| کد خبر: 254955 |

◄ خیرالله خادمی؛ مردی برای همه دولت ها یا سلطان راهسازی؟

خیرالله خادمی را نخستین بار احمد صادقی معاون نیکزاد در دولت محمود احمدی نژاد از معاونت عمرانی استانداری خوزستان به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به تهران آورد. خادمی پله های ترقی را از شهرداری اندیمشک آغاز کرد و سپس مدیر کلی راه و ترابری خوزستان را بیش از ۶ سال برعهده داشت.

تین نیوز

خیرالله خادمی را نخستین بار احمد صادقی معاون نیکزاد در دولت محمود احمدی نژاد از معاونت عمرانی استانداری خوزستان به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به تهران آورد. خادمی پله های ترقی را از شهرداری اندیمشک آغاز کرد و سپس مدیر کلی راه و ترابری خوزستان را بیش از ۶ سال برعهده داشت.

به نظر می رسد که طولانی بودن حضور خادمی در مسئولیت ها نیز از اداره کل راه و ترابری خوزستان آغاز شده باشد. خادمی در مسئولیت هیئت مدیره شرکت ساخت که معمولا دو و نهایتا چهار سال برای بسیاری از اعضای آن بوده، است بیش از 6 سال عضویت خود را حفظ کرد.

 

بیشتر بخوانید:

در حاشیه یادداشتِ « خیرالله خادمی، مردی برای همه دولت ها یا سلطان راهسازی »

 

وی در سال ۱۳۹۵ پس از علی نورزاد که در سال ۹۲ به مدیرعاملی شرکت ساخت منصوب شده بود، از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی به عنوان مدیرعامل شرکت ساخت منصوب شد و انتصاب وی در دوره وزارت مرحوم قاسمی تمدید شد و هم اکنون بیش از ۶ سال است سکاندار مهمترین نهاد ساخت و ساز عمرانی کشور است.

به باور بسیاری از کارشناسان راه و شهرسازی در ماندگاری و تداوم مسئولیت خادمی لابی قدرتمند نمایندگان خوزستان و به خصوص نمایندگان لر تبار اندیمشک و ایذه که مهمترین کمیسیون اقتصادی مجلس یعنی کمیسیون انرژی مجلس را در اختیار داشته و دارند نقش اساسی و عمده ای دارد.

در رازهای ماندگاری خادمی در مدیریت ساخت و ساز راه ها و راه آهن همین بس که وقتی میعاد صالحی توانست مسئولیت بخش هایی از ساخت شبکه راه آهن کشور را از رستم قاسمی دریافت کند هیچ گونه واکنشی را از سوی خادمی مشاده نکردیم، که این امر شایعاتی را در خصوص موجودیت و انحلال شرکت ساخت در بین کارمندان شرکت ساخت و متخصصان ذیربط در پی داشت.

برای بررسی عملکرد خادمی شاخصه مهم آن میزان ساخت و ساز حوزه راه سازی و راه آهن است که متاسفانه در عملکرد ایشان از سرعت ساخت نشانی نیست و پروژه های راهسازی بر اساس آمار خود وزارت راه و شهرسازی از رشد بالایی برخوردار نیست و ساخت سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر راه آهن، یعنی یک پنجم پیش بینی برنامه، شاهدی بر حرکت لاک پشتی در امور ساخت و ساز است و نشانی از جهشی که مد نظر دولت باشد دیده نمی شود و همچنان شاهد ماندگاری پروژه هایی چون خط آهن زاهدان به چابهار و خطوط و آزادراه های استان های غربی کشور هستیم.

 راز ماندگاری خادمی هرچه باشد به نظر می رسد مدیریت بیش از ۶.۵ ساله او در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دولت رئیسی به پایان برسد و سکان شرکت ساخت در اختیار یکی از جوانان جویای نام حامی دولت قرار گیرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 6 10

