| کد خبر: 131386 |

مسئولین با عملکرد مطلوب موجب ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری شوند

تین نیوز

دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مسئولین با عملکرد مطلوب و نمایش کارآمدی نظام از یک طرف و با حسن امانت‌داری و پاسداری دقیق از آراء مردم موجب ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری شوند.

 

به گزارش ایسنا، محمدرضا غیرتی اظهار کرد: مردم مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و مقبولیت نظام نیز متکی به آرای عمومی انتخابات است.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مکانیسم اعمال حاکمیت و مشارکت سیاسی انتخابات است، افزود: در فرایند برگزاری انتخابات و تشکیل هیات‌های اجرایی و نظارت، مردم نقش پررنگی دارند و هشت نفر از اعضای هیات‌های اجرایی را معتمدین مردمی تشکیل می‌دهند. همچنین در هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها نیز از نیروهای با تجربه و متعهد برای نظارت بر برگزاری انتخابات استفاده می‌شود.

 

غیرتی گفت: به لحاظ تعیین سرنوشت، مردم نقش اساسی و بی‌بدیل دارند و تمام مسئولین نظام جمهوری اسلامی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند. انتخابات شوراها فراگیرترین و گسترده‌ترین نوع انتخابات است که مردم آثار انتخابات خود را به صورت ملموس از نزدیک مشاهده می‌کنند.

 

دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: مسئولین با عملکرد مطلوب و نمایش کارآمدی نظام از یک طرف و با حسن امانت‌داری و پاسداری دقیق از آراء مردم موجب ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری می‌شوند.

 

غیرتی با اشاره به اینکه دو معیار کلی مورد نیاز برای هر امری داشتن تعهد و تخصص است، تصریح کرد: فردی که می‌خواهد مورد اعتماد مردم قرار گیرد باید متعهد به اصول اخلاقی و دینی باشد و رأی مردم را به مثابه امانتی بداند که باید از آن پاسداری کرده و تمام تلاش خود را صرف خدمت به مردم و عمران و آبادانی و ارتقای جامعه کند. همچنین باید از تخصص و تجربه کافی برای پذیرش مسئولیت مورد نظر برخوردار باشد تا با اتخاذ راهکارهای دقیق، عملی و اجتناب از آزمون و خطا بتواند ارزنده‌ترین خدمات را به جامعه خویش ارائه کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.