| کد خبر: 152091 |

با اتمام عملیات ریل‌گذاری نقده- ارومیه

ریل به شهر ارومیه رسید

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها: با اتمام آخرین بخش ریل‌گذرای راه‌آهن مراغه- ارومیه اتصال ریلی شهر ارومیه به شبکه حمل‌و‌نقل برقرار شد و هم‌اکنون عملیات تکمیلی خط در حال انجام است که به زودی به اتمام می‌رسد.

تین نیوز

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها: با اتمام آخرین بخش ریل‌گذرای راه‌آهن مراغه- ارومیه اتصال ریلی شهر ارومیه به شبکه حمل‌و‌نقل برقرار شد و هم‌اکنون عملیات تکمیلی خط در حال انجام است که به زودی به اتمام می‌رسد.

به تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جبارعلی ذاکری ضمن اعلام این خبر گفت:‌ راه‌آهن مراغه- ارومیه حدفاصل مراغه تا مهاباد در گذشته به بهره‌برداری رسیده است، عملیات ریل‌گذاری مهاباد تا نقده نیز در سال گذشته  تکمیل شد و هم‌اکنون شاهد اتمام عملیات ریل‌گذاری نقده تا ارومیه هستیم.

وی افزود: عملیات ریل‌گذاری از دو سمت در حال انجام بود و با اتمام ریل‌گذرای 364 متر باقیمانده در کیلومتر 162 محدوده پتروشیمی امکان اتصال شهر ارومیه به شبکه ریلی برقرار شد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از آغاز عملیات تکمیل خط در این محور خبر داد و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی دو ماه آینده عملیات تکمیلی خط نیز به اتمام می‌رسد.

ذاکری ریل‌گذاری در کشور را طی یکسال گذشته بی سابقه دانست و خاطرنشان کرد: در طول 14 سال گذشته متوسط ریل‌گذاری 174 کیلومتر در یکسال بوده است و تلاش کردیم این رقم را به 275 کیلومتر برسد

وی در ادامه تاکید کرد: در برنامه‌‌ریزی برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ریل‌گذاری به 516 کیلومتر رسید که نزدیک به دو برابر رکورد 14 ساله گذشته است. در همین راستا طی هفت ماه نخست سالجاری از رقم 400 کیلومتر ریل‌گذاری عبور کردیم.

گفتنی است: ساخت راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول ۱۸۴ کیلومتر استان‌های آذربایجان غربی را از طریق شبکه ریلی به استان‌‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران متصل می‌کند و از این طریق باعث توسعه اقتصادی منطقه و افزایش رفاه مردم منطقه می‌شود و مردم شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد، محمدیار و نقده می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یاشا به راه اهن . امیدوارم شبکه راه اهن بیش از این گسترده شود