    باسلام
    آقای خادمی در در دولت اقای روحانی هم به آقای آخوندی تحمیل شد وآقای آخوندی برای فرار از استیضاح خود مجبور شده نظر نمایندگان خوزستان را برای بکار گیری ایشان به عنوان معاون خود بپذیرد همانطور که آقای آخوندی برای فرار از استیضاح خود در سانحه هفتخوان آقای دکتر آقایی را فدا کردندآقای خادمی شاید بهترین نباشند که قطعا نیستند اما در مقایسه با مدیران دولت آقای رییسی بهتر استند مشکل شرکت ساخت وتوسعه آقای آخوندی نیست بلکه مشکل نبود نیرو های متخصص وخوب است که همه فراری شدنده اند ماندد شرکت راه اهن به نظر می رسد در شرایط فعلی همین ایشان باشند بهتر است چون حداقل حمایت بخشی از مجلس را دارند همین حمایت را آقای دکتر صالحی در راه آهن ندارند و شرایط هم بدتر است زیر بناهای این کشور رو به نابودی است و ما در این کشور تنها به دنبال سلطان های کاغذی هستیم در حالی که سلطان های واقعی را از دست داده ایم کلا مملکت از شایسته سالاری به رفیق سالاری وحزب سالاری و جدیدا به احمق سالاری متاسفانه روی آورده ونتیجه این می شود که خودروی 20 ملیونی میشود 500 ملیون در راه آهن ساخت وساز ونگهداری نداریم اما هر روز رکورد می زنیم بدون اعلام آمار راه آهنی که باید سه ساله ساخته شود را سی ساله می سازم تازه زمان افتتاح پز می دهیم که فلان کردیم واز همه بدتر هیچ روزی برای حقوق کارمکندان وکارگران قصه نمیخوریم وعملا می گوئیم شرکت های خصوصی غلط کرده اند که پیمانکار شده اند ارز جیبشان پول کارگر را بدهند که ما برویم و پز بدهیم که فلان کار را تمام کرده ایم اینگونه می شود که در ایام نوروز به اندازه یک جنگ کشته جاده ای داریم و هنوز قطارهای ما با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند وعربستانی که تا 10 سال پیش راه اهنی نداشت میشود قطب ریلی منطقه چرا که اصرار داریم بی سوادان مدیر باشند خبرنگار مدیر عامل شرکت فنی بشود شاگرد اول کنکور سهمیه ای را تبلیغ کنیم تا مدیر عامل راه آهن کنیم واصرار داریم که بهترین است حتی اگر تمام راه آهن را نابود کند خادمی بهترین است حتی اگر همه پروژه را بخواباند و....

  • ناشناس 10 15

    خادمی علاوه بر لابی سنگین نمایندگان، در دولت جدید از حمایت مخبر دزفولی هم برخوردار شده.. خدا به داد این مردم برسه فقط با این دولت و مجلس

    • ناشناس 2 5

      دولت و مجلس قبلی اشغالتر

    • ارشام 7 10

      من سالها با اقای خادمی کار کردم و بنظرم ایشون یکی از بهترین کسانی هستند که میتونن واسه راهسازی کشور مفید باشند..

  • ناشناس 7 5

    با سلام بنظر این حقیر وجدان و عقل حکم میکنه که افراد رو براساس عملکردشان بسنجیم نه طیف فکری، جناح سیاسی و منفعت شخصی خودمون. قطعا دکتر خادمی مثل هر مدیر دیگه ای هم نقاط ضعف داره هم نقاط قوت. اما اینکه بیاییم بدون نگاه به نقاط قوت ایشون یکسری مطالب و برچسب‌هایی که بعضا غیرواقعی هستن به ایشون بزنیم بدور از انصاف و انسانیت و اخلاق و آیین مسلمانیست البته اگه به این موضوعات پایبند باشیم. در این مطلب منفی چند تناقض وجود داره و چند تهمت. اینکه ایشون در دولت‌های مختلف بر سرکار بودن و در دوره های مختلف مجلس هم مورد حمایت بودن نشان دهنده کارآمدی و غیرجناحی بودن ایشونه. با وزرای مختلفی مثل نیکزاد، آخوندی، اسلامی، قاسمی و بذرپاش کار کردن که هر کدام از جناح و طرز تفکر و برنامه متفاوتی هستن نشان قوت و توانایی ایشون بوده. در خصوص درخواست آقای صالحی مبنی بر واگذاری ساخت راه آهن به شرکت راه آهن، به نظر من سکوت معنا دار ایشون بسیار عاقلانه بود و شرکت ساخت رو از بازی در زمین صالحی کنار کشوند. در خصوص کاهش سرعت ساخت در پروژه های عمرانی کافیه به اعتبارات تخصیصی، میزان تورم سالانه و آمار عملکردی شرکت ساخت در دوره مسوولیت ایشون دقت کافی و وافی بشه. اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی، پیشرفت در ساخت آزادراه‌های تهران شمال، کمربندی جنوب تهران، اراک خرم آباد و .... در دوره ایشون بوده. یکی از مزیت‌های خادمی که زبانزد همکارانش هست اینه که ثبات مجموعه رو حفظ کرده و اکثریت بدنه مدیریتی شرکت ساخت از خود شرکت انتخاب شده. همچنین حمایتهای شرکتهای راهسازی و مهندسین مشاور از ایشون یکی دیگه از نقاط قوتشون هست. بنظرم حفظ و ادامه کار ایشون هم به صلاح شرکت ساخت و هم به نفع وزارت راه و هم به مصلحت پیشرفت کشوره و نگارش مطالب مغرضانه ایی مثل این مطلب خللی در تصمیم گیریهای کلان نخواهد داشت.

