بلندمدت کارساز نخواهد بود درحالی‌که راه حل‌های مسالمت‌آمیز مورد پذیرش مردم هست که باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد.


وی همچنین تاکید کرده است: شهردار تهران نباید درمورد تخلفات اغماض کند و این چنین نباشد که شخصی که یک طبقه تخلف کرده مجازات شود ولی برج‌سازی که 20 طبقه خلاف کرده است، تبرئه شود. این‌ها باعث تضاد اجتماعی و ازبین رفتن مشروعیت شهرداری نزد مردم می‌شود.


به گفته وی شهردار تهران باید سیاست حمایت رونق ساخت و ساز مسکن اقشار محروم در بافت فرسوده را مورد توجه قرار دهد و برای کسب درآمد، به درآمدهای پایدار مثل عوارض تکیه کند تا از وابستگی به تراکم فروشی کاسته شود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.