| کد خبر: 263398 |

فعالیت های راهداری زمستانی با استفاده صحیح از داده ها و اطلاعات هدفمندتر می شود

معاون برنامه ریزی سازمان بر استفاده صحیح از داده های موجود در سازمان هواشناسی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تبدیل به اطلاعات برای هدفمندتر کردن راهداری زمستانی تأکید کرد.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی سازمان بر استفاده صحیح از داده های موجود در سازمان هواشناسی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تبدیل به اطلاعات برای هدفمندتر کردن راهداری زمستانی تأکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  محمد تیموری معاون برنامه ریزی این سازمان در دوره آموزشی هواشناسی جاده ای با اشاره به این که این نشست آموزشی شروع خوبی برای هم افزایی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی است، ضرورت اشتراک گذاری اطلاعات موجود در سازمان هواشناسی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را یادآور شد و افزود: در شرایط کنونی با استفاده از تجهیزات روز و تحلیل ابر رایانه ها با جمع آوری دیتاها، اطلاعات دریافتی از سیستم های هواشناسی دارای اعتبار بیشتر و قابل استناد است اما در مناطقی مانند گردنه ها، نقاط مه گیر و راهدارخانه های صعب العبور و گلوگاهی همچنان گره هایی وجود دارد.
معاون برنامه ریزی سازمان ضرورت انجام عملیات راهداری بر مبنای اطلاعات را مورد تأکید قرار داد و گفت: در کنار همه داده هایی مثل پلاک خوان، ترددشمار، نظارت تصویری، wim که در مرکز مدیریت راه های سازمان موجود است، داده هایی دقیق به خصوص برای راهداری زمستانی مورد نیاز هست تا بتوان به آن ها اتکا کرد.
تیموری با بیان این که با استفاده از داده ها، باید عملیات راهداری زمستانی را قبل از شروع یخ زدگی آغاز کرد، افزود: با استفاده از اطلاعات پیش بینی هواشناسی جاده ای که سازمان هواشناسی می تواند با خطای کمی در اختیار سازمان بگذارند، می توان از آسیب به جاده ها در زمستان جلوگیری کرد.
وی با بیان این که تلاش سازمان بر این است که از شکل سنتی به سازمانی اطلاعات محور و دانش محور تبدیل شود، تأکید کرد: سازمان باید بر اساس داده های درست، سامانه ها و اطلاعات مدیریت شود و امسال باید هدفمندتر بودجه ها هزینه و راهداری زمستانی انجام شود.
معاون برنامه ریزی سازمان ضمن توصیه به استفاده از داده های مرکز مدیریت راه ها گفت: هرچقدر هم افزایی در درون سازمان و بین معاونت ها بیشتر شود، بهتر می شود منابع را مدیریت و به مردم خدمت رسانی کرد.

گفتنی است در این نشست با حضور محمد تیموری معاون برنامه ریزی، فخاران رئیس مرکز مدیریت راه ها، ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان از علی اکبر آشوری رئیس سابق مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تجلیل و قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.