  • ناشناس 8 6

    پر واضحه مطلب کاملا خلاف واقع و از سر ناراحتی نوشته شده. بد نیست نگارنده آنقدر عدوت و دشمنی خودش رو با ایشون های لایت نمی‌کرد و واسه تخریب ایشون خودش رو به در و دیوار نمیکوبید🤣🤣🤣

  • ناشناس 8 5

    سلام
    هر وقت سایت رو باز میکنیم این مطلب میاد:
    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.
    ولی این خبر با این ادعا مغایرت داره!!! قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو!!!!!

  • ناشناس 9 8

    با سلام
    در خصوص خبر دکتر خادمی
    لازم دانستم به عنوان یکی از کارشناسان زیر مجموعه شرکت ساخت توجه مخاطبین محترم را به چند نکته جلب نمایم:
    ۱- قطعا‌ یکی از دلایل طولانی شدن زمان مدیریت جناب دکتر خادمی تعهد، سلامت و تخصص ایشان در امور ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور هست که علی رغم تغییرات مدیریتی در دولتهای قبلی تا کنون ایشان در شرکت ساخت ماندگار شدن، بدون شک اگر تلاشها و زحمات و دلسوزیهای ایشان نبودبه ثمر رساندن ‌پروژه های متعدد تحت امر میسر نمیشد، کما اینکه شاهد هستیم که روند رو به رشد و چشمگیری از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های راه سازی متعددی در زمان مدیریت ایشان هستیم.
    ۲- جناب دکتر خادمی با مدرک دکترای عمران هم آکادمیک و هم اجرایی بسیار مسلط و مشرف به تمام پروژه ها هستن و این مهم نیز بر کسی پوشیده نیست.
    حال اگر مدیری دلسوز، اجرایی و ولایی مشغول انجام تکلیف هست بهتر نیست به جای تخریب مورد تشویق و تمجید قرار بگیرد!؟
    همه میدانیم که کارنامه دکتر خادمی بسیار درخشان و چشمگیر است
    یا علی مدد

  • محمد 4 7

    حتما روحانی برای این شغل هنوز پیدا نکردهاند

  • ناشناس 9 9

    باسلام. دكتر خادمي نياز به تعريف و تمجيد ندارند. عملكرد ايشان مشخص است. مديريت صحيح بيش از 200 طرح عمراني در سطح كشور با شرايط اقتصادي فعلي كشور كار هر مديري نيست جز يك مدير باتجربه و باسواد علمي و فني مانند دكتر خادمي

  • سعید 8 6

    سلام. امثال این حضرات مدیران تحول و سرعت و مدیران پروژه نیستند. اینها عوامل هزینه کردن بودجه دولتی هستند در پروژه های عمرانی. اگر پول برسد تکانی میخورند ، فقط در حد خرج کردن آن پول. وقتی پول تمام شد می نشینند در آفتاب تا بودجه بعدی برسد.

    • ناشناس 3 6

      اتفاقا در سال 1401 علاوه بر بودجه تخصیصی شرکت ساخت توانست با همراهی بانکها حدود 2 هزار میلیارد تومن از محل تسهیلات بانکی برای تامین هزینه های پروژه ها جذب نماید که رکوردی بی سابقه از این لحاظ بوده

