| کد خبر: 169365 |

◄ خرید هواپیمای دست‌دوم منوط به حل مشکلات مالی ایرلاین‌هاست

نماینده پیشین ایران در ایکائو، ادعای فروش 50 فروند هواپیما، در کمترین زمان ممکن به ایران را درست ندانست و گفت: ایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای دست‌دوم اقدام کرده‌‌اند اما مشکلات ارزی و تامین مالی دو مانع اصلی پیش‌روی شرکت‌های هواپیمایی است.

تین نیوز

نماینده پیشین ایران در ایکائو، ادعای فروش 50 فروند هواپیما، در کمترین زمان ممکن به ایران را درست ندانست و گفت: ایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای دست‌دوم اقدام کرده‌‌اند اما مشکلات ارزی و تامین مالی دو مانع اصلی پیش روی شرکت‌های هواپیمایی است.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در رابطه با اینکه یک کارشناس هوایی اعلام کرده است 50 فروند هواپیما آماده فروش فوری و قبل از آغاز تحریم‌ها به ایران است، بیان کرد: از نظر بنده فروش این تعداد هواپیما با توجه به شرایط فعلی شرکت‌های هواپیمایی امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه افزود: تنها مطرح کردن یک ادعا در این رابطه کافی نیست از همین‌رو لازم است مستندات در خصوص این ادعا ارائه شود و پس از آن می‌توان گفت که آیا امکان خرید وجود دارد یا خیر.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان اینکه دریافت یک ایمیل از یک شخص مبنی بر فروش هواپیما نمی‌تواند صحت این ادعا باشد، گفت: در حال حاضر تعدادی زیادی ایمیل از سوی بروکر‌ها برای فروش هواپیما به افراد مختلف ارسال می‌شود آیا در این صورت می‌توان گفت که چند 100 فروند هواپیما آماده فروش به ایران است؟ عملی بودن خرید این هواپیما شرط اصلی برای مذاکره با آنها است.

نماینده پیشین ایران در ایکائو در پاسخ به این سوال که اگر امکان خرید هواپیمای دست‌دوم از تعدادی از این شرکت‌ها و بروکرها وجود دارد به چه دلیل ایرلاین‌ها اقدام به خرید نمی‌کنند؟ توضیح داد: مطلعم که شرکت‌های هواپیمایی موضوع خرید هواپیمای دست‌دوم را پیگیری می‌کنند و با افرادی برای خرید هواپیمای دست‌دوم مذاکره کرده‌اند اما مهم‌ترین مشکل فعلی برای خرید هواپیما مشکلات «تامین مالی» است.

منظری در خصوص اینکه آیا شرایط فاینانس در دنیا برای خرید هواپیماهای دست‌دوم هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: بله، اما معمولا فاینانسرها از شرکت‌های هواپیمایی توجیه اقتصادی می‌خواهند اما ایرلاین‌ها به دلایل مختلف نمی‌توانند آن را تهیه کنند.

او ضمن تاکید بر این مسئله که نمی‌توان یک‌هفته‌ای هواپیما خرید و حداقل بین شش‌ماه تا هشت‌ماه پروسه خرید هواپیما دست‌دوم به طول می‌انجامد، گفت: مشکلات ارزی که در هفته‌ای اخیر شدت گرفته، یکی دیگر از مشکلات ایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای دست‌دوم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر پورجبار 1 0

    باسلام تعجب میکنم با وجود تعداد قابل توجهی از کارشناسان موجه ، مطلع ودر گیر در امور خرید و اجاره وسیله پرنده؛ خبرنگار محترم تین نیوز از کسانی که بیش از دو دهه از امور هواپیمایی کشوری دور بوده اند مصاحبه گرفته و نظرخواهی میکند

  • ناشناس 0 0

    خوب شد گفتيد واقعا نمي دونستيم