| کد خبر: 160698 |

◄ جزئیات تسهیلات نوسازی خودروهای سنگین از سوی بانک مرکزی

رئیس‌کل بانک مرکزی از تأمین مالی تسهیلات حمل‌ونقل در دو بخش ریالی و ارزی خبر داد و گفت: بخش ریالی آن از سوی خریداران و بخش ارزی آن از سوی وزارت نفت پرداخت می‌شود.

تین نیوز

رئیس‌کل بانک مرکزی از تأمین مالی تسهیلات حمل‌ونقل  در دو بخش ریالی و ارزی خبر داد و گفت: بخش  ریالی  آن از سوی خریداران و بخش ارزی آن از سوی وزارت نفت پرداخت می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، ولی‌الله سیف  در همایش طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای درون‌شهری و اشتغال‌زایی گفت: مدل تأمین مالی در نظر گرفته‌شده برای این طرح، نیمی به‌واسطه منابع ریالی و نیمی از محل منابع ارزی است.

او ادامه داد: در بخش ریالی خریدار کامیون با دریافت تسهیلات از شبکه بانکی، اقساط مرتبط باقیمت تمام‌شده را پرداخت می‌کند؛ همچنین در بخش ارزی نیز، پرداخت‌ها مستقیماً از سوی وزارت نفت و از محل صرفه‌جویی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سیف تصریح کرد:  بخش ارزی نیز از خطوط فاینانس اعتباری استفاده خواهد شد و در حال حاضر با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده میان نظام بانکی و بانک مرکزی این طرح آماده اجراست.

رئیس شورای پول و اعتبار اظهار کرد: برای هر دستگاه اتوبوس درون‌شهری حدود ٩٥ هزار یورو نیاز ارزی وجود دارد؛ بر این اساس ٥٠ درصد از قیمت تمام‌شده و پس از کسر مالیات بر ارزش‌افزوده، در قالب اقساط ارزی توسط وزارت نفت در وجه شرکت فروشنده پرداخت می‌شود.

سیف در اینباره گفت: در خصوص تأمین مالی مرتبط با سهم ریالی نیز ۳۰ درصد آن از طریق دریافت تسهیلات از نظام بانکی و ۲۰ درصد نیز به‌عنوان پیش‌پرداخت از سوی خریدار انجام می‌شود. همچنین دوره بازپرداخت تسهیلات برای خریدار ۶۰ ماهه با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط ماهیانه حدود ۲.۵ میلیون تومان است.

وی در ادامه افزود: نیاز ارزی برای خرید هر دستگاه اتوبوس برون‌شهری هم حدوداً همان، حدود ۹۵ هزار یورو و باقیمت تمام‌شده ۹۰٠ میلیون تومان است که دوره بازپرداخت تسهیلات ٦٠ ماهه با نرخ سود ١٨ درصد و اقساط ماهیانه ٦.٥ میلیون تومان برای این وسیله نقلیه در نظر گرفته‌شده است.

رئیس شورای پول و اعتبار گفت: همچنین نیاز ارزی برای خرید هر دستگاه کامیونت ١٥ هزار و ٥٠٠ یورو و قیمت تمام‌شده آن ١٢٠ میلیون تومان است که از این میان ٦٠ درصد به‌صورت ارزی، ٢٥ درصد آن در قالب تسهیلات از سوی نظام بانکی و ١٥ درصد نیز به‌صورت پیش‌پرداخت از سوی خریدار تأمین می‌شود.

سیف گفت: بازپرداخت اقساط تسهیلات برای کامیونت ۳۶ ماهه با نرخ سود ١٨ درصد و با اقساط ماهیانه ١ میلیون و١٠٠ هزار تومان خواهد بود. لازم به ذکر است نیاز ارزی برای خرید مینی‌بوس ، ۱۸ هزار یورو و قیمت تمام‌شده ۱۴۰ میلیون تومان است. که البته ۱۵ درصد قیمت تمام‌شده به‌صورت پیش‌پرداخت توسط خریدار و ۳۰ درصد از قیمت کل از طریق تسهیلات بانکی تأمین می‌شود. همچنین دوره بازپرداخت برای تسهیلات بانکی ۳۶ ماه با نرخ سود ۱۸ درصد و قسط ماهیانه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 1 0

    سلام. ..
    خنده دار است.... نه درصد شد...هجده درصد. ...مسئولین دروغ می گوید ....مردم خجالت میکشند ...خدا رحمت کند حضرت امام خمینی ره که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نا اهلآن بیفتد .....این نیز میگذرد 😏

  • ناشناس 0 0


    با احترام:
    بنده حقیر قبلا نظراتی را با نام کاربری محسن در بخش جاده ای سایت محترم تین نیوز بیان کردم .

    امیدروارم نام استفاده شده(محسن) برای کاربر محترم با اسم بنده اشتباه گرفته نشود.
    زین پس بنده از نام کاربری گلبرگ
    (محسن سابق)استفاده خواهم کرد.

  • گلبرگ (محسن سابق) 0 0


    با احترام:
    بنده حقیر قبلا نظراتی را با نام کاربری محسن در بخش جاده ای سایت محترم تین نیوز بیان کردم .

    امیدروارم نام استفاده شده(محسن) برای کاربر محترم با اسم بنده اشتباه گرفته نشود.

  • ناشناس 0 0

    9درصد شد 18درصد تا پایان سال میشود 27درصد