  • Saeid.gh 19 6

    با سلام و عرض ادب
    حدود یک سال میشه که تین نیوز را دنبال میکنم و بسیار برام عجیبه این که همچنین مقاله ای بی اساس را منتشر کنه، کافیه مقداری تحقیق در خصوص رزومه دکتر خادمی در سنوات گذشته انجام بدید که از دستاوردهای مجموعه تحت مدیریت ایشان آگاهی پیدا کنیم، مدیر فنی سد کرخه که یک ابرسازه و بزرگترین سد خاکی خاور میانه می باشد، چهار سال به عنوان مدیرکل نمونه در کشور در زمان تصدی در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با وجود مشکلات بسیار زیاد، شروع به ساخت پروژه های بزرگ در زمان تصدی در معاونت عمرانی استانداری خوزستان و مهمترین زمان مدیریت ایشان در دهه نود که سختترین تحریم ها به ایران تحمیل و کشور در بدترین شرایط اقتصادی قرار داشت، در شرکت ساخت به عنوان معاون ساخت راهها و مدیر عامل را شاهد بودیم، که گزارش های مربوطه نتایج بسیار قابل قبولی را با توجه به نبود اعتبار نشان میدهند، شرکت ساخت یکی از ارگانهای تخصصی در ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور است که قطعا کسانی که به صورت مستقیم در پروژه های درگیر هستند سختی شرایط و پیشبرد پروژه با اعتبار کم را درک خواهند کرد، به مراتب شاهد حمایت انجمن راهسازی و مشاورین از ایشان به دلیل داشتن تعامل و تعهد قابل قبول بوده ایم، از جمله خصوصیات ایشان میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛
    ۱- داشتن دانش، تخصص و تجربه لازم و بسیار در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل
    ۲- تعهد بسیار زیاد نسبت مسئولیت واگذار شده به ایشان
    ۳- استفاده از افراد مجموعه و کمترین تغییرات در رده مدیران زیرمجموعه در زمان تصدی
    ۴- عدم وابستگی به جریان خاص و تمرکز بر فعالیت کاری و فنی
    ۵- تعامل بسیار بالا با مجموعه تحت مدیریت ایشان و پیمانکاران و مشاورین
    ۶- بالابودن راندمان ساخت در زمان مدیریت ایشان با وجود کمبود اعتبار
    ۷- هوش و خلاقیت بسیار بالا در مدیریت کاری که قطعا افرادی که با ایشان کار کرده اند میتوانند صحه براین موضوع بگذارند
    ۸- صداقت در کار
    ۹- پاکدستی
    ۱۰- پشتکار و پیگیری زیاد پر کار
    ۱۱- عملگرا بود
    ۱۲-خوش قلب و بی ادعا
    و……
    لازم به ذکر است ایشا در زمان تغییر هر وزیر استعفا داده و همیشه به درخواست شخص وزیر به کارشان ادامه داده اند، انتقاد بسیار سازنده است ولی تهمت و افترا بسیار غیر اخلاقی و غیر منصفانه است
    یادمان نرود داشتن مسئولیت در پست های اینچنین که نیاز به پاسخگو به دولت ، مجلس و مردم بودن دارد در این شرایط بد اقتصادی و کمبود اعتبار بسیار سخت و نیاز به جسارت زیادی دارد.
    با تحلیلها و گزارش های اشتباه و تهمت زحمات افرادی که برای این مرز و بوم زحمت کشیدند از بین نبریم
    طوری رفتار نکنیم که دنیا و آخرتمان را بسوزانیم
    یا علی

    • قاسم پور 5 2

      کاملا درسته
      آقای دکتر خادمی نمونه یک مدیر با اخلاق، خلاق و پاکدشت می باشد

    • ناشناس 6 1

      بسیار عالی و جامع
      ای کاش بدانیم تفاوت نقد و تهمت را، بنده اعتقاد دارم خادمی نان قلبش پاکش را میخورد گذشته او تاییدی بر سخن من است

  • فرید 7 5


    اولا در خصوص جناب آقای دکتر خادمی دوستانی که با ایشون کار کردن در خصوص تعهد و تخصص و… کامل واقف هستن و نیازی به توضیح نیست.ایشون توی چند دولت با انواع جناح ماندگار بودن که فکر نکنم لابی گری مجلس اونم از یک استان بتونه جلوی ۲۰۰ نماینده دیگه‌ بگیره که نتونن دکتر خادمی رو عوض کنن.پس بازم یادآوری میکنم که رمز ماندگاری ایشون تعهد و تخصص خودشونه نه هر چیز بی اساسی که توی این خبر گفته شده.
    یه نکته دیگه ای که است این سایت و چند سایت مرتبط دیگه چندین باره با عناوین مختلف اقدام به شایعه پراکنی بی اساس در خصوص آقای دکتر کرده اند.پس اگر دنبال شخص خاصی هستین بهتره مستقیم ذکر کنید نه تخریب بی اساس شخصیتی کنید.
    در انتهای خبر هم نوشتین جوان حامی دولت سکان دار بشن.پس منظورتون اینه ایشون حامی دولت نیستن؟
    اگر نبودن ایشون توی پستشون ابقا نمیشدن.
    ایشون دلسوز،متعهد،حامی نظام و… هستن
    درضمن اگر ایشون دنبال پست و مقام بودن بعد فوت مهندس قاسمی پیشنهاد وزارت رو میپذیرفتن.
    در کل انشاالله به راه راست هدایت بشین یا حداقل راه راست به سمتتون کج بشه

