| کد خبر: 167707 |

◄ پرداختی‌های رانندگان که روی هیچ کاغذی ثبت نمی‌شود

یک فعال صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا به مقایسه درآمد رانندگان کامیون و کارگران ساده و همچنین هزینه‌های غیرقانونی که به اشکال مختلف از رانندگان اخذ می‌شود، پرداخت و از درآمد ناکافی رانندگان باوجود سختی کار، انتقاد کرد.

تین نیوز

یک فعال صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا به مقایسه درآمد رانندگان کامیون و کارگران ساده و همچنین هزینه‌های غیرقانونی که به اشکال مختلف از رانندگان دریافت می‌شود، پرداخت و از درآمد ناکافی رانندگان باوجود سختی کار، انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، آرش جلیلوند در یک گروه تلگرامی مرتبط با رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا نوشت: در مقایسه درآمد رانندگان و کارگران ساده مشاهده می‌شود که امتیازات و درآمد یک کارگر ساده از یک راننده پایه یک بیشتر است.

این کامیوندار خودراننده  تاکید کرد: برای مثال یک کارگر ساده از حداقل حقوق پایه بهره‌مند است که عیدی و سنوات هم به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: همچنین یک کارگر ساده از مزایایی همچون حق مرخصی و پرداخت بیمه توسط کارفرما نیز برخوردار است که رانندگان از آن بی‌بهره‌اند.

جلیلوند خاطرنشان کرد: ساعت کار کارگران ۸ ساعت است که در صورت اضافه کار با ۴۰ درصد افزایش نرخ در پرداخت همراه است و شب‌کاری نیز  ۲۲ درصد افزایش نرخ دارد.

این کامیوندار خود راننده با بیان این‌که هزینه ناهار و چای و ... کارگران نیز با کارفرماست، اظهار کرد: اما برای مثال اگر یک کامیوندار مسیر مشهد تهران بر روی مبلغ یک میلیون تومان کرایه توافق کند، نه تنها کمیسیون و انعام از این مبلغ کسر می‌شود بلکه پول گازوییل، روغن، استهلاک و ...نیز باید از آن کم شود.

وی افزود: این در حالی است که هزینه بیمه و خورد و خوراک نیز با خود راننده است و راننده ساعت کار هم ندارد.

این فعال صنفی در مورد موضوع پرداخت انعام نیز به ذکر تجربه خود در این زمینه پرداخت و گفت:  سال ۹۲  نفت جی، قیر بشکه‌ای بار می‌زدم و حتما باید انعام می‌دادم وگرنه بار نمی‌زدند.  در اسکله بندرعباس هم اگر به نماینده و کارگر انعام داده نشود چک راننده را نمی‌دهند و بارش را خالی نمی‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، این کامیوندار خود راننده خاطرنشان کرد: یک‌بار با  کامیون لبه‌دار به بندرعباس کلینکر بردم، در انبار «حقایق» 10 تومان انعام، ۵ تومان حق باسکول و ۵ تومان حق تخلیه پرداخت کردم. 

جلیلوند افزود: همچنین در پمپ بنزین هجیب بویین زهرا ساعت ۳ شب گازوئیل زدم که مسئول پمپ بنزین گفت ۳۰ لیتر گازوئیل باید به او انعام بدهم!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کروبی 0 0

    سلام ممنون از زحمات شما لطف کنید خط اخر را تسطیح بفرمایید در قبال زدن گازوییل ۳۰هزارتومان انعام

  • آرش 0 0

    در واقع منظور پمپچی از جمله
    ۳۰ تا گازوئیل بده به ما
    این بود که راننده ۳۰ لیتر از سهمیه اش را به پمپچی بدهد
    و چون ندادیم پمپچی به اطاق فرمان رفت و بعد چند دقیقه دیسپنسر ارور داد و نتوانستیم سوختگیری را با سهمیه ۳۰۰ تایی خود تکمیل کنیم حدود ۱۶۰ تا بیشتر نزدیم