| کد خبر: 258913 |

◄ افتتاح اتوبان اصفهان شیراز به شرط اتمام ساخت 3 گلوگاه اصلی

قطعات شش گانه اتوبان اصفهان شیراز پیشرفت قابل توجهی( از 68 تا 98 درصد) دارند اما این افتتاح اتوبان مشروط به ساخت و تکمیل ورودی ها و خروجی های لازم برای این آزادراه است.

تین نیوز

قطعات شش گانه اتوبان اصفهان شیراز پیشرفت قابل توجهی( از 68 تا 98 درصد) دارند اما این افتتاح اتوبان مشروط به ساخت و تکمیل ورودی ها و خروجی های لازم برای این آزادراه است.

به گزارش، آزادراه استراتژیک اصفهان به شیراز تا کمتر از 2 ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید. این وعده ای است که مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله خادمی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه حمل و نقل داده است.

مسئولان منطقه ای استان فارس از جمله محمد هادی ایمانیه ، استاندار این استان نیز به شدت امور افتتاح اتوبان اصفهان شیراز را پیگیری می کند تا از یک سو نام خود را برای شیرازی ها و سایر شهروندان استان جاودانه کند و از سوی دیگر توانمندی مدیریتی خود را در به پایان رساندن یک پروژه ملی به نمایش بگذارد.

نمایندگان استان فارس نیز با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس بر تکمیل و افتتاح هر چه سریع تر آزادراه اصفهان شیراز تاکید می ورزند چرا که افتتاح این اتوبان می تواند در آرای رای دهندگان در حوزه های انتخابیه آنها تاثیر گذار باشد.

بد نیست بدانید افتتاح اتوبان اصفهان شیراز مشروط به تکمیل برخی گلوگاه های کلیدی است که ورودی ها و خروجی های این آزادراه از آن جمله به شمار می رود.

بر اساس اظهارات جمشیدی – از مسئولان استانداری فارس - قطعات اول تا ششم آزاد راه شیراز اصفهان از شهرستان ایزد خواست شروع می شود و تا «تنگ خیاره» امتداد می یابد. وی در مورد گلوگاه های ورودی و خروجی این اتوبان گفته است:  برای دسترسی به این اتوبان نیز سه ورودی از شهر شیراز در نظر گرفته شده تا بهره برداران به توانند از این مناطق وارد این محور شوند.

همچنین برای خروج رانندگان عبوری از این اتوبان نیز مقرر شده تا اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تعریض جاده در منطقه «لپویی» اقدام کند تا در ورودی کلان شهر شیراز مشکلات ترافیکی حاد ایجاد نشود.

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس نیز درباره گلوگاه های اتوبان اصفهان شیراز گفته است: در صورتی که ورودی و خروجی شهر شیراز ساماندهی شود می‌توان با ترک تشریفات قطعه هشت این آزاد راه را نیز عملیاتی کرد تا سه مسیر ورودی به آزاد راه شیراز - اصفهان در کلان شهر شیراز وجود داشته باشد.

ضمنا به گفته وی چنانچه عملیات اجرایی قطعه هشت این اتوبان آغاز شود می ‌توان از بزرگراه «حسینی الهاشمی» شیراز به صورت مستقیم وارد این آزادراه شد.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.