  • hadis. Y 5 1

    با سلام
    لطفا نشر اکاذیب نکنید خوب هست که قبل از انتشار هر خبر در خصوص مدیران بخوبی از نحوه عملکردشون آگاه باشید
    هرفردی که در حوزه راه درحال فعالیت باشد کاملا واقف به این موضوع هست که با کمبود نقدینگی در این حوزه فعال نگه داشتن پروژه های عمرانی بالاخص راه بسیار کار دشواریست که با مدیریت صحیح و تخصص ایشان این مهم واقع شده است
    لذا خواهشا فرا جناحی و بر اساس عملکرد مدیران را قضاوت کنید
    و من الله توفیق

  • حمید 6 2

    با سلام
    این مقاله رامطالعه کردم به نظر می رسدنویسنده آن یک در صد هم بر اساس واقعیت اقدام به نشر آن نکرده است بنده ۶۵ سال سن وبازنشسته و ارتباطی هم با وزارت راه ندارم تمام دولتهای دوران انقلاب را دیده ام ،آقای دکتر خادم یکی از جهادگران صادق و سالم این مملکت است، ایشان دراین سالها که مملکت در سخت ترین وظالم ترین تحریم ها گرفتار بوده چند تا آزاد راه ساخته شده ودر بخش راه آهن آمارش موجود است.توجه نویسنده محترم را به این نکته جلب می کنم که اصلا در رابطه با آقای خادم اطلاعات ندارند و این مقاله شباحت با یک کپی پیس دارد. یعنی چه که فلان نماینده حمایت دارد مگر مدیران دیگر حمایت نشده اند و نمی شوند یا اینکه قوم گرایی مطرح می شود. ایران اقوام مختلفی دارد همه محترم هستند وهرکس خوب کار بکند محترم تر است. توجه شمارا به این نکته جلب میکنم وتاکید میکنم اول این مردجهادگر را بشناس که از کجا شروع کرده و تا کجا آن هم با توانایی خود یعنی تخصص و تعهد، از زندگی وخانواده کم گذاشته و دارد خدمت کل کشور میکند.ضمنا اگر دلسوزی که بنظر نمی رسد خیلی مدیر داریم در کل کشور که در جایگاه آن مدیریت قرار ندارند با تحقیق برو سراغشان و انتقاد کن نه آنهایی که دراندزحمت میکشند ؟؟؟.
    با تشکر یک بازنشسته جهاد کشاورزی

  • ناشناس 0 1

    آقای خادمی می‌گوید اولیت ما راه اهن ولی نود درصد حمل نقل توجاده است این آدم حرف وعمل چقدر فرق میکنه

  • کارشناس شرکت ساخت 1 1

    سلام علیکم ، آقای خیرالله(ناصر) خادمی با تشکیل حلقه ایی از قبیل
    شاپور پولادی ؛ سهراب امیریان ، وحید تشکری ، فقط و فقط به دنبال
    منافع شخصی خود هستند .

  • کارمند شرکت ساخت و توسعه 0 1

    با سلام و احترام ؛
    آقای خیرالله خادمی آرزوی مدیر عاملی شرکت آب و فاضلاب خوزستان می باشند .

  • رضا 1 2

    خیرالله خادمی دوره طولانی مدیریتش را مدیون فریدون حسنوند نماینده شناخته شده اندیمشک است از کارنامه ایشان یک مورد مثال بزنم قطعه آزادراه بندر امام تهران درمنطقه شمال خوزستان سالها است تعطیل شده چون با لابی واعمال نفوذ قصد دارند مسیری که قرار است از دزفول وشوشتر بگذرد با صرف هزینه های بسیارو طولانی تر کردن آن مسیر را تغییر داده واز شوش بگذرانند چرا؟چون روحیه قومیت گرای حسنوند وحامیانش از اینکه دزفول در مسیر آزاد راه باشد هراسان است و به همین دلیل بااینکه بخش مهمی از آن(کنار گذر دوکوهه تا دزفول)ساخته شده وبقیه مسیر میخ کوبی ونقشه کشی شده پروژه کامل تعطیل است ان شاالله بزودی با تغییر این مدیر قومیت گرا شاهد ساخت این آزادراه مهم باشیم

  • بهروز آذروند مغانلو 0 1

    باتوجه به عملکرد مناسب و خوب وزارت راه در دوره آقای دکتر روحانی میشود گفت که مسیر های خوبی در انتظار کشور خواهد بود

  • ناشناس 0 1

    من آدم سیاسی نیستم، ولی جملات آخر این متن خیلی جالبه
    «... و سکان شرکت ساخت در اختیار یکی از جوانان جویای نام حامی دولت قرار گیرد.»
    فقط اسم ایشان را اگر افشا می کردی، حق مطلب اداء می شد.