| کد خبر: 67434 |

ایران امن‌ترین دالان هوایی کشور در منطقه را دارد

تین نیوز | نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران امن‌ترین دالان هوایی منطقه را دارد، افزود: تاکنون هیچ خطایی به واسطه تلاش‌های کارکنان مرکز کنترل هوایی کشور نسبت به خلبانان رخ نداده است.

محمد حسن ابوترابی‌فرد امروز چهارشنبه (29 مهرماه) به مناسبت روز جهانی کنترل ترافیک هوایی با حضور در مرکز کنترل فضای کشور در جمع خبرنگاران گفت: باعث افتخار است که امروز از بخش‌های مختلف مرکز کنترل فضای کشور بازدید کنم و در این روز شاهد خدمات پرسنل خدوم و زحمتکش این مرکز باشم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از این موقعیت ویژه برخوردار است که امن‌ترین دالان هوایی را در منطقه دارا است و در این یک سال گذشته میزان پروازهایی که از آسمان ایران با بالاترین سطح ایمنی و امنیت انجام شده است، بیش از هزار پرواز روزانه افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: به طور کلی هواپیماهای خارجی که در این کشور می‌نشینند و برمی‌خیزند و یا از آسمان ایران عبور می‌کنند بیش از هزار و هشتصد پرواز است که توسط پرسنل هوشمند و توانای این مرکز بالاترین سطح ایمنی را برای آن‌ها فراهم کرده است. البته ما با امکانات و تجهیزاتی که در دهه 70 خریداری شده و توسط متخصصین و چهره‌های خدوم و در اوج تحریم در بالاترین سطح کیفیت توانسته خدمات خوبی را به این کشور ارائه کند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در طول سی و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک خطا در کار ارزشمند کارکنان در افزایش ایمنی فضای کشور برای خلبانان اتفاق نیفتاده است و این موضوع نشان دهنده دانش و توانایی آن‌هاست. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در تحریم قرار دارد و تجهیزاتی که در دهه 70 خریداری شده و هیچگونه امکاناتی در اختیار دست اندرکاران قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: از نظر سازمان هواپیمایی کشوری آسمان ایران تحت کنترل کامل است و از نظر سازمان هواپیمایی بین المللی ایران رتبه هشتم را دارد بنابراین این موضوع نشان دهنده ظرفیتی است که در کشور وجود دارد. از اینرو در درجه اول باید از مدیران مجموعه و افرادی که این کار بزرگ را برعهده دارند تشکر کرد چرا که با وجود اینکه پروازها به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده اما نیروی انسانی هیچ افزایشی نداشتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانند گوشه‌ای از این خدمات ارزشمند را پاس دارند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.