| کد خبر: 263453 |

سامانه هواشناسی جاده ای و سامانه هشدار سیل جاده ای بزودی در کشور پیاده سازی خواهد شد

با توافق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان هواشناسی ، به زودی سامانه هواشناسی جاده ای در قالب راه اندازی ایستگاه های جاده ای در راه های کشور آغاز به کار می کند.

تین نیوز

با توافق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان هواشناسی ، به زودی سامانه هواشناسی جاده ای در قالب راه اندازی ایستگاه های جاده ای در راه های کشور آغاز به کار می کند.

راه‌اندازی کریدور هوشمند هواشناسی جاده‌ ای برای اولین بار در کشور

فعالیت های راهداری زمستانی با استفاده صحیح از داده ها و اطلاعات هدفمندتر می شود

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در نخستین همایش هواشناسی جاده ای با بیان این خبر افزود: با راه اندازی این سامانه، امکان تحلیل اطلاعات پیش بینی های نقطه ای هواشناسی در جاده های کشور فراهم می شود.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی دقیق و بموقع برای اجرای عملیات راهداری بویژه در طرح راهداری زمستانی راه های بین شهری، از راه اندازی سامانه هشدار سیل جاده ای برای نخستین بار در کشور خبر داد.
معاون راهداری ایجاد میز بحران هواشناسی را از دیگر توافقات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان هواشناسی ذکر و برخورداری از تحلیل های دقیق و اطلاع رسانی در زمان هشدارهای هواشناسی را از دستاوردهای آن عنوان کرد.
وی اهمیت توجه به زمان طلایی در عملیات راهداری زمستانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دریافت بموقع و سریع هشدار بارش برف از سوی هواشناسی در استفاده بهینه از این زمان طلایی اهمیت شایانی دارد.
اکبری با اشاره به گزارش های پیارک مبنی بر تغییر شرایط جوی، بارش سنگین باران، وقوع سیل، آب شستگی و فرسایش خاک در نقاط مختلف دنیا، اهمیت مراقبت بیشتر برای پیشگیری از خسارت های ناشی از سیل را یادآور شد.
وی به بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا برای تغییر روش های راهداری زمستانی اشاره کرد و افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی، نوسازی ماشین آلات راهداری و خرید ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در اولویت فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد که امیدواریم با برنامه ریزی، تلاش و تأمین تجهیزات مورد نیاز، عملیات راهداری زمستانی در سال جاری به بهترین شکل اجرا و زمینه تردد روان و ایمن هموطنان در طول راه های کشور فراهم شود.

بر اساس این گزارش بهرامی نیا مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، مدیریت بحران و ماشین آلات سازمان با بیان این که امروزه کارها مبنای علمی پیدا کرده است، گفت: با استفاده از اطلاعات پیش بینی و تحلیل داده های هواشناسی که دقیق تر از گذشته توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در حال انجام است، می توان در راهداری به خصوص راهداری زمستانی از روش های سنتی گذر و کارها مبنای علمی پیدا کند.
وی افزود: با توجه به حجم بالای تردد حمل و نقل کالا و مسافر در جاده های کشور، برنامه ریزی نگهداری شبکه راه ها، استفاده از هواشناسی جاده ای در دستور کار سازمان قرار دارد که با همکاری مرکز توسعه آموزش و مطالعات و نوآوری و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو این امر در حال انجام است.
بهرامی نیا بر اقدامات پیشگیرانه بر پاکسازی قنوها، دریواسیون دهانه پل ها، ریزش برداری، لکه گیری و رفع نواقص رویه راه ها، تعمیرات گاردریل و حفاظ ها، تعمیر و بازسازی تابلوها و علائم قبل از شروع بارندگی ها و به صورت مرتب تأکید کرد.

این گزارش می افزاید، سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری و ابنیه فنی راه با اشاره به اصول نگهداری رویه راه در راهداری زمستانی گفت: امسال طبق برنامه ریزی، آسفالت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شامل چهار هزار کیلومتر روکش تقویتی، چهار هزار کیلومتر حفاظت و چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر لکه گیری و درزگیری در محورهای مواصلاتی کشور در دستور کار بود که در مجموع با وجود محدودیت ها و کمبودها بیش از ۱۵ هزار کیلومتر راه، آسفالت شد.
وی با اشاره به اهمیت نگهداری پیشگیرانه قبل از شروع بارش ها گفت: قبل از شروع بارش ها، لکه گیری و درزگیری ها انجام تا از افزایش خرابی رویه راه ها جلوگیری شود.
سیاهپور گفت: در راستای تحقق اهداف بلند مدت، ارتقاء کیفیت همگام با افزایش کمی عملکرد، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، توجه جدی به تضمین کیفیت مقدم بر کنترل کیفیت، مستندسازی اقدامات و پایش مستمر و ثبت نتایج و همچنین اهتمام به تبادل تجربه تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.